PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile by Pan chcial zarabiac - jak poprawnie odpowiedziec na takie pytanie?

  • 11. Data: 2007-03-25 11:49:12
    Temat: Re: Ile by Pan chcial zarabiac - jak poprawnie odpowiedziec na takie pytanie?
    Od: "21" <2...@p...pl>

    > Nie rozumiem też, dlaczego tak wielu wykształconych ludzi przedkłada tak
    > przyziemne sprawy, jak bieżące korzyści własne, nad dobro organizacji.
    > Człowiek myślący o przyszłości nie powinien się pytać, co firma może
    > zrobić dla niego, ale co on może zrobić dla firmy...

    bo musi zaplacic rachunki ? to chyba oczywiste ze pracownikowi
    zalezy zeby dostal jak najwiecej a nie zeby jego pracodawca zarobil
    na nim jak najwiecej lol.

  • 12. Data: 2007-03-25 11:52:00
    Od: "21" <2...@p...pl>

    Co na marginesie wcale nie znaczy że nie chce on dobra firmy. Tylko że on
    przede wszystkim idzie do pracy zarobić pieniądze.

  • 13. Data: 2007-03-25 11:54:09
    Od: "MI" <m...@w...pel>

    > zrobić dla niego, ale co on może zrobić dla firmy...

    ble ble ble... pseudo-korporacyjny bełkot.

  • 14. Data: 2007-03-25 12:09:02
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-03-25 13:52, 21 napisał(a):
    > Co na marginesie wcale nie znaczy że nie chce on dobra firmy. Tylko że on
    > przede wszystkim idzie do pracy zarobić pieniądze.

    W minionych latach nawet takie hasełko było "Pracując dla siebie,
    pracujesz dla kraju"; złośliwi dopowiadali że nie wiadomo którego kraju :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 15. Data: 2007-03-25 12:55:13
    Od: "E." <e...@o...pl>

    Any User napisał(a):

    > Tu nie chodzi o ambicje. Pracownik musi być przede wszystkim pokorny. Na
    > dobrą pensję trzeba sobie zasłużyć, a nie się jej domagać od początku -
    > to nie są ambicje, a zwyczajna postawa roszczeniowa, którą w poważnych
    > firmach się tępi.

    Poważnych firm to Ty raczej nie widziałeś. Tam się to robi zgoła
    odmiennie - najpier Ty musisz znać własną wartość, by ja ktokolwiek
    uszanował.

    E.

  • 16. Data: 2007-03-25 13:00:40
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Any User wrote:
    > Nie rozumiem też, dlaczego tak wielu wykształconych ludzi przedkłada tak
    > przyziemne sprawy, jak bieżące korzyści własne, nad dobro organizacji.

    czytałem Twoje posty wcześniej, ale teraz już nie mam wątpliwości że
    jesteś trolem. Albo szaleńcem.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 17. Data: 2007-03-25 13:01:53
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 11:33:58 +0200, Any User <z...@u...pl>
    w <eu5fm7$2i9$1@opal.icpnet.pl> napisał:

    > Przede wszystkim należy być konkurencyjnym. Jeśli znasz średnie stawki w

    To pisze ktoś kto pobredzał o psuciu rynku?

    > danym zawodzie i regionie, to możesz powiedzieć o 20-40% mniej. Da Ci to
    > pewność zdobycia pracy, a do stawki średniej możesz łatwo i szybko
    > dojść, jeśli będziesz się w odpowiednim stopniu poświęcał dla firmy.

    Ehh, stara debilna śpiewka.
    Wolę bez poświęcania mieć na początek średnią ze średniej i górnego
    pułapu, ale jak ktoś jest debilem, to proszę bardzo.

    > Powiedzenie stawki średniej automatycznie Cię dyskwalifikuje, gdyż w
    > każdej normalnej firmie są one osiągane przez pracowników sprawdzonych -

    Teraz to normalna firma musi zachęcić pracownika, aby chciał w niej
    pracować, mowa oczywiście o specjalistach.
    Czasy 'will work for food' się skończyły.

