PracaGrupypl.praca.dyskusje › Inżynier bez przygotowania pedagogicznego-czy może pracować w szkole?

  • 1. Data: 2004-07-14 22:34:22
    Temat: Inżynier bez przygotowania pedagogicznego-czy może pracować w szkole?
    Od: "Marcin" <k...@v...pl>

    Witam;
    czy osoba posiadająca tytuł inżyniera, ale bez przygotowania pedagogicznego,
    może uczyć (jako stażysta) w technikum lub liceum profilowanym?

    W Karcie Nauczyciela w potrzebnych kwalifikacjach piszą, że do wykonywania
    zawodu nauczyciela potrzebne jest ukończenie studiów (to mam), oraz
    pzygotowanie pedagogiczne (tego nie mam), więc z tego wynikałoby, że nie mogę
    podjąć pracy jako nauczyciel w technikum.

    Jednak przeglądając tabele z płacami nauczycieli (poszczególne etapy)
    zauważyłęm, że jest tam "licencjat(inżynier) bez przygotowania pedagogicznego".

    Czy w Karcie czegoś nie doczytałem, czy też nie zrozumiałem? Mogę być w końcu
    zartudniony jako nauczyciel, czy nie?
    (od października zaczynam studia-pedagogika, ale to chyba nie ma znaczenia,
    skoro już od września miałbym uczyć).

    Marcin (inż.)

  • 2. Data: 2004-07-15 10:10:07
    Od: "nurich" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    końcu
    > zartudniony jako nauczyciel, czy nie?
    > (od października zaczynam studia-pedagogika, ale to chyba nie ma

    Możesz, na rok, jeśli poinformujesz o tej pedagogice. U mnie w szkole jest
    tak, że bez przygotowania pedagogicznewgo można pracować, ale musisz zdobyć
    je w ciągu roku.Są odpowiednie kursy,m musisz poszukać.

  • 3. Data: 2004-07-15 12:23:50
    Od: "KasiaKC" <k...@i...pl>

    > czy osoba posiadająca tytuł inżyniera, ale bez przygotowania
    pedagogicznego,
    > może uczyć (jako stażysta) w technikum lub liceum profilowanym?

    Musisz zrobić kurs pedagogiczny, studia pedagoogiczne nie są konieczne. Kurs
    trwa zazwyczaj rok ale są też krótsze intensywne.

    Pozdrowiania
    Kaska