PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak pracowac z Polakami?

  • 11. Data: 2003-10-23 12:40:47
    Temat: Re: Jak pracowac z Polakami?
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Joannka" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bn3rhp$c2v$1@opal.futuro.pl...
    > Przygotowuje wlasnie prace, ktora ma stac sie podstawa szkolenia dla
    > obcokrajowcow, majacego na celu ulatwienie wspolpracy z Polakami.
    > Jakie, wedlug Was, informacje powinny byc tam zawarte? Na co obcokrajowcy
    > powinni zwracac szczegolna uwage, aby praca z przecietnym Polakiem
    ukladala
    > sie pomyslnie?
    (...ciach...)

    Jak to już napisał Leszek, Polacy są normalnymi ludzmi i należy ich
    normalenie traktować. Rownież pod wzgledem motywacji, rozdrażnieni itp. są
    sprawami indywidualnymi . Jednak zauważyłem (po doswiadczeniach
    zagranicznych), że istnieją pewne nawyki inne niż w anglosasów czy
    skandynawów (innych porównań nie mam) na które trzeba zwracać uwagę:?
    - w Polsce raczej nie ma zwyczaju jadania poważnego lunchu, dlatego
    większość pracowników zamiast 2 godzinnego lunchbrake'u woli 15 - 20
    mintową przerwę na drugie śniadanie i wcześniejszy powrót do domu.
    - jak to już ktoś napisał, w przypadku awarii przciętny znany mi polski
    pracownik zacznie najpierw kombinować jak ją samemu rozwiązać a dopiero w
    ostatecznośći wezwie serwis. Ma to swoje dobre strony (czasami oszczedza
    sie dużo czasu) ale często bywa niebezpieczne ("majsterkowicz" może więcej
    zepsuć niż naprawić)
    - dość elastycznie podchodzi sie u nas do "zakresu obowiązków", to znaczy że
    np programista nie poczuje sie urażony gdy sekretarka poprosi go o pomoc w
    wydrukowaniu paru dokumentów..
    - Mamy znacznie większą rezerwę w stosunku do różnego rodzaju form
    "integrcji" wynika to IMO w dużej mierze z długoletniego uodparniania się na
    propagandę
    - Dużo osób w Polsce przestrzego praktyk religii Rzymsko-Katolickiej (nie
    ważne czy wynika to ze świadomości religijnej, szacunku dla tradycji czy
    innych przyczyn) dlatego trzeba uważać żeby np nie organizować w Środę
    Popielcowa czy Wielki Piątek większych imprez integracyjnych czy bankietów
    (Znam przypadek gdy Finowie w Środę Popielcowa zorganizowali konferencje
    zakończoną hucznym bankietem i strasznie sie dziwili, że wiele osób - w tym
    kilku VIP-ow - na bankiet nie przyszło lub dziękowało za poczestunek...)
    Na razie tyle.
    A przy okazji. Przygotowywana przez Ciebie praca ma charakter komercyjny
    ("podstawa szkoleń") w tej sytuacji proszenie o pomoc na takim forum jest
    trochę nieprofesjonalne lub cwaniackie...
    pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2003-10-24 07:28:32
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Kierownikom szczebli różnych
    > odbiła szajba - uważają, że jak się powietrze wokół pracownika nie gotuje, to
    > znaczy że jest do niczego.

    Wg zasady Petera pracownik zatrzymuje się w awansie na szczeblu swojej
    niekompetencji - stąd nagromadzenie durni na stanowiskach kierowniczych.
    Zmodyfikowana zasada Petera (Dilbert) mówi, że obecnie durnie awansują
    wprost do dyrekcji, z pominięciem szczebli pośrednich.

    Pzdr; Catbert EHRM

  • 13. Data: 2003-10-24 20:08:36
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Catbert napisał:

> [...]
    > Zmodyfikowana zasada Petera (Dilbert) mówi, że obecnie durnie awansują
    > wprost do dyrekcji, z pominięciem szczebli pośrednich.

    Nie wiem, czy to nie z tego samego zbiorku - "niezastąpieni" nie
    awansują. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 14. Data: 2003-10-25 15:18:27
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Nie wiem, czy to nie z tego samego zbiorku - "niezastąpieni" nie
    > awansują. ;)

    Zasada bezpośredniego awansu na stanowisko kierownicze "mądrych inaczej"
    opublikowana została w jednej z pierwszych, jeżeli nie w pierwszej
    publikacji.
    Wydawało mi się ostatnio, że S. Adams (twórca Dilberta) wyczerpał sie
    intelektualnie - jednakże po ostatniej książce: "Kombinatorzy.." uważam,
    że wznósł się na szczyt - powinien dostać Nobla, np. z ekonomii.

    Pzdr: Catbert, EHRM