PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG a umowa-zlecenie?

  • 1. Data: 2006-02-21 15:28:06
    Temat: DG a umowa-zlecenie?
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    Witam
    Na grupie pl.soc.prawo.podatki nie otrzymałam odpowiedzi, więc może tu
    spróbuję :))

    W lutym założyłam działalność gospodarczą, jednak dopiero w kwietniu planuję
    ją rozpocząć. Czy przez ten czas (luty-marzec) mogą być wystawiane
    umowy-zlecenia na moje nazwisko (zlecenia w tej samej branży co prowadzona
    działalność), czy muszę się wstrzymać do czasu rozpoczecia działalności?

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-23 04:12:13
    Temat: Re: DG a umowa-zlecenie?
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    nie znam żadnego przepisu, który by ingerował w sposób wspołpracy między
    partnerami biznesowymi. co innego prawo pracy, ale tu nie ma o tym mowy.
    mogę się oczywiście mylić, ale nie wydaje mi się żeby jedno mogło drugiemu
    szkodzić.
    takie rozwiązanie zresztą bardziej pracuje na twoją niekorzyść, bo przy
    zleceniu więcej kasy oddajesz (np. nie możesz sobie nic odpisać)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-02-23 05:12:01
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > działalność), czy muszę się wstrzymać do czasu rozpoczecia działalności?

    absolutnie nie; nie wolno robić na umowę-zlecenie rzeczy które objęte są
    zgłoszeniem w dz.g.

  • 4. Data: 2006-02-23 11:14:33
    Od: "Yam Uasica" <y...@B...gazeta.pl>

    > absolutnie nie; nie wolno robić na umowę-zlecenie rzeczy które objęte są
    > zgłoszeniem w dz.g.

    a moze jakas podstawa prawna? bede wdzieczny...

    pozdrawiam
    yam