PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Szwecji

  • 1. Data: 2002-08-10 08:38:25
    Temat: Praca w Szwecji
    Od: "Darek" <k...@w...pl>

    Czy ktoś z was był na zbiorach runa leśnego w Szwecji ( prywatnie czy przez
    firme) jakie doświadczenia . Zastanawiam się nad takim wyjazdem.pozdrawiam
    Darek k...@w...pl

  • 2. Data: 2002-08-12 19:16:33
    Temat: Re: Praca w Szwecji
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z was był na zbiorach runa leśnego w Szwecji ( prywatnie czy
    przez
    > firme) jakie doświadczenia . Zastanawiam się nad takim wyjazdem.pozdrawiam
    > Darek k...@w...pl

    Sprawdzalam to jakis czas temu dla znajomych.
    Wyszlo mi, ze pracownicy musza zwracac organizatorom jakies koszty,
    ktore w praktyce pozeraja wiekszosc, jesli nie calosc tego, co zarobia.
    W efekcie ludzie wracaja stamtad w przekonaniu, ze zostali oszukani.
    Slyszalam tez jedna dobra opinie.
    Wiele lat temu nasza alpinistka- Wanda Rutkiewicz, zorganizowala dla
    znajomych
    taki wyjazd. Nie mieli konkurencji, pracowali dla siebie, a przelicznik
    ich waluty i naszych ... biletów NBP powodowal, ze wyjazd byl bardzo
    oplacalny. Ale to bylo ... wiele, wiele lat temu.
    Dlatego serdecznie odradzam.
    Jezeli juz to tylko na wlasny rachunek, ale znajac teren i w miejscu, gdzie
    nie ma wielu zbieraczy,
    ale i tak nie wiem, czy to w dzisiejszych czasach ma szanse sie zwrocic.
    Ps. Dodam, ze to zbieranie jest niebezpieczne, bo to runo (maline moroszke)
    zbiera sie na autentycznych bagnach, na ktorych juz niejeden utonal,
    szczegolnie, ze zeby
    to sie oplacilo, juz wtedy trzeba bylo zbierac min. 30 kg, a na bagnie, to
    ogromne obciazenie.
    Dlatego jeszcze raz odradzam.
    Pozdrawiam,
    MArta