    > a Ty jeszcze sprawdzony nie jesteś, więc takie żądanie będzie zbyt
    > wygórowane.

    I takie podejście pozwala odsączyć głupich szefów, którzy myślą o
    poświęcaniu się dla firmy.
    Umowa o pracęjest umową z dwoma stronami, a nie hołdem lennym.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 18. Data: 2007-03-25 13:03:43
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Any User <z...@u...pl> wrote in

    > Tu nie chodzi o ambicje. Pracownik musi być przede wszystkim pokorny.
    [...]
> [...]
    > tak przyziemne sprawy, jak bieżące korzyści własne, nad dobro
    > organizacji. Człowiek myślący o przyszłości nie powinien się pytać, co

    Patryku!

    Nietrudno zauwzyc, ze w "godzinach pracy" czesto postujesz z hosta:
    centrala.ktr.pl (a przynajmniej jeszcze niedawno tak bywalo) - tak
    mi sie nasuwa maly wniosek: pewnie tam pracujesz.

    Czy mozesz zatem wyjasnic nam, jak sie ma przedkladanie korzysci
    organizacji nad korzysci wlasne w swietle postowania prywatnych
    opinii z miejsca pracy? Czy Twoja umowa z pracodawca zaklada, ze
    prowadzisz rodzaj dziennika pracy i odnotowujesz w nim czynnosci,
    za ktore nie powinno Ci sie placic, bo sa stricte prywatne? Warto
    tez zwrocic uwage (to oczywiste, ale trzeba to sobie uswiadomic),
    ze sam fakt odpisywania na usenet z pracy jest tylko uwienczeniem
    lancucha czynnosci: 1) angazowanie lacza pracodawcy do pobierania
    wiadomosci list dyskusyjnych, 2) angazowanie czasu pracownika do
    czytania wiadomosci list dyskusyjnych, 3) angazowanie czasu tegoz
    do tworzenia odpowiedzi, etc.

    Najgorsze jest to, ze (zgodnie z idea Twojego blogu) ktos sie mocno
    pomylil przy zatrudnianiu takiego pracownika (postujacego na usenet
    z pracy swoje prywatne opinie). Pracownik taki nie skupia calych
    swoich sil na ulepszaniu biznesu pracodawcy, gdyz (mowiac jezykiem
    informatycznym) nie jest systemem jednowatkowym lecz wielowatkowym.
    Informatycy (a takim zdaje sie jestes) doskonale wiedza, ze systemy
    wielowatkowe ze swojej natury oferuja mniejsza wydajnosc. Jezeli
    nawet przez dlugi czas dominuje jeden watek (rozwijanie biznesu
    pracodawcy), to nie wykorzystuje on 100% mozliwosci systemu (czyli
    pracownika) gdyz w tle musi czuwac proces przelaczania kontekstu,
    ktory w dowolnym momencie moze wywlaszczyc watek pro-pracodawcowy
    na rzecz watku bardzo-prywatnego. Oczywiscie pociaga to za soba
    dalsze konsekwencje - przelaczanie kontekstu stwarza koniecznosc
    przywolywania zasobow do obszaru podrecznego. Mowiac potocznym
    jezykiem, odrywajac sie od wlasciwej pracy na rzecz pisania swoich
    prywatnych opinii na usenecie, godzisz sie na potezne marnotrawstwo
    czasu. Wiaze sie to z koniecznoscia "przypomnienia sobie", czym sie
    zajmowalo (jezeli w ogole) przed rozpoczeciem postowania na usenet.

