eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Rzeszów › młodszy archiwista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

młodszy archiwista

Lokalizacja:

Rzeszów

podkarpackie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Archiwum Państwowe w Rzeszowie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy archiwista do spraw nadzoru nad państwowym zasobem archiwalnym w Oddziale I - kształtowania narodowego zasobu archiwalnego

35-612 Rzeszów Ul. Władysława Warneńczyka 57

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Rozpatruje wnioski o uzgodnienie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w celu zapewnienia prawidłowego postępowania z dokumentacją, w tym materiałami archiwalnymi oraz funkcjonowania archiwów zakładowych/składnic akt
  • Przeprowadza kontrole archiwalne na podstawie przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • Sporządza dokumentację pokontrolną (protokoły kontroli, wystąpienia pokontrolne, pisma wyjaśniające) w celu zapewnienia prawidłowego postępowania z dokumentacją, w tym materiałami archiwalnymi oraz funkcjonowania archiwów zakładowych/składnic akt
  • Monitoruje realizację wydanych zaleceń pokontrolnych w celu ustalenia stanu ich wykonania
  • Rozpatruje wnioski o brakowanie dokumentacji niearchiwalnej, przygotowuje zgody na brakowanie oraz pisma zawierające uwagi do wniosków
  • Udziela porad i konsultacji przedstawicielom podmiotów w celu zapewnienia prawidłowego postępowania z dokumentacją, w tym materiałami archiwalnymi oraz funkcjonowania archiwów zakładowych/składnic akt


Warunki pracy

Praca w siedzibie Archiwum Państwowego przy komputerze, z dokumentami. Stanowisko pracy zlokalizowane jest na drugim piętrze. Pomieszczenie klimatyzowane. Na tym samym piętrze znajduje się pomieszczenie socjalne (przygotowywanie, spożywanie posiłków).
Dla osób niepełnosprawnych istnieje możliwość poruszania się po budynku (podjazdy, windy, drzwi odpowiedniej szerokości, dostosowane toalety).


Praca związana jest też z przeprowadzaniem kontroli w jednostkach organizacyjnych: konieczność przemieszczania się do innych podmiotów a także poruszanie się w ramach ich infrastruktury.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej

  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Umiejętność obsługi komputera, tj. znajomość systemu Windows, pakietu Office (Word, Excel)
  • Znajomość prawa archiwalnego (ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz przepisy wykonawcze)
  • Znajomość przepisów kancelaryjnych i archiwalnych
  • Znajomość prawa administracyjnego
  • Umiejętność zwięzłego i precyzyjnego formułowania tekstów i wypowiedzi, umiejętność argumentowania
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność pracy w systemach elektronicznego zarządzania dokumentacją lub wiedza o nich


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-02
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe w Rzeszowie
    35-612 Rzeszów
    ul. Władysława Warneńczyka 57

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-04-18

    do końca oferty: 47 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Praca - wiadomości i porady