PracaGrupypl.praca.dyskusje › Green Card ....ale jak

  • 1. Data: 2002-02-03 10:33:07
    Temat: Green Card ....ale jak
    Od: "Jacek Kowal" <j...@g...pl>

    Witam,

    Panowie wiem że temat ciągle się powtarza.
    Nie gniewajcie się proszę ale....
    Jak zacząć szukać, od czego zacząć, gdzie wysyłac swoje dokumenty, na co
    zwracać uwagę....
    Bardzo proszę o pomoc. Może macie jakieś pewne i sprawdzone biura
    headhunterskie. Wkońcu macie większe doświadczenie....a może poprostu może
    macie jakieś miejsce dla mnie.
    j...@g...pl

  • 2. Data: 2002-02-03 22:19:20
    Temat: Re: Green Card ....ale jak
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    Zgadza sie, ten temat na liscie jest bardzo czesto. A wiec do dziela

    1. Praca
    Prace wydaje mi sie, najlepiej szukac w serwisach internetowych, np:
    www.jobs.de, www.monster.de, albo Arbeitsamt: http://www.arbeitsamt.de.
    tam mozesz znalezc interesuja Cie firme oraz sie z nimi skontaktowac
    (e-mail lub telefon) albo poprostu wyslac CV e-mailem.

    Mozesz takze skorzystac z pomocy polskich head-hunterow, ale ja bym
    nie liczyl zbytnio. (stawiane wymagania sa bardzo "kosmiczne")

    2. Mieszkanie
    95% zainteresowanych Toba firm zapyta Ciebie o mieszkanie. Znalezienie
    meiszkania, np. w Munchen ciagnie sie miesiacami i jest b. ciezko. Wiele
    osob korzysta z pomocy maklera, ktory znacznie przyspieszy znalezienie
    dobrego lokum, ale trzeba mu odpalic prowizje (od 2000 Euro w gore,
    ponizej tez kwoty nikt z Toba nie bedzie rozmiawial).

    Problem tkwi w tym, ze malo firm w Niemczech jest sklonna zorganizowac
    mieszkanie dla obcokrajowca i pozalatwiac zwiazane z tym wszystkie
    formalnosci.
    Jesli sie mieszka w Niemczech, sprawa jest o wiele prostsza, bo sprawy
    mieszkaniowe
    i formalnosci o prace odpadaja. A wiec tutaj kolo sie zamyka.

    Jesli masz rodzine lub znajomych w Niemczech, sprawa sie bardzo uproszcza
    (jesli jest
    w poblizu przyszlej firmy).

    3. Jezyk
    Niemiecki jest nr. 1, angielski nr. 2.
    Niemcy robia sie cwani i wymaja niemieckiego od
    obcjokrajowcow. Takze coraz wiecej firm w ogloszeniach umieszcza
    uwage, ze niemiecki i angielski "fluent". Takze jest coraz trudniej
    i praktycznie bez znajmosci niemieckiego ani rusz.

    Takze naparwde nie jest latwo i trzeba miec b. duzo szczescia, aby udalo sie
    znalezc dobra prace (lacznie z mieszkaniem).
    Leszek Polak
    BIOS, Embedded Systems and Car Electronics Development
    Munchen, Germany