PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność (rejestracja). Pytanie.

  • 1. Data: 2004-09-09 07:42:15
    Temat: Działalność (rejestracja). Pytanie.
    Od: "Wojciech" <w...@p...wx.zx.pl>

    Witam!

    Zwracam się do Państwa z jednym pyatniem ad. procedur rejestracyjnych DG.

    Przebrnąłęm przez 2 poniższe etapy rejestracji DG :

    1. Złożyłem wniosek w UM.
    2. Otrzymalem już zaświadczenie o rejestracji,a data figurująca we
    wniosku,jako data rozpoczęcia, to 1/10/2004.

    Nie wiem jednak,czy nie czeka mnie kilkutygodniowy wyjazd, a ponoszenie
    opłat za ZUS z powodu takiej , a nie innej daty (choć nic bym nie robił i
    nie zarabiał w ramach DG), byłoby nie celowe.

    Słyszałem, że dla ZUS i skarbowego, data, z jaką rozpoczynam działalność, to
    de facto ta data,którą deklaruję w US, czyli mogę w UM wpisać np.
    1/10/2004,ale jeśli coś się stanie po drodze i będę mógł rozpocząć dopiero
    1/12/2004, to wystarczy , że taką datę wpiszę w US i z taką datą zgłoszę
    wnioski do ZUS, a to co jest w UM, to tylko pro forma.

    Jeszcze jedno pytanie :
    Czy pomimo tego,iz w moim zaswiadczeniu o wpisie do ewidencji,widnieje data
    1/10/04, mogę do US i ZUS udać się np. za 2 miesiące (lub nigdy, jeśli nie
    zdecyduję się na rozpoczęcie DG),czyli przed faktycznym momentem rozpoczęcia
    DG? Czy też muszę "od razu" po otrzymaniu zaśw. o wpisie, gnać do US,
    choćbym DG nie rozpoczynał?

    Dziękuję za wszelkie informacje.
    pozdrawiam
    W.

  • 2. Data: 2004-09-09 11:10:26
    Temat: Re: Działalność (rejestracja). Pytanie.
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech" <w...@p...wx.zx.pl> napisał w wiadomości
    >Czy też muszę "od razu" po otrzymaniu zaśw. o wpisie, gnać do US,
    > choćbym DG nie rozpoczynał?
    >
    > Dziękuję za wszelkie informacje.
    > pozdrawiam
    > W.

    Formalnie powinieneś gnać do US i do ZUS:(. Musisz pamiętać, że jeśli nie
    zarejestrujesz się w Zusie nie masz przede wszystkim ubezpieczenia
    zdrowotnego, a majac wpis do ewidencji nie mozesz byc bezrobotnym. Z drugiej
    strony obciązenie zusem to duzy wydatek i zawsze moze sie wydarzyc cos, co
    nie pozwoli ci w terminie pojawic sie w US i ZUSie np. mozesz sie
    rozchorowac, pilnie wyjechac itp. ;) Jednakze radzilabym Ci jednak sie
    zarejestrowac.
    Pozdrawiam
    Małgorzata