PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy bezdomny może pozostać uczciwa osoba i jak?

  • 1. Data: 2004-12-29 02:43:04
    Temat: Czy bezdomny może pozostać uczciwa osoba i jak?
    Od: "Jo" <J...@o...pl>

    Czy bezdomny może pozostać uczciwa osoba i jak?

    Niestety w życiu róznie bya :( Czy ktoś mi pomoże rozwiązać taki problem,
    który dla wielu osób nie jest bynajmniej tylko teoretyczny:

    Jak uczciwa osoba, ale bezdomna może płacić podatki? Jak założyć działalność
    gospodarczą. Co gorsze nie jest to osoba, która ma jaki kolwiek adres
    zamieszkania. Raz jest tu, a raz gdzie indziej. Żeby móc kiedyś gdzieś na
    dlużej zamieszkać musi mieć pieniądze, a te by uczciwie zarobić to trzeba
    się zarejestrować..

    Czy w takiej sytuacji jest jakakolwiek szansa pozostania uczciwym
    czlowiekiem?

  • 2. Data: 2004-12-29 07:22:54
    Temat: Re: Czy bezdomny może pozostać uczciwa osoba i jak?
    Od: "jensen" <j...@i...pl>

    Mam nadzieje, że płacenie podatków nie jest jedynym słusznym miernikiem
    uczciwości, moim zdaniem są ważniejsze. Bo co w tym nieuczciwego, ze taki
    bezdomny wyremontuje mi uczciwie chate a ja mu ucziwie zapłace a on za te
    pieniądze wynajmie sobie mieszkanie. Z drugiej strony policjant który
    teoretycznie jest naszym ochroniarzem tez chce żyć a ja no i ten bezdomny
    nie chcemy mu zapłacić za jego robote.............jakieś popieprzone to
    wszystko.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2004-12-29 08:59:41
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Dec 2004 03:43:04 +0100, Jo <J...@o...pl> napisał:

    > Niestety w ?yciu róznie bya :( Czy kto? mi pomo?e rozwi?za? taki problem,
    > który dla wielu osób nie jest bynajmniej tylko teoretyczny:

    Sa osoby, ktore za oplata melduja ludzi u siebie (fikcyjne zamieszkanie)

    > Jak uczciwa osoba, ale bezdomna mo?e p?aci? podatki? Jak za?o?y?
    > dzia?alno??
    > gospodarcz?. Co gorsze nie jest to osoba, która ma jaki kolwiek adres
    > zamieszkania. Raz jest tu, a raz gdzie indziej. ?eby móc kiedy? gdzie? na
    > dlu?ej zamieszka? musi mie? pieni?dze, a te by uczciwie zarobi? to trzeba
    > si? zarejestrowa?..

    Osobiscie uwazam przepisy meldunkowe za anachroniczne i bezsensowne.
    Bardzo duzo osob latami mieszka zupelnie gdzie indziej, niz jest
    zameldowana.
    Powinno byc rozdzielenie miejsca zamieszkania i adresu korespondencyjnego,
    przy czym podanie miejsca zamieszkania nie powinno byc jednoznaczne z
    "zameldowaniem" a jedynie okresleniem miejsca pobytu w zwiazku z wpisaniem
    na listy wyborcze w danej miejscowosci itp.
    O tym, ze "Panstwo" zdaje sobie sprawe z fikcyjnosci "obowiazku
    meldunkowego" swiadczy to, ze jedynym urzedem w ktorym wystarcza podanie
    adresu zamieszkania bez koniecznosci bycia tam zameldowanym jest Urzad
    Skarbowy.

    > Czy w takiej sytuacji jest jakakolwiek szansa pozostania uczciwym
    > czlowiekiem?

    Sadzisz, ze meldunek czyni ludzi uczciwymi?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2004-12-29 09:04:21
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsjrhxrfa4iukdk@krzysztofc...

    >Osobiscie uwazam przepisy meldunkowe za anachroniczne i bezsensowne.

