PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co daje zarejestrowanie sie w Urzedzie Pracy?

  • 21. Data: 2002-02-25 08:21:30
    Temat: Re: Co daje zarejestrowanie sie w Urzedzie Pracy?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Nie masz ani ubezpieczenie spolecznego ani zdrowotnego, czyli jesli np
    zachorujesz - sam placisz 100% za leczenie.
    Firma odprowadza jedynie podatek dochodowy.
    Wojtek

  • 22. Data: 2002-02-25 08:29:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

    > Nie bądź taki do przodu...

    ...bo cię z tyłu zabraknie. (c) Baba Naga
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 23. Data: 2002-02-25 08:33:15
    Od: "Koranja.." <k...@g...pl>

    ------=_NextPart_000_00B1_01C1BDF9.23EAA090

    >U=C5=BCytkownik <k...@p...onet.pl>
    przeniesieniu praw autorskich. Ca=C5=82o=C5=9Bc
    >Jakie przeniesienie? W "normalnej" umowie o prac=C4=99 programista nie =
    jest=20
    >w=C5=82a=C5=9Bcicielem maj=C4=85tkowych praw autorskich. I tak powinno =
    pozosta=C4=87. A mo=C5=BCe chodzi=20
    >o to, =C5=BCe w nowym uk=C5=82adzie prawa maj=C4=85tkowe =
    nale=C5=BC=C4=85 do pracownika i trzeba je=20
    >odpowiednim zapisem przenie=C5=9B=C4=87 na pracodawc=C4=99? Dobrze =
    rozumuj=C4=99?
    Chodzi o to, =C5=BCe tak jest o ile pracodawca nie um=C3=B3wi si=C4=99 z =
    pracownikiem inaczej a aby da=C5=82o si=C4=99 naliczy=C4=87 taki koszt =
    uzyskania przychodu tylko tak mo=C5=BCe by=C4=87. Nie mo=C5=BCna =
    pozostawi=C4=87 praw maj=C4=85tkowych na =C5=BCadnym polu eksploatacji =
    np. mie=C4=87 udzia=C5=82u w zyskach ze sprzeda=C5=BCy.

    ------=_NextPart_000_00B1_01C1BDF9.23EAA090

    =EF=BB=BF<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
    <HTML><HEAD>
    <META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; charset=3Dutf-8">
    <STYLE>BLOCKQUOTE {
    COLOR: green
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: red
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: orange
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: gray
    }
    :link {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :visited {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :active {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :hover {
    FONT-WEIGHT: bold! important
    }
    </STYLE>

    <META content=3D"MSHTML 6.00.2713.1100" name=3DGENERATOR></HEAD>
    <BODY bgColor=3D#ffffff>
    <DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <BLOCKQUOTE dir=3Dltr=20
    style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
    BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV>U=C5=BCytkownik &lt;<A=20
    =
    href=3D"mailto:k...@p...onet.pl">kamiluu@poczt
    a.onet.pl</A>&gt;</DI=

    <BLOCKQUOTE=20
    style=3D"PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px =
    solid">
    <DIV>si=C4=99 na t=C4=85 uchwa=C5=82e, a tak=C5=BCe wzmianka o =
    przeniesieniu praw autorskich.=20
    Ca=C5=82o=C5=9Bc</DIV>
    <DIV>opreacji jest ca=C5=82kowicie legalna i =
    dopuszzalna.</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV>Jakie przeniesienie? W "normalnej" umowie o prac=C4=99 =
    programista nie jest=20
    </DIV>
    <DIV>w=C5=82a=C5=9Bcicielem maj=C4=85tkowych praw autorskich. I tak =
    powinno pozosta=C4=87. A mo=C5=BCe=20
    chodzi </DIV>
    <DIV>o to, =C5=BCe w nowym uk=C5=82adzie prawa maj=C4=85tkowe =
    nale=C5=BC=C4=85 do pracownika i trzeba=20
    je </DIV>
    <DIV>odpowiednim zapisem przenie=C5=9B=C4=87 na pracodawc=C4=99? =
    Dobrze=20
    rozumuj=C4=99?</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV dir=3Dltr>Chodzi o to, =C5=BCe tak jest o ile pracodawca nie =
    um=C3=B3wi si=C4=99 z=20
    pracownikiem inaczej a aby da=C5=82o si=C4=99 naliczy=C4=87 taki koszt =
    uzyskania przychodu=20
    tylko tak mo=C5=BCe by=C4=87. Nie mo=C5=BCna pozostawi=C4=87 praw =
    maj=C4=85tkowych na =C5=BCadnym polu=20
    eksploatacji np. mie=C4=87 udzia=C5=82u w zyskach ze =
    sprzeda=C5=BCy.</DIV></BODY></HTML>

