PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy a skierowanie do szpitala

  • 1. Data: 2005-09-14 16:37:02
    Temat: Koniec umowy a skierowanie do szpitala
    Od: "mr. nobody" <a...@s...pl>

    Witam.

    Sprawa dotyczy mojej znajomej, która pracowała sobie spokojnie w dość
    dużej firmie. Pracowała, pracowała aż pewnego pięknego letniego dnia
    firma stwierdziła że ma dość współpracy.
    Mojej znajomej umowa wygasła 31 sierpnia.
    Prowadzi działalność gospodarczą.
    Ze względu na narastający ból znajoma udała się do lekarza, który
    stwierdził że konieczna będzie interwencja chirurgiczna i skierował ją
    do szpitala. I teraz nasuwa się następujące pytanie - kto pokrywa koszty
    szpitala? Zakład pracy? Działalność gospodarcza czy może ktoś inny?
    Lekarz wystawił L-4 z datą 13.09.

    Pozdrawiam.

    --
    Kim-Lan nienawidził dyslektyków. Z niewiadomych \\ eml g...@p...fm
    Z niewiadomych przyczyn zawsze im trafiały się do \\ gg# 3403443

  • 2. Data: 2005-09-14 16:47:00
    Temat: Re: Koniec umowy a skierowanie do szpitala
    Od: Piotr <s...@r...com>

    mr. nobody napisał(a):

> [...]
    > do szpitala. I teraz nasuwa się następujące pytanie - kto pokrywa koszty
    > szpitala? Zakład pracy? Działalność gospodarcza czy może ktoś inny?

    Za leczenie płaci ZUS w ramach ubezpieczenia zdrowotnego. I twoja
    znajoma ma do tego ubezpieczenia prawo zarówno ze względu na poprzednią
    pracę (jest ważne jeszcze przez 30 dni od zakończenia umowy) jak i z
    tytułu prowadzenia działalności gospodarczej (zakładam że składkę na
    "zdrowotne" opłacała).

    pozdrawiam
    Piotr