PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badania okresowe - pytanie...

  • 1. Data: 2008-12-29 16:14:38
    Temat: Badania okresowe - pytanie...
    Od: "miedza" <n...@p...pl>

    Witam, nowy pracodawca wystawi mi 31.12.08 skierowanie na badania okresowe
    na 2.01.09. Skierowanie bede mial dopiero poznym popoludniem. Czy robiac te
    badania musze sie wczesniej rejestrowac czy jak to wyglada? Wrocilem z
    zagranicy i nie mam jakiegokolwiek ubezpieczenia na Polske.
    Prosze o uswiadomienie mnie jak to wyglada w praktyce, po kilku latach poza
    krajem sie troszke odrealnilem :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-29 16:38:47
    Temat: Re: Badania okresowe - pytanie...
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 29 Gru, 17:14, "miedza" <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > badania musze sie wczesniej rejestrowac czy jak to wyglada? Wrocilem z
    > zagranicy i nie mam jakiegokolwiek ubezpieczenia na Polske.

    IMHO te badania sa platne, szukasz lekarza-orzecznika (lekarza
    medycyny pracy), dzwonisz i pytasz sie jak wyglada sprawa wizyty. Czy
    przyjma Cie 'od reki' czy tez trzeba czekac (sadze ze rano zadzwonisz,
    umowisz i tgo samego dnai Cie przyjma). Ale jesli amsz skierowanie na
    konkretna date, to pewnie tez do konkretnego lekarza? Jesli tak to
    zakladam ze pracodawca sie upewnil iz przyjma Cie od razu

  • 3. Data: 2008-12-29 21:04:45
    Od: "aga" <a...@o...pl>

    > zakladam ze pracodawca sie upewnil iz przyjma Cie od razu

    haha dobre ;)))

  • 4. Data: 2009-01-05 22:53:26
    Od: Damianos <d...@g...com>

    On Dec 29 2008, 10:04 pm, "aga" <a...@o...pl>
    wrote:

    > haha dobre ;)))

    A tak troche z innej beczki. Moja zona za dwatygodnie wraca z urlopu
    wychowawczego do pracy. Poinformowala pracodawce ze ma taki zamiar
    pracodawca powiedzial, OK nie ma sprawy proszę tylko zrobić przed
    powrotem badania okresowe.

    Co do badań nie ma problemu jeżeli są potrzebne to się zrobi tylko
    dlaczego należy je robić przed powrotem. Nie można tych badań zrobić
    pierwszego dnia w pracy? (Chodzi o to że żona chce pobyć te ostatnie
    dwa tygodnie jak najdłużej z dzieciakami). Czy pracodawca może mieć
    jakieś wąty jak żona pójdzie sobie na te badania pierwszego dnia pracy
    (drugiego, czy tam kolejnego)?

  • 5. Data: 2009-01-05 23:06:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Damianos pisze:

> [...]
    > dwa tygodnie jak najdłużej z dzieciakami). Czy pracodawca może mieć
    > jakieś wąty jak żona pójdzie sobie na te badania pierwszego dnia pracy

    Jeśli nie zrobi sobie badań, to pierwszy dzień pracy nie będzie
    jeszcze jej pierwszym dniem pracy. Może zrobić badania i po miesiącu,
    jeśli pracodawca cierpliwy, ale przez ten ani nie będzie pracować, ani
    dostawać wynagrodzenia.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-05 23:42:42
    Od: Damianos <d...@g...com>

> [...]
    > jeszcze jej pierwszym dniem pracy. Może zrobić badania i po miesiącu,
    > jeśli pracodawca cierpliwy, ale przez ten ani nie będzie pracować, ani

    Ok, już rozumiem, mógłbyś jeszcze napisać z czego to wynika - jaka
    jest podstawa prawna (który paragraf)?

  • 7. Data: 2009-01-06 00:00:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Damianos pisze:

    > Ok, już rozumiem, mógłbyś jeszcze napisać z czego to wynika - jaka
    > jest podstawa prawna (który paragraf)?

    Przepisów jest pewnie dużo, w KP można znaleźć art. 207 i 227 (np.
    207: "§ 4. Pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika bez
    aktualnego orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań do
    pracy na określonym stanowisku.")

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-06 13:41:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    i.googlegroups.com
    Damianos <d...@g...com> pisze:

> [...]
    > Co do badań nie ma problemu jeżeli są potrzebne to się zrobi tylko
    > dlaczego należy je robić przed powrotem. Nie można tych badań zrobić
    Można. Art. 229 §3 KP.

    > (Chodzi o to że żona chce pobyć te ostatnie
    > dwa tygodnie jak najdłużej z dzieciakami). Czy pracodawca może mieć
    > jakieś wąty jak żona pójdzie sobie na te badania pierwszego dnia pracy
    > (drugiego, czy tam kolejnego)?
    Ważność badań okresowych w czasie urlopu wygasła (jak dorozumiewam).
    Pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika bez ważnych badań (art. 229
    §4 KP).
    Dlatego pierwszego dnia powrotu do pracy małżonka truchta na badania w
    godzinach pracy, bo i tak nie zostanie do niej dopuszczona.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-01-06 18:44:02
    Od: Damianos <d...@g...com>

> [...]
    > Dlatego pierwszego dnia powrotu do pracy małżonka truchta na badania w
    > godzinach pracy, bo i tak nie zostanie do niej dopuszczona.

    Dzięki za wskazanie paragrafów, tak sobie doczytałem, przejrzeliśmy z
    żoną dokumenty i okazuję się że żona ma ważne badania okresowe do
    końca tego roku. Ale już wiem o co chodzi - kadrowa mówi że nie było
    jej więcej jak 30 dni w pracy i dlatego musi zrobić badania. Wspomina
    o tym art. 229 §2 KP tyle że tam wyraźnie pisze że obecność ta jest
    spowodowane chorobą. Nie wiedziałem że urlop wychowawczy jest
    traktowany jak choroba :) :)

  • 10. Data: 2009-01-06 19:05:07
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Damianos pisze:
    > o tym art. 229 §2 KP tyle że tam wyraźnie pisze że obecność ta jest
    > spowodowane chorobą. Nie wiedziałem że urlop wychowawczy jest
    > traktowany jak choroba :) :)

    A przed porodem nie była na zwolnieniu lekarskim trwającym dłużej niż
    30 dni?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)