PracaGrupypl.praca.dyskusje › Asertywnosc, pewnosc siebie - to PODSTAWA!!

  • 1. Data: 2004-11-17 20:16:17
    Temat: Asertywnosc, pewnosc siebie - to PODSTAWA!!
    Od: "zwykly facet" <z...@t...pl>

    Pisalem tu niedawno - byc moze ktos jeszcze pamieta - odnosnie "realiow",
    dotyczacych poszukiwania pracy. Tak jak wspominalem, pomimo moich niezbyt
    wysokich kwalifikacji zawodowych, popartych stosunkowo niewielkim
    doswiadczeniem, nie poddalem sie - i nadal tego nie robie - a wrecz
    przeciwnie!

    Otoz bylem dzisiaj w Poznaniu - nie mialem tam zbyt duzo czasu, starczylo go
    jednak, aby zlozyc aplikacje w dwoch biurach posrednictwa pracy, i do tego w
    jeszcze dwoch innych miejscach, gdzie nikt sie tego 'z zalozenia' nie
    spodziewal. Co z tego wyniknie - zobaczymy. Do czego jednak zmierzam - otoz
    wyobrazcie sobie, ze nikt tam na mnie nie krzyczal, nikt krzywo nie patrzyl,
    nikt nie traktowal jak 'intruza'. Bylo dokladnie ODWROTNIE! Ludzie byli
    zyczliwi, traktowali mnie z szacunkiem i rzeczowo udzielali odpowiedzi,
    odnosnie aktualnych mozliwosci zatrudnienia. O to wlasnie chodzi - nie
    bojcie sie chodzic, pytac, szukac - to nic nie kosztuje! Ja sam, jako osoba
    aktualnie jeszcze wciaz "bezrobotna", nie powinienem byc moze juz teraz tak
    sie "nakrecac" - dzis jednak przekonalem sie 'na wlasnej skorze', ze NIE MA
    CZEGO SIE BAC! Trzeba po prostu 'smialo' i 'pewnie' mowic o swoich
    predyspozycjach i ewentualnych oczekiwaniach co do poszukiwanej pracy, nie
    bac sie ludzi, nie bac sie pytac i rozmawiac! Tak wlasnie - na luzie,
    spokojnie, pewnie i zdecydowanie! Sprobujcie, a sami zobaczycie - wielu z
    Was sie zdziwi...

    Nie wiem, kiedy ponownie tutaj zajrze, poniewaz z powodu braku pracy, a wiec
    i srodkow, nie korzystam z internetu czesciej, niz raz-dwa razy w tygodniu.
    Zapraszam jednak do dyskusji, a byc moze komus to sie przyda.

    A ja nadal bede 'szukac'... I znajde - to tylko kwestia czasu! Predzej czy
    pozniej, ale na pewno nie bedzie to "byle co" i za "byle jakie" pieniadze...

    Pozdrawiam,
    zf

    PS. Oprocz fachowej wiedzy i takich czy innych specjalizacji, licza sie
    takze: oryginalnosc, pomyslowosc, przedsiebiorczosc - a co za tym idzie,
    pewnosc siebie i zdecydowanie. Na tym wlasnie postanowilem oprzec swoja
    "strategie", dotyczaca poszukiwania pracy. Doswiadczenie natomiast zawsze
    mozna zdobyc - ktorego zreszta niektorzy pracodawcy wcale 'az tak bardzo'
    nie wymagaja, dopisujac na przyklad w ofercie pracy: "doswiadczenie mile
    widziane, ale nie wymagane", lub "firma zapewnia system szkolen". Jak
    myslicie, DLACZEGO? Bo to chyba cos innego jeszcze sie liczy w pracowniku...

    A pozniej to juz "z gorki"...

  • 2. Data: 2004-11-17 21:39:34
    Temat: Re: Asertywnosc, pewnosc siebie - to PODSTAWA!!
    Od: misman <z...@g...bet.cy.rot13>

    On Wed, 17 Nov 2004 21:16:17 +0100, zwykly facet wrote:

    > Pisalem tu niedawno - byc moze ktos jeszcze pamieta - odnosnie "realiow",
    [...]
    > a cos innego jeszcze sie liczy w pracowniku...
    >
    > A pozniej to juz "z gorki"...

