eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawa › referent prawny

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

referent prawny

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referent prawny do spraw legislacji w Wydziale Legislacji i Obsługi w Departamencie Prawnym

02-591 Warszawa ul. Stefana Batorego 5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Proceduje projekty aktów normatywnych przygotowywanych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji: opracowuje pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym projekty aktów normatywnych pozostających w zakresie właściwości Ministra.
  • Proceduje projekty aktów normatywnych innych organów: opracowuje na podstawie opinii właściwych komórek organizacyjnych oraz jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra oraz własnej analizy, stanowiska Ministra wobec przekazanych do konsultacji projektów aktów normatywnych oraz bierze udział w konferencjach uzgodnieniowych i posiedzeniach komisji prawniczych.
  • Prowadzi procedury podpisywania aktów normatywnych przez Ministra: przedstawia Ministrowi do podpisu projekty aktów wykonawczych do ustaw oraz przygotowuje do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, a także w Dzienniku Urzędowym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji akty normatywne Ministra.
  • Opracowuje i weryfikuje teksty jednolite aktów prawnych z zakresu właściwości Ministra.
  • Opiniuje projekty aktów normatywnych notyfikowanych przez inne państwa członkowskie UE.


Warunki pracy

Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:


Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.


Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV  (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.



Warunki dotyczące charakteru pracy:



  • Udział w konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych dotyczących procedowanych projektów aktów normatywnych, również poza siedzibą urzędu.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  •  UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami

  • Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.

  • Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.

  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.

  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.

  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.

  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami

  • Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni
    o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna.

  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie prawa

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość procesu legislacyjnego, w szczególności Konstytucji, ustawy o Radzie Ministrów, Regulaminu pracy Rady Ministrów, Zasad Techniki Prawodawczej oraz innych aktów związanych z tym procesem.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
  • Umiejętność myślenia analitycznego, kreatywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne oraz odpowiadającej jej klauzuli UE.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w stosowaniu prawa.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego w zakresie prawa – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja).
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne oraz odpowiadającej jej klauzuli UE lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne oraz odpowiadającej jej klauzuli UE (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (co najmniej 6 miesięcy w stosowaniu prawa), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-10
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
    Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji – WZZL
    ul. Stefana Batorego 5,
    02-591 Warszawa
    Z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: DP-WLO – referent prawny

    Dokumenty można składać również osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie w godz. 8.00-16.00

    Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MSWIA/domyslna oraz /MSWIA/SkrytkaESP

    Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-04-24

    do końca oferty: 48 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Praca - wiadomości i porady

    • Delegowanie kierowcy zawodowego za granicę - nowe obowiązki przewoźnika

      Delegowanie kierowcy zawodowego za granicę - nowe obowiązki przewoźnika

      Niedawna nowelizacja kodeksu pracy wprowadziła nowe obowiązki nałożone na pracodawcę wobec kierowców, wyjeżdżających w międzynarodowe trasy. O czym warto poinformować swojego pracownika, by nie narazić się Państwowej Inspekcji Pracy ...

    • Dochód rozporządzalny jako wskaźnik poziomu życia w Polsce i UE

      Dochód rozporządzalny jako wskaźnik poziomu życia w Polsce i UE

      Powszechnie przyjęło się, że jedną z najważniejszych miar dobrobytu mieszkańców danego kraju jest wysokość wynagrodzeń. Natomiast z punktu widzenia poziomu życia istotnie ważniejszy jest wskaźnik dochodu rozporządzalnego. Jest to ...

    • Praca w branży IT: znamy najbardziej przyszłościowe specjalizacje

      Praca w branży IT: znamy najbardziej przyszłościowe specjalizacje

      Branża IT to rynek, który zgłasza nieustające zapotrzebowanie na specjalistów. Podobnie jednak jak dzieje się w innych sektorach i w IT mamy do czynienia z zatrudnieniowymi trendami. Jakie tendencje widoczne są obecnie? Odpowiedzi na to ...

    • Jakie wynagrodzenia w produkcji i logistyce?

      Jakie wynagrodzenia w produkcji i logistyce?

      Z niedoborem pracowników boryka się wiele branż, m.in. logistyczna i produkcyjna. Jakimi wynagrodzeniami kuszą ich pracodawcy? Agencja zatrudnienia Trenkwalder przeanalizowała wysokość zarobków na najbardziej popularnych stanowiskach ...

    • Jak ZUS kontroluje zwolnienia lekarskie?

      Jak ZUS kontroluje zwolnienia lekarskie?

      W I kwartale 2023 roku ZUS przeprowadził w całej Polsce 117,2 tys. kontroli osób posiadających zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy i wydał 7,77 tys. decyzji wstrzymujących dalszą wypłatę zasiłków chorobowych. Co kontroluje ...