    Nie sa anachroniczne, bo zameldowanie nie oznacza prawa do przebywania w
    lokalu. To jest tylko informacja dla państwa, gdzie przebywamy.

    vertret

  • 5. Data: 2004-12-29 09:06:32
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    VERTRET wrote:

    > Nie sa anachroniczne, bo zameldowanie nie oznacza prawa do
    > przebywania w lokalu. To jest tylko informacja dla państwa, gdzie
    > przebywamy.

    A biorac pod uwage, ze duza czesc ludnosci mieszka gdzie indziej niz jest
    zameldowana oznacza calkowita fikcje meldunkowa, z jaka mamy w Polsce do
    czynienia. I po co to komu ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2004-12-29 10:44:02
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Dec 2004 10:06:32 +0100, Mithos
    <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał:

    > A biorac pod uwage, ze duza czesc ludnosci mieszka gdzie indziej niz jest
    > zameldowana oznacza calkowita fikcje meldunkowa, z jaka mamy w Polsce do
    > czynienia. I po co to komu ?

    Bezsens uwidacznia sie w momencie, gdy ktos zostaje wymeldowany "w
    proznie" z uwidocznieniem tego w dowodzie osobistym. Z tego co czytalem,
    najbardziej dotyczy to bylych wiezniow, wymeldowanych w trakcie odbywania
    kary (np. przez bylego malzonka).
    Sadze, ze istnieje rowniez sporo osob, ktore nie posiadaja meldunku, ale
    legitymuja sie dowodem z wpisanym ostatnim miejscem zameldowania
    (niewymieniaja go).Np. osoby eksmitowane.
    O wieloletnim zameldowaniu u rodzicow pod adresem odwiedzanym tylko z
    okazji uroczystosci rodzinnych nie trzeba chyba wspominac.
    Nasze przepisy meldunkowe sa przeniesione z rosji sowieckiej, z czasow gdy
    byly tam polaczone z ograniczeniami w przemieszczaniu sie
    ludnosci.Ostatnie zmiany byly czynione w stanie wojennym, lub tez zaraz po.

    http://free.ngo.pl/bpo/problem.htm
    Powołując się na te samą podstawę prawną wydziały spraw ewidencji
    podejmują diametralnie różne decyzje o wymeldowaniu bądź odmowie
    zameldowania osób.
    Rozp. MSW z dnia 28 czerwca 1984 r. w sprawie wykonywania obowiązku
    meldunkowego i prowadzenia ewidencji ludności Dz.U.Nr 32 z dnia 30 czerwca
    1984 wraz z obwieszczeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 czerwca
    1984 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy z dnia 10 kwietnia
    1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych Dz.U jw. Poz.174
    Brak stałego meldunku stanowi faktycznie utrudnienie (wbrew obowiązującym
    przepisom) w korzystaniu z pomocy społecznej, urzędów pracy oraz
    państwowych placówek służby zdrowia, oświatowych. Osoby te mają kłopoty w
    uzyskaniu różnych świadczeń, często pracodawcy odmawiają zatrudnienia;
    szczególnie dyskryminowane są one przy wyrabianiu paszportu - wymaga to
    uruchomienia, wbrew ogólnym przepisom, specjalnej procedury skargowej i
    uzyskiwania dodatkowych zgód nadrzędnych urzędników często wydających
    decyzję, według własnego uznania (niekiedy uzależniają to, od zgody
    Ministra, innym razem od zgody innego organu zwierzchniego).
    Na obywatela nałożony jest obowiązek potwierdzenia przebywania poprzez
    fakt zameldowania. Procedury meldunkowe są skomplikowane i różnorodnie
    interpretowane przez urzędników. W efekcie, niejednokrotnie uniemożliwia
    to obywatelowi dopełnienia ciążącego na nim obowiązku. Dodatkowo, dochodzi
    do tego jeszcze wewnętrznie sprzeczne prawo. Prawo rodzinne wymaga, by
    małżonkowie w zasadzie mieszkali razem, a więc byli również zameldowani we
    wspólnym miejscu zamieszkania. Jednocześnie prawo cywilne i przepisy
    meldunkowe uzależniają zameldowanie osoby od zgody właściciela. W efekcie,
    często jeden ze współmałżonków nie może uzyskać meldunku, ze względu na
    brak zgody właściciela mieszkania (zarządcy budynku).

    http://ludzie.wprost.pl/sylwetka/?O=32406
    w związku z zapowiedzią zaskarżenia do Trybunału Konstytucyjnego
    obowiązująch przepisów meldunkowych (03.12.2000)
    Prof. Andrzej Zoll, rzecznik praw obywatelskich, chce zaskarżyć do
    Trybunału Konstytucyjnego obowiązujące przepisy meldunkowe, które
    pozwalają urzędnikom żądać przedstawienia tytułu prawnego do lokalu, zanim
    przyznają mieszkańcowi meldunek. Prof. Zoll uważa, że tylko zaskarżenie
    obowiązujących przepisów do Trybunału Konstytucyjnego przerwie praktykę
    lekceważenia zastrzeżeń zgłaszanych w tej sprawie przez kolejnych
    rzeczników. Andrzej Zoll zwraca uwagę, że wiele osób mieszka u rodziny lub
    znajomych, nie mogą więc przedstawić w urzędzie umowy najmu bądź kupna
    lokalu. Bez tego natomiast pojawiają się kłopoty z zarejestrowaniem
    samochodu, wyrobieniem paszportu, korzystaniem z usług placówek służby
    zdrowia czy nawet z odebraniem zasiłku dla bezrobotnych lub zasiłku z
    pomocy społecznej.

  • 7. Data: 2004-12-29 10:58:53
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Dec 2004 11:44:02 +0100, Krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    > Bezsens uwidacznia sie w momencie, gdy ktos zostaje wymeldowany "w
    > proznie"

    Przypomnialem sobie jeszcze o dosyc licznej grupie osob, ktore utracily
    jakikolwiek meldunek z przyczyn wlasnej nieporadnosci zyciowej.
    Caly czas kwitnie proceder (teraz juz troche slabiej) zamiany mieszkania
    zadluzonego na mniejsze na zadupiu polaczone ze splata dlugow. Wiele osob
    zostalo zalatwione przez nieuczciwe agencje, dajace im wzamian za
    mieszkanie altanke na dzialkach. "szczesliwi oddluzeni" po dopelnieniu
    formalnosci zwiazanych ze zbyciem wlasego mieszkania dopiero po jakims
    czasie orientowali sie, ze ich nowe lokum nie jest "domkiem" i nie ma
    mozliwosci w nim sie zameldowac.

  • 8. Data: 2004-12-29 22:18:59
    Od: "Jo" <J...@o...pl>

> [...]

    > meldunkowego" swiadczy to, ze jedynym urzedem w ktorym wystarcza podanie
    > adresu zamieszkania bez koniecznosci bycia tam zameldowanym jest Urzad

    To znaczy, że takie pisemka dla US wystarczą? To jest jakaś myśl. Bo
    wystarczy co tydzien-dwa skladac w US informacje, gdzie sie aktualnie
    przebywa.

    > Sadzisz, ze meldunek czyni ludzi uczciwymi?

    Nie. Chodziło mi jedynie o uczciwość wobec Państwa. Płacenie podatków i ich
    nieunikanie są formą uczciwości. Przynajmniej dla mnie. To czy się ma
    meldunek czy nie ma co do uczciwości większego znaczenia. Ale to już sprawy
    moralne i nie ta grupa.

  • 9. Data: 2004-12-29 22:19:49
    Od: "Jo" <J...@o...pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie sa anachroniczne, bo zameldowanie nie oznacza prawa do przebywania w
    > lokalu. To jest tylko informacja dla państwa, gdzie przebywamy.

    ??? To po co ten cały meldunek?

  • 10. Data: 2004-12-29 22:32:34
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Dec 2004 23:18:59 +0100, Jo <J...@o...pl> napisał:

    > To znaczy, że takie pisemka dla US wystarczą? To jest jakaś myśl. Bo
    > wystarczy co tydzien-dwa skladac w US informacje, gdzie sie aktualnie
    > przebywa.

    To nie tak.
    US wmaga podania informacji o faktycznym zamieszkaniu i nie wnika w
    zgodnosc tego z meldunkiem i z dowodem osobistym.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##