PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mozna pracowac taniej

  • 1. Data: 2005-02-02 10:23:18
    Temat: Mozna pracowac taniej
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Jakby ktos jeszcze nie wiedzial - mozna teraz jeszcze ogranuczyc koszty
    zatrudnienie, poniewaz placenie ponizej pensji minimalnej jest mozliwe -
    trzeba tylko stosowac rotacje pracownikow, w odpowiednim czasie
    wymieniajac tych, ktorzy zblizaja sie do 2 lat stazu pracy.
    Przepisy obowiazuja do konca 2005 roku, ale co stoi na przeszkodzie icjh
    przedluzenia?
    Wpienia mnie to dlatego, ze musze konkurowac z kolejna grupa ludzi,
    ktorych mozna zatrudnic taniej.

    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47341,2497594.html
    Pensja niższa od minimalnej jest zgodna z konstytucją
    nos, pap 17-01-2005, ostatnia aktualizacja 17-01-2005 11:54

    Trybunał Konstytucyjny rozwiał wątpliwości: przepisy ustawy o minimalnym
    wynagrodzeniu za pracę, które pozwalają płacić pracownikowi mniej, niż
    wynosi płaca minimalna, są zgodne z konstytucją.

    Ustawa pozwala na płacenie pracownikom 80 proc. minimalnego wynagrodzenia
    w pierwszym roku ich pracy i 90 proc. w drugim roku. Przepisy dotyczą
    jedynie osób pracujących na cały etat i mają obowiązywać do końca 2005 r.

    Skargę do Trybunału złożyła "Solidarność". Według związkowców przepisy te
    dyskryminują osoby wchodzące na rynek pracy. Naruszają też zasadę równości
    wobec prawa, ponieważ kierują się tylko jednym czynnikiem - stażem pracy,
    a nie uwzględniają np. kwalifikacji i wykształcenia.

    Sędziowie odrzucili jednak argumentację "Solidarności". Ich zdaniem ustawa
    zwiększa szanse na zatrudnienie absolwentów bez doświadczenia zawodowego,
    co "zasługuje na społeczną i prawną aprobatę".

    Od początku 2005 r. minimalne wynagrodzenie wynosi 849 zł, w 2004 r. było
    to 824 zł, a w 2003 r. - 800 zł.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 2. Data: 2005-02-02 14:39:52
    Temat: Mozna pracowac taniej Tak?
    Od: LbdPal <r...@w...pl>

    No to wtedy minimalna placa to jest to 80 starej nimimalnej :)
    840 * 0.8 = 672 !!!

    "Ustawa pozwala na placenie pracownikom 80 proc. minimalnego wynagrodzenia
    w pierwszym roku ich pracy i 90 proc. w drugim roku. Przepisy dotyczń
    jedynie os˘b pracujńcych na caly etat i majń obowińzywac do konca 2005 r."

    Ciekawe czy pracownik moze 8 sposrod 10 zadan wykonac
    a te 2 pozostale spartolic?

    np. 8 klientow obsluzonych
    a 2 ... mozna sie z nimi dla rozrywki poklocic :)
    albo zamknac okoenko i wygonic :)

    te proporcje placy bylyby wtedy wlasciwe

  • 3. Data: 2005-02-02 20:17:13
    Temat: Re: Mozna pracowac taniej Tak?
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    LbdPal <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > jedynie os˘b pracujńcych na caly etat i majń obowińzywac do konca 2005 r."
    >
    > Ciekawe czy pracownik moze 8 sposrod 10 zadan wykonac

    Ogólnie powala mnie wiara wielu osob na tym forum, w to że przepisami można
    zmieniać rzeczywistość i czynić ją lepszą. Kojarzy mi się to z pomysłem,
    żeby epidemię grypy zatrzymać przez ustawowy zakaz chorowania na grypę.

    Choroby przepisami się nie wyleczy, co najwyżej stworzy jakąś kolejną fikcję
    i kolejne kombinatorstwo ZAMIAST rzeczywistych rozwiązań pomagających
    ludziom.

    Marcin

  • 4. Data: 2005-02-02 20:39:47
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

> [...]
    >i kolejne kombinatorstwo ZAMIAST rzeczywistych rozwiązań pomagających

    A jakie wg Ciebie bylyby te "rzeczywiste rozwiazania"?

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2005-02-02 21:12:41
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    Immona <c...@w...zpds.com.pl> napisał(a):

    > A jakie wg Ciebie bylyby te "rzeczywiste rozwiazania"?

    E, gdybym je wszystkie znał, to zarabiałbym pewnie kilkadziesiąt tyś/mc i
    nie miał czasu tu pisać.

    Chodzi mi o regułę postępowania: masz anginę, idziesz do lekarza. Lekarz
    diagnozuje to na podstawie objawów i badań i ordynuje kurację. Leki mają
    różne zasady działania: zwalczające bakterie, obniżające cośtam, podnoszące
    cośtam, wzmacniające itd.