    No cóż - miło ujrzeć pewną dozę optymizmu wśród ogólnych
    lamentów... Gratuluję samopoczucia i życzę powodzenia ! ;)

    --
    Pozdrawia m.

  • 3. Data: 2004-11-17 22:05:37
    Od: "Ewa" <E...@e...pl>

    a z kim rozmawalas w tych firmach? z recepcjonistką czy czlowiekiem z HR? o
    wazne
    poza tym grzecznosc nic nie kosztuje, jesli u mnie w pracy, ktos pyta mnie o
    mozliwosc zatrudnienia, to mowie grzecznie i milo, ze ja nic nie wiem i
    warto pytac w sekretariacie, za to tam dziewczyny mowia rownie grzecznie, ze
    nic aktualnie nie mamy, nawet jesli mamy:(
    nie chce wiec psuc twojego optymizmu i zycze szybkiego znalezienia pracy
    Ewa

  • 4. Data: 2004-11-18 01:16:44
    Od: "Adam" <a...@a...aaa>

> [...]
    > wysokich kwalifikacji zawodowych, popartych stosunkowo niewielkim
    > doswiadczeniem, nie poddalem sie - i nadal tego nie robie - a wrecz

    ja bym tego nawet nie nazwal asertywnoscia, a zwyklym instynktem
    samozachowawczym
    - przeciez szukanie pracy polega na ciaglym tworzeniu sobie nowych szans
    i jest to proces, ktory powinien trwac nieprzerwanie (nie ma czegos takiego
    jak "stabilnosc i pewnosc zatrudnienia" - dzisiaj pracujesz, jutro na bruk)

    A.

  • 5. Data: 2004-11-18 15:58:49
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Ja tez zycze znalezienia pracy, ale pamietaj co powiedzial porucznik
    Borewicz "wiesz kto to jest pesymista? były optymista".

  • 6. Data: 2004-11-18 17:27:48
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "zwykly facet" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
    > nikt nie traktowal jak 'intruza'. Bylo dokladnie ODWROTNIE! Ludzie byli
    > zyczliwi, traktowali mnie z szacunkiem i rzeczowo udzielali odpowiedzi,
    > odnosnie aktualnych mozliwosci zatrudnienia.

    Wow. I normalne zachowanie ludzkie przyprawia Cie o taki szok? Z jakimi
    ludzmi sie dotad stykales?

    > PS. Oprocz fachowej wiedzy i takich czy innych specjalizacji, licza sie
    > takze: oryginalnosc, pomyslowosc, przedsiebiorczosc - a co za tym idzie,
    [...]

    Z calego serca zycze Ci powodzenia, ale udzielanie rad bedzie wygladalo
    bardziej przekonujaco juz po sukcesie :)

    I.

  • 7. Data: 2004-11-19 17:50:47
    Od: "zwykly facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "Ewa" <E...@e...pl> napisał w wiadomości

    > a z kim rozmawalas w tych firmach? z recepcjonistką czy czlowiekiem z HR?

    Na tym etapie poszukiwan nie rozmawialem z nikim konkretnym - z HR na
    przyklad.

> [...]
    ze
    > nic aktualnie nie mamy, nawet jesli mamy:(

    Czyli 'splawiacie' potencjalnych pracownikow... Ja spotkalem sie z nieco
    innym podejsciem - bylem proszony i/lub grzecznie pytany o mozliwosc
    pozostawienia przeze mnie aplikacji (ktora mialem juz gotowa - w reku),
    otrzymywalem wizytowki z numerami telefonow, pod ktorymi nalezy sie
    kontaktowac, itp.

    > nie chce wiec psuc twojego optymizmu i zycze szybkiego znalezienia pracy

    No coz, musze przyznac, ze tak wlasciwie pierwszy raz poszukiwalem aktywnie
    pracy w ten wlasnie sposob - tym bardziej wiec jestem zaskoczony sposobem, w
    jaki bylem traktowany.

