PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?

  • 51. Data: 2006-08-29 06:26:24
    Temat: Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 28-08-2006 o 23:22:16 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:ecvjom$eb3$1@news.onet.pl Jagna W.

    > Sprzedawcą jest strona oferująca towar. Jeżeli pracodawca oferuje
    > miejsce pracy to on jest sprzedawcą i on ma wystawić cenę.

    Nie. To praca jest towarem, który pracodawca chce kupić. Podobnie, jak
    kupuje energie elektryczną, materiał do produkcji, papier do faksu itd.

    --
    TLP

  • 52. Data: 2006-08-29 06:30:32
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:ecvkfg$bdl$1@atlantis.news.tpi.pl m...@g...com

    > Pewnie.
    > A podasz jakiś cywilizowany kraj gdzie tak jest?

    Tu w NZ bardzo duzo domow sprzedaje sie na aukcjach, w zasadzie
    najlepsze nieruchomosci, ktore sa na rynku, sprzedaje sie w ten sposob.
    Sprzedajacy moze w ten sposob uzyskac najlepsza cene, jaka jest rynkowo
    mozliwa - ktorej sam moze nie umialby ocenic.

    Z kostka masla tak nie ma i nie bedzie z prostego powodu: proces
    negocjacji/licytacji zabiera czas i wysilek, wymaga zaangazowania i
    dlatego ludzie maja motywacje go stosowac tylko tam, gdzie korzysc
    odniesiona dzieki negocjacjom ma szanse byc na tyle duza, ze wynagradza
    ten czas i wysilek. W przypadku produktow tanich sprzedawanych w malych
    ilosciach negocjacje/aukcje sa po prostu nieoplacalne (chyba ze
    czas/wysilek sie sprowadzi do minimum, jak w przypadku aukcji
    internetowych). Miejsce pracy i zwiazany z nim dochod/koszt sytuuje ten
    "towar" raczej w takiej kategorii jak nieruchomosci, a nie takiej jak
    pojedyncza kostka masla.

    Przepraszam reszte grupy za tlumaczenie oczywistosci, ale czasem trzeba.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 53. Data: 2006-08-29 07:17:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jagna W. wrote:
> [...]
    > kryteriów, choć mimo to "od biedy" mogłyby pracować na tym stanowisku, to
    > siłą rzeczy trudno jest dać im również 3000 zł. Owszem, to wszystko można
    > wyjaśnić na rozmowie kwalifikacyjnej, ale trudno w ogłoszeniu o pracę
    > napisać "Pensja - 3000 zł, ale jeśli ktoś nie ma prawa jazdy, to tylko 2500
    > zł, a jeśli ktoś nie jest specjalistą od marketingu prasowego lecz od
    > reklamy telewizyjnej, to już tylko 2000 zł". Trudno też na pytanie przez
    > telefon "A ile ja bym mógł zarobić?" odpowiedzieć jednoznacznie, znając
    > tylko i wyłącznie imię i nazwisko kandydata. Dziwię się, że ludzie nie

    Mozna podac zawsze widelki powiedzmy 2000-3000zl, wtedy wiem, czy
    aplikowac, czy to nie ma sensu, bo gosc szuka studenta a nie pracownika
    z doswiadczeniem...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 54. Data: 2006-08-29 07:47:13
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mozna podac zawsze widelki powiedzmy 2000-3000zl, wtedy wiem, czy
    > aplikowac, czy to nie ma sensu, bo gosc szuka studenta a nie pracownika
    > z doswiadczeniem...

    A jeśli ktoś szuka po prostu pracownika na dane stanowisko (bez względu na
    staż pracy) i w zależności od tego, czy trafi się student chętny do
    przeszkolenia czy też ktoś z doświadczeniem, oferuje się im adekwatną
    pensję? Co wtedy pisać w ogłoszeniu? "Oferujemy 1000 zł dla absolwenta lub
    5000 dla doświadczonego specjalisty"?
    A co w sytuacji, gdy zgłasza się rzekomo doświadczony specjalista chętny na
    te 5000 zł, a w rozmowie okazuje się, że owszem, jest specjalistą, ale nie
    spełnia jakiegoś innego warunku. Można zatrudnić kogoś takiego (i
    przeszkolić), ale już na pewno nie za 5000 zł, tylko za mniej. Jak teraz tę
    (i dziesiątki podobnych) informację zawrzeć w ogłoszeniu o pracy (bo, że
    wyjaśnić na rozmowie się da, to już inna bajka)?
    To naprawdę nie jest takie proste i jednoznaczne i że wystarczy podać w
    ogłoszeniu kwotę wynagrodzenia (czy nawet widełki), a wszystko będzie w
    porządku.

    N.

