PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca w Anglii ja w Polsce, czyli jak to rozwiązać...

  • 1. Data: 2006-11-03 10:28:50
    Temat: Pracodawca w Anglii ja w Polsce, czyli jak to rozwiązać...
    Od: Arek <a...@g...usun.com>

    Witam,

    Pracuję (a raczej będę pracował) zdalnie. Moim pracodawcą jest angielska
    firma. Z pewnych przyczyn chciałbym pozostać jej formalnym pracownikiem.
    Firma nie ma oddziału w Polsce, nie chce tez grzebać się w polskiej
    biurokracji. Otrzymywałbym jakąś kwotę co miesiac na moje konto, kwotę
    brutto. I co teraz? Czy moge sam odprowadzić podatek i ZUS, czy jest w
    ogóle taka możliwość, że pracownik opłaca to wszystko sam?

    Czy istniej możliwość, że siedzę sobie w Polsce, ale rozliczam się w
    Wielkiej Brytanii?

    Wszelkie sugestie jak rozwiązać ten problem będą pomocne.

    Pozdrawiam

    Arek

  • 2. Data: 2006-11-03 13:41:20
    Od: "m.r." <w...@p...onet.pl>

    Witam,

> [...]
    > brutto. I co teraz? Czy moge sam odprowadzić podatek i ZUS, czy jest w
    > ogóle taka możliwość, że pracownik opłaca to wszystko sam?

    założ własną działalność gospodarczą i wystawiaj klientowi faktury,
    później sam opłacasz wszystkie podatki, zusy itp w Polsce, nis skomplikowanego

    Pozdrawiam,
    m.r.

  • 3. Data: 2006-11-03 14:52:50
    Od: Arek <a...@g...usun.com>

    m.r. napisał(a):
    > Witam,

    > założ własną działalność gospodarczą i wystawiaj klientowi faktury,
    > później sam opłacasz wszystkie podatki, zusy itp w Polsce, nis skomplikowanego

    To ostatecznosc. Nie chcialbym wchodzic w szczegoly, ale chcialbym
    pozostac ich formalnym pracownikim. A dzialnosc gospodarcza to wyklucza.

    Pozdrawiam

    Arek

  • 4. Data: 2006-11-03 17:06:13
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...usun.com> napisał w wiadomości

    > To ostatecznosc. Nie chcialbym wchodzic w szczegoly, ale chcialbym
    > pozostac ich formalnym pracownikim.

    To chyba im to musisz powiedzieć a nie nam.

    > A dzialnosc gospodarcza to wyklucza.

    Gdzie? Bo w Polsce nie wyklucza.

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-11-03 18:13:23
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Fri, 03 Nov 2006 10:28:50 +0000, Arek napisał(a):

> [...]
    > Firma nie ma oddziału w Polsce, nie chce tez grzebać się w polskiej
    > biurokracji. Otrzymywałbym jakąś kwotę co miesiac na moje konto, kwotę

    jak to co teraz ?
    zarobiłeś to wydaj, najlepiej jeszcze żebyś zalożył sobie konto w
    angielskim banku, po co w oczy ma kuć urzedasów że zarabiasz pieniądze
    podczas kiedy oni siedzą za 1200 netto

  • 6. Data: 2006-11-04 06:10:01
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

> [...]
    > Wielkiej Brytanii?
    >
    > Wszelkie sugestie jak rozwiązać ten problem będą pomocne.

    imho najlepiej będzie jak sobie przeszukasz w necie strony HMRevenue, Inland
    Revenue itp.
    Bardziej będzie ci sie opłacało byc w UK jako self-employe (opłaty są
    groszowe) niż w Polsce, tylko z tym sie wiąże kilka upierdliwych spraw typu
    załozenie konta w UK.
    Ale żebyś miał jasność, to własnie poczytaj sobie np.
    http://www.hmrc.gov.uk/
    porównaj to z polskimi warunkami i najlepiej jakbys przemyslenia gdzies
    opublikował, bo moze sie to komus potem przydać

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 7. Data: 2006-11-04 13:35:54
    Od: Arek <a...@g...usun.com>

    vertret napisał(a):
    > Użytkownik "Arek" <a...@g...usun.com> napisał w wiadomości

    > To chyba im to musisz powiedzieć a nie nam.

    Mam możliwość zostania ich pracownikiem. Pod warunkiem że będzie
    wszystko w porządku pod względem finansowym.

    > Gdzie? Bo w Polsce nie wyklucza.

    Proszę o więcej informacji. Jak jest możliwe, żę jestem formalnym
    pracownikiem angielskiej firmy, a do tego mam w Polsce działalność
    gospodarczą, dostaję co miesiąc na swoje konto jakąś sumę, z której
    opłacam podatek i ubezpieczenia.

    Wiem że mogę sam opłacać wszystko, ale wtedy dochodzą wydatki które
    zwykle odprowadzał pracoadawca - czyli ZUS, dlatego jest to bardzo złe
    rozwiązanie...

    Arek

  • 8. Data: 2006-11-04 14:50:42
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

> [...]

    > Wiem że mogę sam opłacać wszystko, ale wtedy dochodzą wydatki które
    > zwykle odprowadzał pracoadawca - czyli ZUS, dlatego jest to bardzo złe

    Sorry, ale nie rozumiem gdzie robisz problemy. Wszystko o czym piszesz jest
    mozliwe i nie wyklucza sie wzajemnie.
    Musisz sie ty i twój pracodawca po prostu zdecydowac co chcecie zrobić i to
    zróbcie.

    --
    vertret