Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
informatyk
Lokalizacja:
Suwałki
podlaskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Archiwum Państwowe w Suwałkach
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
informatyk Dział administracyjno-gospodarczy
16-400 Suwałki ul. T. Kościuszki 69
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Zarządzanie Środowiskiem Sieciowym i Sprzętem IT. Administracja i utrzymanie sieci teleinformatycznej (LAN/WLAN) oraz nadzór nad sprzętem komputerowym (stacje robocze, serwery, urządzenia peryferyjne) w celu zapewnienia ich optymalnej dostępności, bezpieczeństwa i efektywności Archiwum.
- Zarządzanie Infrastrukturą Systemów i Usług Chmurowych. Administracja lokalnym kontrolerem domeny (Active Directory) oraz zarządzanie środowiskiem usług chmurowych (np. tenant Office 365/Microsoft 365). Administrowanie i rozwój systemów informatycznych, mające na celu zapewnienie ciągłości działania oraz optymalnej wydajności procesów realizowanych w Archiwum.
- Świadczenie wsparcia technicznego dla użytkowników wewnętrznych, obejmującego rozwiązywanie bieżących problemów sprzętowych i programowych, w celu zapewnienia ciągłości i efektywności pracy realizowanych przez nich zadań służbowych.
- Pełnienie funkcji Lokalnego Administratora Systemów Zewnętrznych i Dziedzinowych (np. ZOSiA, ADE), w tym zarządzanie kontami, uprawnieniami.
- Realizacja i nadzór nad procedurami tworzenia, weryfikacji i przechowywania kopii zapasowych (backup) kluczowych systemów, w szczególności Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD-PUW), w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odtwarzalności danych w przypadku awarii.
- Współpraca z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) oraz innymi podmiotami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo, w celu opracowywania, aktualizowania i egzekwowania wewnętrznych polityk bezpieczeństwa informacji oraz procedur ochrony danych osobowych (RODO).
- Aktywna współpraca i koordynacja działań z innymi współadministratorami w ramach zarządzania i utrzymania środowiska usług chmurowych multi-tenant Office 365/Microsoft 365, w celu zapewnienia spójności konfiguracji i bezpieczeństwa.
- Współpraca techniczna z administratorami sieci rozległej (WAN) oraz operatorami zewnętrznymi w zakresie zapewnienia stabilnej i bezpiecznej komunikacji jednostki z infrastrukturą centralną oraz zasobami zewnętrznymi.
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa,
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
- wymagająca wysiłku fizycznego lub innych rodzajów obciążeń dla organizmu pracownika (np. długotrwała pozycja siedząca),
- stanowisko pracy zlokalizowane jest na I piętrze budynku,
- winda dostępna w budynku.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Zaawansowana znajomość administracji systemami operacyjnymi (głównie Windows Server i stacje robocze).
- Praktyczna umiejętność zarządzania środowiskiem domenowym Active Directory (kontroler domeny).
- Wiedza w zakresie konfiguracji i utrzymania sieci teleinformatycznych (LAN/WAN/WLAN), protokołów sieciowych TCP/IP oraz podstaw bezpieczeństwa sieciowego (firewall, routing).
- Praktyczna znajomość systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).
- Umiejętność diagnozowania, naprawy i serwisowania sprzętu IT (serwery, komputery, urządzenia peryferyjne).
- Znajomość zagadnień związanych z wirtualizacją (np. Hyper-V)
- Doświadczenie w administracji usługami chmurowymi Microsoft 365 (Office 365).
- Kompetencje miękkie: współpraca, samodzielność, komunikatywność, umiejętność pracy pod presją czasu
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Podstawowa znajomość norm i procedur w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz ochrony danych osobowych (RODO).
- Praktyczna znajomość kluczowych systemów dziedzinowych używanych w sieci Archiwów (np. ZOSiA, ADE).
- Doświadczenie w administracji sieciowymi pamięciami masowymi (NAS).
- Praktyczna znajomość konfiguracji i administracji urządzeniami Fortinet (FortiGate).
- Znajomość zasad działania i obsługa specjalistycznych urządzeń akwizycji obrazu (np. skanery dziełowe, skanery wielkoformatowe).
- Podstawowa wiedza na temat digitalizacji zbiorów oraz standardów metadanych wykorzystywanych w archiwistyce.
- Kompetencje miękkie: Zdolność do precyzyjnego i zwięzłego formułowania komunikatów technicznych w sposób zrozumiały dla osób nietechnicznych. Gotowość do przejmowania inicjatywy w zakresie proponowania i wdrażania nowych rozwiązań technologicznych.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-01
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Archiwum Państwowe w Suwałkach
ul. Kościuszki 69
16-400 Suwałki
SEKRETARIAT
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