    Pozdrawiam,
    zf

  • 8. Data: 2004-11-19 17:53:58
    Od: "zwykly facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "MG42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tez zycze znalezienia pracy, ale pamietaj co powiedzial porucznik
    > Borewicz "wiesz kto to jest pesymista? były optymista".

    Wbrew pozorom nie popadam w skrajna euforie bez powodu - po prostu realnie
    oceniam sytuacje i/lub swoje mozliwosci. Ostatnie poszukiwania natomiast nie
    zniechecily mnie do tego - a wrecz przeciwnie, 'zachecily'...

    Pozdrawiam,
    zf

  • 9. Data: 2004-11-19 18:15:42
    Od: "zwykly facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości

    > Wow. I normalne zachowanie ludzkie przyprawia Cie o taki szok? Z jakimi
    > ludzmi sie dotad stykales?

    Jest pewna roznica pomiedzy "czlowiekiem", a CZLOWIEKIEM. Szukam pracy od
    ponad 4 miesiecy i mialem juz okazje odpowiedziec na jakies tam
    oferty/ogloszenia, skladalem juz gdzies tam papiery, wiec mam pewne
    porownanie. Nie powiem, tamci ludzie rowniez byli uprzejmi - tym niemniej w
    moim subiektywnym odczuciu w miejscach, w ktorych ostatnio pytalem, a w
    dodatku nie bylem tam przez nikogo oczekiwany, zostalem lepiej potraktowany,
    niz w niejednym z tamtych poprzednich.

    > [...]
    >
    > Z calego serca zycze Ci powodzenia, ale udzielanie rad bedzie wygladalo
    > bardziej przekonujaco juz po sukcesie :)

    Dobrze, odezwe sie wiec po 'znalezieniu' pracy...

    Poza tym skad domniemanie, ze udzielam RAD? Dziele sie jedynie swoimi
    ostatnimi doswiadczeniami i entuzjazmem, ktory one we mnie wywolaly -
    ktorego czesto brak WLASNIE ludziom, poszukujacym pracy.

    Pozdrawiam,
    zf

    PS. A dlaczego od poczatku swojej wypowiedzi probujesz mnie 'zgasic'?
    Sprowadzasz na ziemie, czy nie dopuszczasz do siebie mysli, ze MOZNA szukac
    pracy, a pomimo to nie tracic NADZIEI i WIARY w to, ze sie ja ZNAJDZIE -
    jesli nawet 'jeszcze' sie jej nie znalazlo? :)

  • 10. Data: 2004-11-19 20:22:46
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cngeh5$56f$1@nemesis.news.tpi.pl zwykly facet
    <z...@t...pl> pisze:

> [...]
    > szacunkiem i rzeczowo udzielali odpowiedzi, odnosnie aktualnych
    > mozliwosci zatrudnienia. O to wlasnie chodzi - nie bojcie sie chodzic,

    Przede wszystkim przepraszam, jeśli ten post ukaże się więcej niż raz -
    zmieniłem serwer.

    Wybacz, ale wydaje mi się, że entuzjazmujesz się tym, iż Cię tym razem
    obcesowo nie zlekceważono, nie wyproszono bez ceregieli, nie spławiono
    komunałem.
    Może to ewenement w dzisiejszych realiach nacechowanych zdziczałymi
    zachowaniami, kiedy zchamienie czy wręcz zbydlęcenie obyczajów jest na
    porządku dziennym, może to faktycznie stanowi powód do zadowolenia.
    Ale co właściwie z tego wynika? Ten raz nie poczułeś się sponiewierany.
    Spójrz - tu, na tej grupie można znaleźć przykłady aroganckich wypowiedzi
    bezczelnych oszustów, sługusów tychże, a także już złamanych nieszczęśników,
    którzy o wspomnianej przez Ciebie asertywności mogą tylko marzyć, żałośnie
    usiłując różnymi metodami ocalić resztki szacunku do siebie.

    Jestem pewnie trochę zgryźliwy, więc się nie przejmuj - obym się mylił i oby
    Ci się powiodło.

    Jotte