    ------=_NextPart_000_00B1_01C1BDF9.23EAA090--

  • 24. Data: 2002-02-25 08:49:49
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    No coz... moze moje cv nie jest nadzwyczajne i wlasnie na poprawie jego
    "jakosci" najbardziej mi zalezalo stad moj post wlasnie w tej grupie...
    liczylam wiec w szczegolnosci na krytyczne uwagi a za wszystkie dziekuje;
    zdaje sobie sprawe ze w zaistnialej sytuacji na rynku pracy nie jest o nia
    latwo i to cv jest moja wizytowka; trudno jednak aby bylo ono nieprzecietne
    gdyz jesli "oprawie" je w standardowe ramki wynikajace z przyjetych regol to
    zartace po czesci jego "wyjatkowosc" dlatego to list motywacyjny staram sie
    za kazdym razem opracowywac w odniesieniu do konkretnego stanowiska.

    w kwestii ortografii na ktora zwrocono mi uwage... hmmm... nie powiem ze
    jestem orlem i czasem moga zdazyc sie bledy; jednak czytalam wszystko wiele
    razy i nie zwrocilam na nic uwagi; a moze to kwestia iz nie uzywam w meilach
    polskich znakow... to nalecialosc ze stosowania programow w wersji
    angielskiej, bez polskich czcionek bo nie kazdy je ma; jesli jednak to w
    aplikacjach sa bledy to prosze o konkrety (jesli to oczywiscie mozliwe)
    pozdrawiam
    Brianna

  • 25. Data: 2002-02-25 23:40:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    >zgadzam sie z Toba
    >tylko wiekszosc firm (takich srednich) zaklada, ze bez
    programisty nie
    >powstanie program (i chyba slusznie), a bez projektanta,
    analityka,
    >dokumentalisty itd. - moze powstac; owszem - bedzie kulal, potem
    sie to
    >lata, nadrabia .... ale tak to wyglada ...

    no wlasnie kulal, klient jest niezbyt zadowolony, nie poleci
    firmy innym

    jesli by sie nawet znalazla inna potrzebujaca podobny program, to
    czesto ciezko dostosowac go do jej potrzeb, bo jest malo
    elastyczny

    dlugo tez trwa implementacja, bo nie ma jasnej sciezki i zalozen

    a jeszcze gorzej jak zwolni sie jeden czy dwoch programistow,
    ktorzy go pisali, a nie ma dokumentacji, wtedy trzeba rozgryzac
    co i gdzie napisano

    ostatecznie wiec czesto oszczednosci na dobrej dokumentacji sa
    tylko pozorne

  • 26. Data: 2002-03-06 13:20:10
    Od: Krzysztof Krajewski <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl>

    Dnia Mon, 25 Feb 2002 09:29:49 +0100, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Ja teraz szukam pracy i w ciągu ostatniego miesiąca byłem dwa razy w
    >UP i za każdym razem dostałem ofertę pracy jako informatyk/serwisant.

    Informatyk szuka pracy przez UP - dobre :-)

    >Mój znajomy ma firmę i poszukiwał księgowej. Pierwsze co zrobił,
    >zgłosił zapotrzebowanie do UP...