    A z polską gospodarką jest jak dla mnie tak:
    - toczy ją poważna choroba, której objawy to min. niskie zarobki wielu osób,
    duże bezrobocie itd.
    - ludzie nie poszli z nią jednak do lekarza, ale wezwali ciotki, wujków,
    hydraulika, księdza i kilka sąsiadek.
    - część z nich myśli tylko o swojej d., część próbuje coś robić, ale się nie
    zna. padają więc rozwiązania: 'gorączka 42 stopnie ? kupić termometr,
    który się kończy na 40 !', 'ostry kaszel ? pętla na szyję, będzie się bał
    kaszleć !', 'boli głowa ? ZABRONIĆ !!!', 'twarz blada i chłodne czoło ?
    dać wódki !' itd.

    konkluzja jest taka, że zamiast poprawiać różne istotne przyczyny np.
    kasować biurokratyczne przeszkody, zwiększać odpowiedzialność urzędników,
    rozbijać kolesiowate układy, przyciągać iwestycje - czyli poprawiać to, na
    co się wiele osób skarży, próbuje się działać na poziomie objawów czyli daje
    różne ulgi dla jednych, pogarszając pozycję drugim, daje jakieś absurdalne
    zakazy i nakazy mające się nijak do przyczyn, ale służące jakiejś konkretnej
    grupie, zamiast całości.

    Marcin

  • 6. Data: 2005-02-02 21:52:03
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-02, Marcin <m...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > który się kończy na 40 !', 'ostry kaszel ? pętla na szyję, będzie się bał
    > kaszleć !', 'boli głowa ? ZABRONIĆ !!!', 'twarz blada i chłodne czoło ?
    Chciałbym tylko dodać, że na ostry kaszel bardzo pomaga wypicie pół szklanki
    rycyny.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. A poza tym to się zgadzam z przedpiścą.
    --
    If you love somebody, set it free.
    If it comes back to you, it's yours.

  • 7. Data: 2005-02-02 23:53:19
    Temat: Re: Mozna pracowac taniej
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    krzysztofsf; <opslke44gy4iukdk@krzysztofc> :

> [...]
    > trzeba tylko stosowac rotacje pracownikow, w odpowiednim czasie
    > wymieniajac tych, ktorzy zblizaja sie do 2 lat stazu pracy.

    Gdzieś mi tam mignęło kiedyś. Nie wiem, czy jest to "dyskryminacja"
    absolwentów, czy pozostałych - patrząc z punktu widzenia wynagrodzenia
    to absolwentów, z punktu widzenia rzeczywistej podaży absolwentów
    [której końca jakoś nie widać] raczej pozostałych, bo pracodawca nawet
    nie spojrzy na inne CV.

    Flyer

  • 8. Data: 2005-02-02 23:53:27
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Marcin; <ctrcg9$aa8$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > zmieniać rzeczywistość i czynić ją lepszą. Kojarzy mi się to z pomysłem,
    > żeby epidemię grypy zatrzymać przez ustawowy zakaz chorowania na grypę.

    Mnie tam zależy na znalezieniu pracy. Rzeczywistości nie zmienię, ale
    mogę zmienić szansę na moją osobistą [a fe egoista] "wygraną".

    Flyer

  • 9. Data: 2005-02-03 00:26:38
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 03 Feb 2005 00:53:19 +0100, Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    napisał:

> [...]
    > to absolwentów, z punktu widzenia rzeczywistej podaży absolwentów
    > [której końca jakoś nie widać] raczej pozostałych, bo pracodawca nawet

    Dla mnie to jest zasada Kopernika - Pieniadz gorszy wypiera lepszy.
    To jest grozniejsze niz staz absolwencki, poniewaz sumujac z absolwenckim
    (ktory chyba tu sie nie wlicza do stazu) mozna dlugo miec taniutkiego a
    jednoczesnie juz doswiadczonego pracownika.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 10. Data: 2005-02-03 05:37:23
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 02.02.2005 Marcin <m...@W...gazeta.pl> napisał/a:
    > kasować biurokratyczne przeszkody, zwiększać odpowiedzialność urzędników,
    > rozbijać kolesiowate układy, przyciągać iwestycje - czyli poprawiać to, na

    Eh, fantazje :-) Mamy, chlopie, demokrację. Znaczy, u władzy są ci
    właśnie kolesie, urzędnicy bez odpowiedzialności i biurokraci. I oni
    mają sobie sami koryto zabrać? :-)
    Tego co jest się już nie da naprawić - za duży jest opór materii
    ciemnej, czyli "ludu". Lud woli nie myśleć i nie ponosić za to
    odpowiedzialności - więc lepiej jeśli ZUS okrada go przez całe życie po
    to, żeby mu w razie wypadku dać rentę, niż gdyby człowiek _sam_ musiał
    zdecydować, czy się chce ubezpieczyć czy nie...
> [...]
    > zakazy i nakazy mające się nijak do przyczyn, ale służące jakiejś konkretnej

    No to w tym ustroju jest normalką.
    Znaczy - ulgi daje się tym, którzy więcej dadzą/potrafią głośniej
    krzyczeć i rzucać nakrętkami (jakieś lobby, np producentow
    samochodów/związki zawodowe)

    pozdrawiam,
    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org