eGospodarka.pl

PracaSłownik stanowisk › Account Executive

Account Executive

Stanowisko należące do branży reklamowej, na polski tłumaczone jako „opiekun klienta” – nazwa ta jednak mało precyzyjnie oddaje jego istotę. Account Executive ściśle współpracuje z klientem, ustalając z nim szczegóły projektu kampanii reklamowej – pozyskuje kluczowe dla kampanii dane, które następnie są wykorzystywane przez działy kreatywne. Powinien umieć przewidywać oczekiwania klienta dotyczące współpracy z agencją, a także dbać o satysfakcjonujące relacje na linii agencja – klient.
Szczególnie ważne są więc w przypadku tego stanowiska cechy osobowościowe, takie jak wysoka kultura osobista, zdolności komunikacyjne i negocjacyjne, kreatywność oraz bardzo dobra organizacja pracy.

Przełożonym dla osoby na stanowisku account executive jest account manager, z kolei podwładnym account executive assistant.

Czym się zajmuje Account Executive (Zakres obowiązków):


  • ustalanie z klientem szczegółów kampanii reklamowej
  • określanie potrzeb i oczekiwań klienta związanych z kampanią
  • pomoc w ustalaniu budżetu kampanii
  • współpraca z firmami przeprowadzającymi badania marketingowe
  • wprowadzanie potrzebnych zmiany w czasie trwania kampanii, jeśli jej wyniki nie są zadowalające
  • przekazywanie klientowi informacji na temat przebiegu kampanii
  • przygotowywanie raportów z kampanii
  • monitorowanie działań konkurencji
  • poszukiwanie nowych klientów
  • realizacja założonych celów sprzedażowych

Wymagania


Osoba ubiegająca się o posadę account executive powinna mieć ukończone studia z zakresu marketingu i reklamy lub studia ekonomiczne bądź socjologiczne (jednak nie jest to warunek konieczny). Szczególnie ważne jest doświadczenie – najlepiej kilkuletnie – na podobnym stanowisku (np. account executive assistant), bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, obsługa komputera pod kątem tworzenia prezentacji i raportów (pakiet Microsoft Office), bardzo dobra znajomość zagadnień marketingowych.

Jako account executive mogą sprawdzić się osoby komunikatywne, dynamiczne, o analitycznym umyśle i dużych zdolnościach organizacyjnych, a przy tym rozumiejące potrzeby klientów i potrafiące na nie skutecznie odpowiedzieć.

Zarobki


Zarobki na tym stanowisku wahają się od 3000 zł brutto do 7000 zł brutto.

Dostępne oferty pracy:

Więcej na ten temat: Account Executive

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

MENU
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.