  • 55. Data: 2006-08-29 08:20:12
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Nixe wrote:

> [...]
    > przeszkolenia czy też ktoś z doświadczeniem, oferuje się im adekwatną
    > pensję? Co wtedy pisać w ogłoszeniu? "Oferujemy 1000 zł dla absolwenta lub

    Ciezko mi sobie wyobrazic stanowisko, na ktorym sens miałby zarówno
    specjalista ze stażem, jak i niedoświadczony student. W takim przypadku
    chodzi co najwyżej o dwa różne stanowiska, z różnym zakresem obowiązków
    i odpowiedzialności (stanowisko jest definiowane przez właśnie to). I
    wtedy sa to dwie calkowicie rozne oferty.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 56. Data: 2006-08-29 08:24:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed0muf$mi$1@inews.gazeta.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

> [...]
    > dlatego ludzie maja motywacje go stosowac tylko tam, gdzie korzysc
    > odniesiona dzieki negocjacjom ma szanse byc na tyle duza, ze wynagradza
    Widocznie nigdy nie byłaś na zwykłym bazarze. Idź, zobacz, przemyśl, potem
    może coś napisz.
    Zrozum także, że "kostka masła" pojawiła się tu w sensie nieco przenośnym, w
    roli celowo jaskrawego przykładu.

    > Przepraszam reszte grupy za tlumaczenie oczywistosci, ale czasem trzeba.
    Drobiazg, niczego zresztą nie tłumaczysz, jak ci się wydaje, lecz jedynie
    wyrażasz swoje zdanie, niekoniecznie sensowne. A to ci wolno.

    Jotte

  • 57. Data: 2006-08-29 08:36:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed0kj3$d5h$1@news.onet.pl Jagna W.
    <w...@o...eu> pisze:

    > Dlaczego?
    Przecież masz napisane - bo jest rozsądny i szanuje się.

    > Przecież pensja nie jest uzależniona tylko i wyłącznie od
    > stanowiska, lecz od konkretnych umiejętności konkretnego człowieka.
    Wówczas wypada podać dolną granicę ze wskazaniem, że to właśnie minimum,
    oraz zaznaczyć możliwość wzrostu wynagrodzenia.
    Lub, jak już ci odpowiedział Tomasz, podać "widełki".

    > Czytając od jakiegoś czasu Twoje wypowiedzi mam wrażenie, że ktoś
    > (pracodawca) Cię kiedyś mocno skrzywdził.
    > Szczerze współczuję traumy.
    Tracisz zatem czas. Powinnaś przestać ufać swoim wrażeniom, zadać sobie
    nieco trudu aby dotrzeć do faktów i na nich się opierać. No i przede
    wszystkim nie wnioskować za szybko, tylko sięgnąć do archiwum.

    Jotte

  • 58. Data: 2006-08-29 08:42:37
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Immona" <c...@n...gmailu> napisał

    > Ciezko mi sobie wyobrazic stanowisko, na ktorym sens miałby zarówno
    > specjalista ze stażem, jak i niedoświadczony student.

    No cóż. To wcale nie jest takie rzadkie.
    Wystarczy, że firma szuka po prostu ludzi do pracy - bez względu na staż i
    doświadczenie.

    > W takim przypadku
    > chodzi co najwyżej o dwa różne stanowiska
    > z różnym zakresem obowiązków
    > i odpowiedzialności (stanowisko jest definiowane przez właśnie to).

    Niekoniecznie. Zakres obowiązków jest ten sam (np. projektowanie urządzeń
    czy grafiki). To, że student będzie to robił np. "na piechotę" (bo nie zna
    jeszcze oprogramowania) a specjalista zrobi to w odpowienim programie nie
    oznacza, że każdy z nich będzie miał inne stanowisko pracy. Odpowiedzialność
    również nie różni się w na tyle znaczący sposób, by rozróżniać dwa odmienne
    stanowiska.

    Uzasadniając - awans, podwyżka nie wiążą się przecież zawsze ze zmianą
    stanowiska, więc trudno zakładać, że jeśli ktoś zarabia więcej/mniej, to
    znaczy, że ma inne stanowisko. Dlatego można zatrudnić kogoś zaraz po
    studiach i zaproponować mu mniej, ponieważ czegoś tam jeszcze nie potrafi, a
    można na dokładnie to samo stanowisko zatrudnić kogoś, kogo umiejętności są
    większe i dać mu większą pensję.

    N.

  • 59. Data: 2006-08-29 08:56:10
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > odpowiedzialności (stanowisko jest definiowane przez właśnie to). I wtedy

    Absolutna bzdura. 3 lata szukałem programistów i postępowałem na zasadzie:
    jeśli uda się pozyskać doświadczonego, to będzie doświadczony, szybki itd.,
    a jeśli uda się tylko studenciaka, to zawsze ten studenciak jest lepszy niż
    nic.

    No chyba, że się oferuje sporą kasę, ale ja mogłem zaoferować 1200 brutto
    na umowę o dzieło dla bardzo dobrego, lub odpowiednio mniej dla gorszego
    (i nawet nie dlatego, że więcej nie chciałem, tylko z tego prostego powodu,
    że na więcej nie miałem budżetu).

  • 60. Data: 2006-08-29 09:00:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Any User wrote:

> [...]
    > (i nawet nie dlatego, że więcej nie chciałem, tylko z tego prostego powodu,

    No wlasnie dlatego ja bym zmarnowal czas jadac na rozmowe, wiedzac
    wczesniej, ze szukasz studenta bym czasu nie marnowal.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl