PracaGrupypl.praca.dyskusje › Comarch Institute - DataBase Administrator

  • 1. Data: 2006-01-12 07:39:32
    Temat: Comarch Institute - DataBase Administrator
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    Witam,

    zastanawiam sie nad uczestniwem w kursie oferowanym przez Comarch Institute,
    dokladnie: DataBase Administrator.

    Wg waszej oceny, warto jest wziac udzial i płacić za to taką sumę? Jak na tego
    rodzaju kursy wypadaja w porównaniu z studiami podyplomowymi na AGH'u (STUDIA
    PODYPLOMOWE - SYSTEMY BAZ DANYCH)? Przede wszystkim gdzie lepiej wg
    Waszej oceny mozna przygotować się do pracy, a takze jak na tego rodzaju kursy
    organizowane przez firmy patrzą pracodawcy? Proszę o opinie.

    Pozdrawiam,
    Michal.

  • 2. Data: 2006-01-12 07:41:29
    Temat: Re: Comarch Institute - DataBase Administrator
    Od: m...@i...pl

    Poniżej jeszcze dodaje odnosniki:
    Comarch Institute - http://www.institute.comarch.pl/index.php?id=3

    AGH - Studia podymplowe - http://www.bazy.agh.edu.pl/

  • 3. Data: 2006-01-12 18:45:43
    Od: jurson <g...@p...fm>

    Michal napisał(a):
> [...]
    > dokladnie: DataBase Administrator.
    >
    > Wg waszej oceny, warto jest wziac udzial i płacić za to taką sumę? Jak na tego

    Super okazja. Płacisz im 4500 zł żeby sobie obejrzeli czy coś jesteś
    wart. A jak się okaże że jesteś to cię zatrudnią za 1000 zł bo reszta to
    będzie oficjalnie "spłata" sfinansowanej przez nich części kursu.:)
    Genialny pomysł na wyszukiwanie kadr. Muszę przyznać, że jestem pod
    wrażeniem:)

    Z drugiej strony jednak patrząc na ofertę dla programistów .NET (nie
    znam się na interesującej cię konkretnie działce ale pewnie jest
    analogicznie) widać, że jest to przygotowanie do certyfikatu MCAD. A
    jeśli tak to cena jest naprawdę atrakcyjna. Za odpowiadający temu zestaw
    szkoleń Microsoft trzeba by zapłacić co najmniej 4 razy tyle. Zatem
    jeśli poziom jest na tyle dobry aby po tym kursie zdać egzaminy na MCAD
    to warto się zastanowić nad tym. Trzeba tylko sobie do tej ceny doliczyć
    jescze koszt egzaminów (dla MCAD chyba 3 x 400zł) bo bez nich nie
    będzie to wiele warte. Póki co ICT Institute ma ładną nazwę ale na
    renomę będzie musiał popracować przynajmniej kilka lat.

> [...]
    > Waszej oceny mozna przygotować się do pracy, a takze jak na tego rodzaju kursy
    > organizowane przez firmy patrzą pracodawcy? Proszę o opinie.

    Moim zdaniem, z punktu widzenia pracodawców lepszy jest człowiek po
    takim szkoleniu z certyfikatami niż po studiach podyplomowych.
    Oczywiście zakładając, że ich poziom wiedzy i umiejętności jest
    porównywalny.

    j.

  • 4. Data: 2006-01-12 22:55:56
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    m...@i...pl wrote:
    > Poniżej jeszcze dodaje odnosniki:
    > Comarch Institute - http://www.institute.comarch.pl/index.php?id=3
    >
    > AGH - Studia podymplowe - http://www.bazy.agh.edu.pl/

    To zajrzyj jeszcze tu:

    http://www.cs.put.poznan.pl/spbd - te studia akurat znam i goraco polecam

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2006-01-13 07:45:25
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

> [...]

    > takim szkoleniu z certyfikatami niż po studiach podyplomowych.
    > Oczywiście zakładając, że ich poziom wiedzy i umiejętności jest

    Dzięki za odpowiedz.

    Prawdę mówiąc trochę sceptycznie podchodzę do tego, że Comarch zaoferuje mi
    pracę po uczestnictwie w kursie. Nie wiem ile może być w tym prawdy, czy
    bardziej nie jest napisane to na ściągnięcie po prostu ludzi na szkolenia. Ale
    jeżeli faktycznie miałoby tak być to na pewno jest to warte zainteresowania.

    Oferta, program jaki oferują jeżeli chodzi o bazy danych wydaje mi się całkiem
    dobry (chociaż wolałbym by na ten temat wypowiedział się ktoś, kto naprawdę
    dobrze zna tą dziedzinę). Szkolenia przede wszystkim przygotowują do egzaminów
    Oraclowych. Gdybym chciał podobne (jeżeli chodzi o zakres materiału) szkolenia
    w Combidacie to kwotowo kosztowałoby mnie to znacznie, znaczie więcej.

    >Póki co ICT Institute ma ładną nazwę ale na
    > renomę będzie musiał popracować przynajmniej kilka lat.

    Właśnie. Trochę mnie to martwi ponieważ o ile sama nazwa Comarch jest kojarzona
    i znana to ICT dopiero zaczyna swoją działalność i nie wiadomo co z tego będzie.

> [...]
    > takim szkoleniu z certyfikatami niż po studiach podyplomowych.
    > Oczywiście zakładając, że ich poziom wiedzy i umiejętności jest

    Przede wszystkim zastanawia mnie gdzie będę mógł lepiej się przygotować do
    pracy i gdzie więcej będę mógł wyciąsnąć z ludzi prowadzących zajęcia. Powoli
    mam już dośc uczelnianych zajęć, formy ich prowadzenia. Miałem okazję
    uczestniczyć w szkoleniu w Combidacie i gdyby w ICT poprowadzone były zajęcia
    co najmniej na takim poziomie to myślę, że warto będzie zainwestować trochę
    grosza i czasu.

    Trochę dowiadywałem się u nich i między innymi dostałem informacje typu:

    >w ramach cwiczen będą tzw prace projektowe - w
    > malych grupach (w ramach cwiczen i oczywiście poza nimi)
    > trzeba będzie rozwiazac pewne problemy/zadania, które zostana
    > skierowane przez dzial rozwojowy i dzialy produkcyjne Comarch.

    Prawdę powiedziawszy wygląda to zachęcająco i nie sądze by coś podobnego była
    na studiach podyplomowych na AGH.

    Raz jeszcze dzięki za odpowiedź.
    Czekam na inne wypowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Michał.

  • 6. Data: 2006-01-13 07:46:36
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    > To zajrzyj jeszcze tu:
    >
    > http://www.cs.put.poznan.pl/spbd - te studia akurat znam i goraco polecam
    >
    > Pozdro
    >
    > Maseł

    Dzięki za odnośnik. Na pewno się zapoznam z tym

    Pozdrawiam,
    Michał.

  • 7. Data: 2006-01-16 07:54:28
    Od: ziomek <c...@d...pl>

    Michal napisał(a):

    Witam,

    czy we Wrocławiu są jakieś kursy/szkolenia które są warte polecenia?

    Dzieki za odpowiedz.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof