eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawagłówny specjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny specjalista

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista Samodzielne Stanowisko do Spraw BHP w Biurze Dyrektora Generalnego

00-522 Warszawa ul. Krucza 36 Wspólna 6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi nadzór i kontrolę w zakresie warunków, organizacji i metod pracy, przestrzegania przepisów i zasad BHP, w szczególności: sporządza okresową (roczną) analizę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, podejmuje działania, w celu zminimalizowania występujących zagrożeń, dokonuje oględzin stanowisk pracy, opracowuje, aktualizuje lub opiniuje procedury, regulaminy, instrukcje BHP, przekazuje informacje, wnioski i zalecenia służące poprawie warunków pracy odpowiednim podmiotom, podnosi standardy w zakresie BHP w Ministerstwie poprzez m.in. przedkładanie wniosków w tym zakresie kierującym komórkami organizacyjnymi i kierownictwu Ministerstwa.
  • Bierze udział, jako członek zespołu powypadkowego, w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, w tym wysłuchuje wyjaśnień poszkodowanego, jeżeli stan jego zdrowia na to pozwala, gromadzi informacje dotyczące wypadku, określa środki profilaktyczne oraz wnioski po przeprowadzonym postępowaniu powypadkowym.
  • Prowadzi instruktaż ogólny w ramach szkolenia wstępnego BHP dla nowozatrudnionych pracowników Ministerstwa, praktykantów, stażystów i wolontariuszy oraz monitoruje ważność zaświadczeń szkoleń okresowych dla poszczególnych grup pracowników (wprowadza dane do systemu).
  • Uczestniczy w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą przez pracowników Ministerstwa, w celu zidentyfikowania czynników środowiska pracy, w tym zagrożeń z nich wynikających oraz metod bezpiecznego wykonywania pracy i środków profilaktycznych zmniejszających ryzyko.
  • Bierze udział w ocenie założeń i dokumentacji w zakresie modernizacji budynku Ministerstwa albo jego części, a także nowych inwestycji.
  • Współuczestniczy w konsultacjach w zakresie BHP, a także w pracach komisji BHP oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką BHP, w celu zapobiegania chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy. Wpisuje czynniki w skierowaniach na badania wstępne/okresowe/kontrolne.
  • Realizuje zadania związane w szczególności z wyposażeniem pracowników w okulary korekcyjne do pracy przy monitorze ekranowym, w celu realizacji zaleceń lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej, wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego, gospodarką odzieżą i obuwiem roboczym oraz środkami ochrony indywidualnej i zbiorowej dla pracowników Ministerstwa, w celu ochrony odzieży własnej pracowników jeśli ta może ulec zniszczeniu lub znacznemu zabrudzeniu oraz w celu zabezpieczenia pracowników przed działaniem niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia czynników występujących w środowisku pracy, naliczaniem ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej, w celu zapewnienia jej właściwości użytkowych, zaopatrzeniem pracowników Ministerstwa w niezbędne, dodatkowe środki higieny osobistej.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca przy komputerze,

  • praca w terenie oraz krajowe wyjazdy - prowadzenie kontroli w przypadku pracy zdalnej, postępowań powypadkowych na wyjazdach


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,

  • miejsce pracy: II p.,

  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Określone wynagrodzenie zasadnicze dotyczy wymiaru etatu wskazanego w ogłoszeniu.

  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
    oświadczenia.

  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone
    przez tłumacza przysięgłego.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których
    wymagamy lub zalecamy.

  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń czy odpowiada Ci taka
    praca.

  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

  • Prześlij odręcznie podpisane i opatrzone aktualną datą wymagane oświadczenia, wypełnione zgodnie ze wzorem umieszczonym na stronie MAP: https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/pracuj-z-nami

  • Podaj w swojej ofercie nr telefonu oraz/lub adres poczty elektronicznej.

  • Kandydatki/kandydaci, spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu, poinformowani zostaną telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminach poszczególnych etapów naboru.

  • Informacja o obowiązywaniu w Ministerstwie Aktywów Państwowych wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, znajdują się na stronie Ministerstwa:
    https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/informacja-o-obowiazywaniu-w-ministerstwie-aktywowpanstwowych-



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie BHP albo wyższe i studia podyplomowe w
zakresie BHP.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w służbie BHP.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów BHP.
  • Znajomość prawa pracy.
  • Znajomość prawa budowlanego.
  • Znajomość przepisów i zagadnień związanych z ochroną przeciwpożarową.
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
  • Umiejętności i kompetencje: pracy w zespole, komunikatywność, rzetelność.
  • Aktualne szkolenie okresowe dla pracowników służby BHP.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej w celu uzyskania dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”.
  • [Nie dotyczy osób urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych dokumentów). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
  • Kopię zaświadczenia potwierdzającego posiadanie aktualnego szkolenia okresowego dla pracowników służby BHP.
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”.
  • [Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-02
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Aktywów Państwowych
    ul. Krucza 36/Wspólna 6
    00-522 Warszawa

    Aplikacje można również przesyłać za pośrednictwem ePUAP lub składać osobiście w Kancelarii Ogólnej MAP:
    Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-06-19

    do końca oferty: 55 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Polacy mieszkający za granicą mogą załatwić większość spraw związanych z wnioskiem o emeryturę bez konieczności osobistej wizyty w ZUS. W jaki sposób? Mogą to zrobić w czasie e-wizyty. Wystarczy ją wcześniej zarezerwować.

    Jeszcze nie tak dawno początkujący specjaliści IT mogli wybierać spośród skierowanych do nich ogłoszeń. Pracy dla juniorów nie brakowało, a oferowane im wynagrodzenia były atrakcyjne względem przeciętnych. Obecnie siły na rynku pracy ...

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w marcu 2025 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 7,7% wyższe r/r i wyniosło 9055,92 zł brutto.

    Jak zatrudnić osobę niepełnosprawną? Jakie są wymogi zatrudniania niepełnosprawnych? Jak uzyskać status zakładu pracy chronionej? Z takimi pytaniami zwracają się do nas przedsiębiorcy, pracodawcy, którzy chcą skorzystać z oferowanych ...

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w IV kwartale 2024 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie wyniosło 8477,21 zł. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w gospodarce narodowej w 2024 roku wyniosło natomiast 8181,72 zł.