PracaGrupypl.praca.dyskusje › Numer DUNS?

  • 1. Data: 2014-05-26 18:07:18
    Temat: Numer DUNS?
    Od: "vicent" <v...@p...com>

    OT, ale co to jest numer DUNS?
    Dotychczas był REGON, KRS, NIP nie wiem po co tyle numerów, a teraz
    jeszcez DUNS?
    http://www.bisnode.pl/firma/?id=8722629&nazwa=ANDRZE
    J_KURASZ_PPHU_COURAGE

  • 2. Data: 2014-05-26 20:27:03
    Temat: Re: Numer DUNS?
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    wskaźnik poparcia dla koalicji PO-EU?

  • 3. Data: 2014-05-26 22:33:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-26 18:07, vicent pisze:
    > OT, ale co to jest numer DUNS?
    > Dotychczas był REGON, KRS, NIP nie wiem po co tyle numerów, a teraz
> [...]

    Numer nadawany przez prywatną międzynarodową "wywiadownię" Dun & Bradstreet.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-05-27 20:41:38
    Od: "vicent" <v...@p...com>

    J_KURASZ_PPHU_COURAGE

    > Numer nadawany przez prywatną międzynarodową "wywiadownię" Dun &
    > Bradstreet.

    Potrzebne to komuś?

  • 5. Data: 2014-05-28 12:59:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-27 20:41, vicent pisze:

    > wiadomości news:lm08ev$n5q$2@node1.news.atman.pl...
    J_KURASZ_PPHU_COURAGE

    > Potrzebne to komuś?

    Co? Wywiadownia, czy numer? Łatwiej szukać w bazie firmy po uniwersalnym
    numerze, niż dla każdego kontynentu, czy kraju, stosować inny rodzaj.

    Równie dobre mógłbyś się spytać, po co komu kody pocztowe stanowione
    przez Pocztę Polską S.A.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-05-29 22:38:50
    Od: "vicent" <v...@p...com>

> [...]
    > numerze, niż dla każdego kontynentu, czy kraju, stosować inny rodzaj.
    >
    > Równie dobre mógłbyś się spytać, po co komu kody pocztowe stanowione

    Kiepskie porównanie, jak sam napisałeś: kody pocztowe stanowione przez
    Pocztę Polską,
    działają na terenie Polski i każdy kraj ma własne kode, podobnie jak
    numery kierunkowe, tablice rejestracyjne czy inne oznaczenia.
    Pytam więc czym DUNS ma być taki "zajefajny", żeby ktoś chciał to
    stosować? Równie dobrze "powinien" powstać globalny numer telefoniczny i
    światowy PESEL...

  • 7. Data: 2014-05-30 10:58:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-29 22:38, vicent pisze:

> [...]
    > Pytam więc czym DUNS ma być taki "zajefajny", żeby ktoś chciał to
    > stosować? Równie dobrze "powinien" powstać globalny numer telefoniczny i

    Nie załapałeś analogii.

    Dlaczego używasz kodów pocztowych, skoro możesz podać nazwę ulicy,
    miejscowość, gminę/powiad i wyjdzie na to samo? Bo wygodniej jest podać
    kod i nie musieć pamiętać, że w Polsce są powiaty i gminy a w Szwecji
    komuny.

    Kody pocztowe są "prywatnym wymysłem" Poczty Polskiej SA, a są stosowane
    powszechnie, ponieważ w prosty sposób potrafią uściślić położenie,
    zwłaszcza przy niejednoznacznych nazwach miejscowości.

    Tak samo jak numer DUNS jest prywatnym numerem wywiadowni, który może
    być zastosowany do każdej firmy/jednostki, nawet takiej, która takiego
    numeru własnego (typu NIP) nie posiada. Dodatkowym atutem jest to, że
    numer DUNS jest numerem zestandaryzowanym, a różnych numerów (w różnych
    formatach) przypisanych firmom może być wiele.

    I tak na przykład kilka lat temu DG używała numeru NIP, teraz używa
    numeru Pesel, za rok może to być kod literowy, albo ustawodawca może
    uznać, że w ogóle nie będzie stosował oznaczenia numerowego, a
    identyfikatorem będzie imię, nazwisko i adres.
    W przypadku KRS nie musimy pamiętać, czy firmę obowiązuje numer KRS, czy
    może jeszcze RHB?

    Zmiany tego typu mogą występować we wszystkich krajach świata. Tymczasem
    klucz, wedle którego jednoznacznie identyfikujemy firmę w bazie powinien
    być:
    - niezmienny
    - w jednakowym formacie dla wszystkich.

    Tym samym jeśli ma się ambicję budowania bazy danych wszystkich firm
    świata, nie ma innego wyjścia jak zastosowanie własnego klucza
    unikalnego, a osoba, chcąca wyszukać firmę w bazie, nie musi googlać,
    jakiego w danym kraju używa się identyfikatora dla danego przedsiębiorstwa.

    Globalny numer telefoniczny istnieje - kod kraju, kod kierunku, sam numer.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-05-30 11:34:09
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    EORI też niby miał być zestandaryzowany :-)

    --
    live_evil

  • 9. Data: 2014-05-30 13:16:33
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    a jeszcze jakbyś dodał co to jest "wywiadownia"?

  • 10. Data: 2014-05-30 16:39:46
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2014-05-30 10:58, Liwiusz pisze:

    > I tak na przykład kilka lat temu DG używała numeru NIP, teraz używa
    > numeru Pesel,

    A ta informacja to skąd?
    Chyba nigdy DG na oczy nie widziałeś.
    W deklaracji VAT-7 _nadal_ podajesz NIP. W PIT-36 na koniec roku _nadal_
    podajesz NIP.

    Pozdrawiam
    Piotr