    Księgowych też się szuka przez UP?

    >Tak więc UP ma pewien sens. Oczywiście miałby większy, gdyby
    >pracodawcy zgłaszali tam zapotrzebowania, a nie tracili pieniądze na
    >drogie ogłoszenia.

    Nie ma sensu. I traci się pieniądze na utrzymywanie takich urzędów jak
    np. Urząd Pracy. Właśnie idealnie do tego nadają się ogłoszenia w
    gazecie, i są zdecydowanie tańsze niż praca urzędników!

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 27. Data: 2002-03-06 14:28:00
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rr" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > czy dotyczo to tez studiow zaocznych?
    > pozdro
    > --
    > robert r

    Nie dotyczy studiów zaocznych...miałam tę samą sytuację

  • 28. Data: 2002-03-06 19:27:18
    Od: Krzysztof Krajewski <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl>

    Dnia Wed, 6 Mar 2002 15:28:00 +0100, "Jola" <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    >Nie dotyczy studiów zaocznych...miałam tę samą sytuację

    A czy studia zaoczne są studiami w systemie dziennym?! :-o
    Myslalem, ze nie.

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 29. Data: 2002-03-06 20:39:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Wed, 06 Mar 2002 14:20:10 +0100, Krzysztof Krajewski
    <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl> napisałbył:

    >Informatyk szuka pracy przez UP - dobre :-)

    Śmiej się śmiej... Czasy teraz nieciekawe. Nie ma skąd ofert pracy
    brać, a i sprawdzanie w UP to nie wstyd...

    >Księgowych też się szuka przez UP?

    A niby dlaczego nie? URZĄD PRACY... Z czym Ci się kojarzy? Ano z mi z
    poszukiwaniem pracy/pracownika.

    >Nie ma sensu. I traci się pieniądze na utrzymywanie takich urzędów jak
    >np. Urząd Pracy. Właśnie idealnie do tego nadają się ogłoszenia w
    >gazecie, i są zdecydowanie tańsze niż praca urzędników!

    Nie, bo owi urzędnicy zawiadują jeszcze zestawem bezrobotnych, a
    pośrednictwo pracy to jedna osoba czyni, a i tak nie jestem pewny, czy
    to jej jedyne zajęcie.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 30. Data: 2002-03-07 09:22:34
    Od: Krzysztof Krajewski <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl>

    Dnia Wed, 06 Mar 2002 21:39:23 +0100, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    >A niby dlaczego nie? URZĄD PRACY... Z czym Ci się kojarzy? Ano z mi z
    >poszukiwaniem pracy/pracownika.

    Z urzędem, biurokracją, zasiłkami (fe!), zbędnymi tonami zbędnych
    dokumentów, kolejkami bezrobotnych czekających na pracę, której nie ma
    w tychże urzędach.

    >Nie, bo owi urzędnicy zawiadują jeszcze zestawem bezrobotnych, a
    >pośrednictwo pracy to jedna osoba czyni, a i tak nie jestem pewny, czy
    >to jej jedyne zajęcie.

    W moim mieście w UP w pokoju gdzie rejestrują osoby pracuje chyba z 5
    urzędników. Ile w całym urzędzie pracuje, aż strach się tego
    dowiedzieć.
    Nadal twierdzę, że ogłoszenia w prasie są zdecydowanie tańsze niż
    praca urzędników, a same urzędy pracy są zbyteczne, gdyż pracę dają
    tylko nielicznym (np. urzędnikom). Jeśli Ty znajdujesz w tymże
    urzędzie pracę i pokładasz w nim jeszcze nadzieje na przyszłość,
    jesteś ewenementem :-) Mam nadzieję, i czego Ci życzę, że znajdziesz
    ciekawą i atrakcyjną pracę (również pod względem zarobków) w prasie, i
    że UP w końcu zlikwidują - jako socjalistyczny przeżytek minionych
    czasów (jeszcze te czasy nie minęły).

    Serdecznie pozdrawiam
    TeDe