PracaGrupypl.praca.dyskusje › Delegacja zagraniczna a wycieczka do Polski

  • 1. Data: 2006-03-15 16:00:18
    Temat: Delegacja zagraniczna a wycieczka do Polski
    Od: p...@c...com

    Witam.
    Mam taki problem.
    Jestem w delegacji w Niemczech przez 12 tygodni. Wyjechalem na weekend
    do Polski i pokrywalem swoje wydatki, jedynie zwrocilem sobie 50Euro
    przez ryczalt za hotel.

    Uznane to zostalo za nieuczciwe, bo jestem w Polsce, a placa mi za
    delegacje niemiecka i jeszcze sobie za hotel zwrocilem 50 Euro na 2
    dni.
    Wymyslone zostaly wiec takie reguly: chcesz wracac do Polski, zamykamy
    ci delegacje i sam placisz za paliwo.

    Czy to jest dla kogos logiczne. Owszem uznaje powrot do Polski i
    zamkniecie delegacji, ale tylko w przypadku, kiedy dostane bilet
    powrotny, bo jak to wyglada. Koles znika nagle z miejsca delegacji i
    pojawia sie w poniedzialek.

    Uwazam ze w weekend w czasie wolnym mozna robic co sie chce. A co jesli
    zachce mi sie pojechac do Austrii albo do Szwajcarii na weekend?? Czy
    tez maja mi zamknac delegacje??
    Wydaje mi sie w takim razie ze jestem tutaj uwieziony bez
    jakiegokolwiek ruchu.

    Dzieki za jakies szczegolowe rady poparte prawnymi artykulami.

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 2. Data: 2006-03-15 17:02:31
    Temat: Re: Delegacja zagraniczna a wycieczka do Polski
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    Delegowany jesteś do wykonywania jakichś czynności służbowych. W skład tego
    wychodzi: wyjazd z miejsca pracy (ew. z miejsca zamieszkania, ale normalnie
    powinno się liczyć z siedziby firmy), dojazd do miejsca przeznaczenia,
    przebywanie na miejscu i powrót do domu/miejsca pracy. Jeżeli w
    międzyczasie wystąpił nocleg, to masz za niego liczony albo ryczałt, albo
    zwrot kosztów. No i oczywiście diety za każde rozpoczęte 8, 12 lub 24
    godziny. No i co do kosztów za paliwo - jeżeli jest to twój prywatny
    samochód, to przysługuje kilometrówka (dojazd do miejsca przeznaczenia i
    przejazd w miejscu przeznaczenia na trasie hotel - miejsce wykonywanie
    pracy)
    IMHO jeżeli wracasz do domu na weekend to faktycznie powinna być zamknięta
    delegacja i policzona kilometrówka. w weekend nie jesteś na delegacji,
    więc zwrot za hotel się nie należy.
    Zakładając że prace masz pon-pt w DE: rozpoczęcie delegacji pon np. 4 rano,
    dojazd do granicy o 7 , w firmie jesteś o 9:30. cztery noclegi i powrót w
    piątek, o 17:30 jesteś na granicy i o 21 w domu. i teraz rozliczenie:
    wg stawek delegacji polskiej - łącznie czasu jest 6,5 godziny, więc dieta
    nie przysługuje, przysługuje wyłącznie kilometrówka za przejazd do i od
    granicy. Wg stawek delegacji w niemczech: czas pobytu - 4 dni i 10,5
    godziny, czyli masz 4 i pół diety dobowej minus posiłki, jeżeli sa na
    fakturze (uwaga - jak w rachunku za hotel nie masz wyszczególnionego
    jedzenia to tak jakby go nie było!). 15% diety odliczasz na śniadanie, 30%
    na obiad i 30% na kolację. zawsze ci zostaje przynajmniej 25% diety na tzw
    "inne wydatki". Co do "kilometrówki", to nie znalazłem stawek w pobycie
    zagranicznym, ale nawet jeżeli mają byc rozliczane wg, stawek polskich na
    całej trasie to liczysz ile kilometrów przejechałeś z kraju do
    hotelu/miejsca pracy, na miejscu hotel - miejsce pracy - hotel i kilometry
    za powrót
    przykłady rozliczen sobie spokojnie wyguglasz, tu masz jeden z nich:
    http://www.ksiegowosc.ngo.pl/x/16825

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-03-16 10:13:03
    Od: p...@c...com

    dzieki wielkie,
    zgadzam sie w 100% z tym co napisales.
    Tak wiec jak moga mi powiedziec, ze jak chcesz wracac do Polski to
    wracaj na swoj koszt, a my zamykamy delegacje i nie placimy diet ani
    ryczaltu za hotel.

    To troche nienormalne, czlowiek nagle znika w weekend i pojawia sie w
    poniedzialek ponownie.

    Czy znajdujesz logiczne wytlumaczenie na to ??

  • 4. Data: 2006-03-16 11:03:45
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Czy znajdujesz logiczne wytlumaczenie na to ??
    cwaniactwo
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-03-16 11:05:12
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Uzytkownik <p...@c...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Jestem w delegacji w Niemczech przez 12 tygodni. Wyjechalem na weekend
    > do Polski i pokrywalem swoje wydatki, jedynie zwrocilem sobie 50Euro
    > przez ryczalt za hotel.
    A czemu tak zrobiles? Logicznym byloby rozliczenie wszystkich kosztow -
    bardzo jestem ciekawy :)

    > Uwazam ze w weekend w czasie wolnym mozna robic co sie chce. A co jesli
    > zachce mi sie pojechac do Austrii albo do Szwajcarii na weekend?? Czy
    > tez maja mi zamknac delegacje??
    Eee tam - sam za siebie zaplacisz i nikt sie nawet nie spostrzeze, ze byles
    na wycieczce ...
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 6. Data: 2006-03-16 11:32:51
    Od: p...@c...com

    > A czemu tak zrobiles? Logicznym byloby rozliczenie wszystkich kosztow -
    > bardzo jestem ciekawy :)

    Logicznym, wlasnie. Ale mi placa za delegacje w weekend, bo nie kupuja
    biletu powrotnego.
    Mnie wyszlo troche drozej niz by mi firma pokryla koszty podrozy a
    zabrala delegacje.

    > Eee tam - sam za siebie zaplacisz i nikt sie nawet nie spostrzeze, ze byles
    > na wycieczce ...

    Dokladnie, tylko chcialem byc uczciwy i informowalem o wszystkim
    szefostwo.