    Jest jeszcze jeden aspekt - nie najgorszy, bo nie dotyczy biznesu
    pracodawcy, tylko biednej jednostki pracowniczej (jak wiadomo jest
    ona calkowicie wymienialna), ktora nazywa sie "Any User". Paradoks.
    Otoz glosisz teorie - Patryku - ktora w skrocie brzmi tak: "trzeba
    byc na najwyzszym poziomie drabinki, aby mozna bylo traktowac siebie
    jako podmiot a nie przedmiot". Dalsze nastepstwa sa takie, ze o ile
    tylko nie jest sie na tym mitycznym szczycie, to tak w zasadzie nic
    sie nie nalezy, etc. W takim razie ja nie rozumiem, jak Ty mozesz
    w ogole myslec o publikowaniu swoich przemyslen, skoro twierdzisz
    ze do owego szczytu jest Ci jeszcze daleko. Przestan natychmiast to
    robic! Idz za****alaj dla swojego pracodawcy. Jak juz dojdziesz
    do owego szczytu, to wtedy zajmij sie publikowaniem. Trzeba byc
    chorym na umysle, zeby glosic jakies teorie a jednoczesnie samemu
    sie do nich nie stosowac.

    HALO! Schodzimy na ziemie! Patryku! Jestes PRACOWNIKIEM! Nie masz
    swojego biznesu! Nie masz zatem uprawnien, zeby publikowac swoje
    przemyslenia! Cos Ty narobil? Ile czasu straciles na pisanie na
    usenet, publikowanie bloga? Dlaczego w tym czasie osmieliles sie
    nie za****alac dla swojego pracodawcy? Musisz natychmiast dokonac
    naprawy tych bledow!*)

    *) Moja propozycja jest taka: wylicz czas, ktory zmarnotrawiles
    (bezczelnie i bezpodstawnie) na: 1) pisanie bloga, 2) pisanie na
    usenet, 3) trwajace wyliczenie. Przelicz ten czas na straty, ktore
    wyrzadziles pracodawcy. Podejmij zobowiazanie obnizenia Twojego
    wynagrodzenia, ktore chociaz w niminalnym stopniu zrekompensuje
    straty pracodawcy.

    adas;

  • 19. Data: 2007-03-25 13:15:11
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 13:42:48 +0200, Any User <z...@u...pl>
    w <eu5n7r$8as$1@opal.icpnet.pl> napisał:

    > Tu nie chodzi o ambicje. Pracownik musi być przede wszystkim pokorny. Na

    Znam swojąwartość, i jeżeli ktoś mnie nie szanuje, to mnie może w dupę
    pocałować.
    Układ kiedy siedzę od 8 do 16 i wypełniam co mam w zakresie czynności za
    kwotę zapisanąw umowie, i nic ponadto jest całkiem akceptowalnym
    układem.

    > dobrą pensję trzeba sobie zasłużyć, a nie się jej domagać od początku -
    > to nie są ambicje, a zwyczajna postawa roszczeniowa, którą w poważnych
    > firmach się tępi.

    Dobrą pensję to ja dostaję za moje dobre umiejętności techniczne.
    Poważnej formy nie poznałbyś jakby wstała i cię kopnęła w dupę - w
    przypadku, gdyby przez swoje, zapewne wrodzone włazidupstwo,
    awansowałbyś na stanowisko tyciuńko wyższe od szeregowego, zobaczyłbyś,
    co znaczy głosowanie nogami w poważnej firmie.

    > Nie rozumiem też, dlaczego tak wielu wykształconych ludzi przedkłada tak
    > przyziemne sprawy, jak bieżące korzyści własne, nad dobro organizacji.

    Ponieważ na pierwszym miejscy hierarchii wartości są korzyści własne,
    potem do dobra organizacji jest dłuuuuga droga.
    Organizacje można zmienić, korzyści własne zostają. Kto tego nie rozumie
    ten kiep.

    > Człowiek myślący o przyszłości nie powinien się pytać, co firma może
    > zrobić dla niego, ale co on może zrobić dla firmy...

    Gościu który coś takiego głosił został malowniczo zastrzelony.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 20. Data: 2007-03-25 14:32:15
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Bronek Kozicki pisze:

    > tak chętnie zatrudniasz mało ambitnych pracowników?

    E, daj spokój, Twój przedmówca to głupiec. (I, być może, troll, ale
    głupiec z całą pewnością.)

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    I WANT A COOKIE!