eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy BoguchwałaSPECJALISTA DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ

Kto szuka:

Centralna Baza Ofert Pracy

Stanowisko:

SPECJALISTA DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ

Lokalizacja:

Boguchwała

podkarpackie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Numer oferty: StPr/25/4402


Obowiązki:

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) terminowe przygotowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących rozliczania dotacji celowych otrzymanych przez Gminę na zadania oświatowe,
2) dokonywanie opisu merytorycznego dowodów księgowych w odniesieniu do spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku,
3) realizacja zadań związanych z projektami realizowanymi przez CUW Boguchwała,
4) terminowe załatwianie spraw w elektronicznym systemie obiegu dokumentów,
5) przygotowywanie bieżących informacji dotyczących ważnych spraw realizowanych przez CUW Boguchwała oraz przekazywanie ich pracownikowi odpowiedzialnemu
za komunikację społeczną,
6) przestrzeganie i realizacja regulaminów, regulacji i procedur obowiązujących w CUW Boguchwała,
7) przygotowywanie analiz, informacji, zestawień i sprawozdań z zakresu zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku pracy,
8) przygotowanie i aktualizacja procedur załatwiania spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy,
9) realizacja zadań z zakresu gospodarowania mieniem, w tym między innymi: dbałość o powierzony sprzęt i mienie, zabezpieczenie i ochrona mienia przed kradzieżą, uszkodzeniem lub zniszczeniem oraz ponoszenie odpowiedzialności z tytułu powierzonego mienia,
10) przygotowywanie i przekazywanie akt spraw do składnicy akt CUW Boguchwała w zakresie realizowanych zadań,
12) realizacja następujących spraw dotyczących księgowań obsługiwanych jednostek, w tym między innymi:
przygotowanie dowodów księgowych obsługiwanych jednostek do zapłaty, w tym kontrola formalno- rachunkowa dokumentów;
terminowe przygotowywanie i generowanie przelewów do systemu bankowego na podstawie dokumentów wydatkowych tj. faktur, rachunków, pism, itp.;
rozliczanie zaliczek i delegacji;
dekretacja dowodów księgowych z zakresu wydatków i dochodów w/w jednostek budżetowych (faktury i dokumenty tożsame, wyciągi bankowe, LP, itp.) zgodnie
z art.21 ust. 1 pkt 6 ustawy o rachunkowości oraz zakładowym planem kont danej jednostki;
prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej wydatków i dochodów obsługiwanych jednostek budżetowych wg zakładowego planu kont;
prowadzenie dokumentacji i wyodrębnionej ewidencji wydatków poniesionych w jednostkach obsługiwanych w ramach dotacji lub projektów z dofinansowaniem zewnętrznym, zgodnie z budżetem danego projektu i wytycznymi instytucji finansującej;
w ramach prowadzonej ewidencji miesięczne uzgadnianie zapisów na kontach, w tym analityki z prowadzonymi kontami syntetycznymi;
prowadzenie pozabilansowej ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych oraz co najmniej na koniec każdego miesiąca uzgodnienie jego prawidłowej ewidencji z zawartymi umowami;
rzetelne sporządzenie sprawozdawczości z prowadzonego zakresu zgodnie z zasadami
i terminami określonymi przepisami prawa, w szczególności sprawozdawczości budżetowej, z operacji finansowych, w szczególności sprawozdania RB-28S, RB-27S, RB-Z, RB-N, RB-ZN, RB-50, RB-28NWS, RB-34S;
terminowe rozliczanie udzielonych dotacji, w tym sporządzanie zestawień i rozliczeń
w tym zakresie;
monitorowanie wykonania wydatków w odniesieniu do planu obsługiwanych jednostek budżetowych, sporządzanie wniosków o zmiany w planie oraz informowanie o zagrożeniach w tym zakresie Głównego Księgowego jednostki;
bieżące informowanie dyrektorów obsługiwanych jednostek o nieprawidłowościach wynikających z realizowanego budżetu;
dokonywanie przypisów i odpisów należności obsługiwanych jednostek budżetowych;
pobór należności publiczno-prawnych oraz cywilno-prawnych przysługujących jednostkom obsługiwanym w zakresie księgowym, kontrola terminowości wpłat, windykacja zaległości, w tym przygotowanie dokumentacji do egzekucji;
prowadzenie ewidencji należności oraz naliczanie na koniec kwartału należnych odsetek od nieterminowych płatności;
wystawianie faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy majątku powierzonego jednostkom obsługiwanym oraz fakturowanie zawartych umów jednostek obsługiwanych;
rozliczenia z tyt. podatku VAT tj. m.in. sporządzanie rejestru sprzedaży i zakupu, cząstkowych plików jpk VAT dla obsługiwanych jednostek budżetowych i terminowe przesyłanie ich do Gminy, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza w tym zakresie;księgowanie należnego i naliczonego podatku VAT, rozliczenie podatku VAT
w ewidencji księgowej danej jednostki oraz terminowe przekazywanie płatności z tego tytułu do Gminy;
księgowa obsługa dochodów i wydatków na wydzielonym rachunku dochodów obsługiwanych jednostek;
prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących własność jednostek obsługiwanych a podlegających ewidencji w tych jednostkach, w tym kontrola formalno-rachunkowa dokumentów dotyczących ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, tj. m.in. OT, MO, Protokoły przyjęcia, w tym weryfikacja wartości wykazanych
w tych dokumentach z ewidencją na koncie 080 i 013;
dokonywanie aktualizacji wyceny środków trwałych, naliczenie umorzeń środków trwałych i amortyzacji zgodnie z aktualnymi przepisami prawa;
rozliczenie inwentaryzacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych obsługiwanych jednostek;
terminowe i rzetelne sporządzanie rocznego statystycznego sprawozdania ze środków trwałych;
udział w inwentaryzacji metodą weryfikacji obsługiwanych jednostek;
prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych obsługiwanych jednostek zgodnie z przepisami prawa;
zabezpieczenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych;
przestrzeganie postanowień zawartych w ustawie o rachunkowości oraz polityce rachunkowości w/w jednostek budżetowych, w tym rzetelnie prowadzenie ksiąg rachunkowych, tj. w taki sposób, aby dokonane zapisy odzwierciedlały stan rzeczywisty;
przestrzeganie zapisów obowiązujących instrukcji i zarządzeń dotyczących pracy
oraz przygotowanie projektów zmian w tych instrukcjach i zarządzeniach,m.in. w przypadku zmian przepisów prawa, w tym w szczególności w polityce rachunkowości jednostek;
przygotowanie danych do sporządzenia informacji i sprawozdania z wykonania budżetu gminy zgodnie z wytycznymi Skarbnika;
sporządzanie analiz finansowych, w tym z wykonania wydatków i dochodów zgodnie z wytycznymi Dyrektora CUW Boguchwała, Burmistrza lub Skarbnika;
realizacja innych zadań nie wymienionych wyżej a przynależnych do wykonania na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
13) Prowadzenie Ewidencji Publicznych i Niepublicznych Szkół i Placówek Oświatowych oraz współpraca z organami prowadzącymi Placówki Publiczne i Niepubliczne w zakresie ewidencji uczniów, przyznawania i rozliczania dotacji tych placówek w zakresie placówek, dla których organem prowadzącym nie jest Gmina Boguchwała.
14) Realizacja zadań związanych z dotacjami udzielanymi z budżetu gminy dla niepublicznych placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, w szczególności:
przygotowywanie projektu planu finansowego dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne
na terenie gminy;
ustalenie planu wysokości dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne na terenie gminy;
wykonywanie czynności związanych z naliczaniem, przekazaniem i rozliczaniem dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne na terenie Gminy;
udział w kontroli, na podstawie upoważnienia Dyrektor CUW Boguchwała lub Burmistrza Boguchwały, wykorzystywania przekazywanych dotacji
do niepublicznych jednostek oświatowych.
15) Obciążanie innych gmin z tytułu kosztów opieki przedszkolnej ponoszonych przez Gminę Boguchwała na dzieci z tych gmin.
16) Prowadzenie archiwum Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała, w tym:
przyjmowanie akt podlegających archiwizacji w Centrum Usług Wspólnych;
udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w archiwum na wniosek zainteresowanego;
prowadzenie ewidencji przyjmowanych dokumentów do archiwum zakładowego;
prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, po upływie okresu wyznaczonego dla jej przechowywania;
prowadzenie instruktażu pracowników jednostki w zakresie właściwego przygotowania dokumentacji przeznaczonej do archiwizacji;
prowadzenie stałej współpracy z placówką archiwum państwowego w zakresie pozyskiwania niezbędnych informacji dotyczących prowadzenia klasyfikacji akt
oraz uzyskiwania zezwoleń na niszczenie dokumentacji nie podlegającej już archiwizacji.



Wymagania:Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • średnie zawodowe, ekonomiczne

Wymagania pożądane:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne

Pozostałe wymagania:

  • https://bip.cuw.boguchwala.pl/pl/9-ogloszenia/36-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-specjalista-dsksiegowosci-budzetowej.htmlWymagania niezbędne: 1) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse i rachunkowość, lub ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 3 staż pracy. 2) Obywatelstwo polskie.3) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.4) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.5) Nieposzlakowana opinia.6) Znajomość:ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 7 września 1991 r. - o systemie oświaty, ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - prawo oświatowe, ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - karta nauczyciela, ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.7) Zdolności organizacyjne, rzetelność, komunikatywność.8) Dyspozycyjność i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.9) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.10) Znajomość obsługi urządzeń biurowych oraz komputera (pakiet MSOffice, poczta elektroniczna, Internet, Program: Vulcan, Softres,). 2. Wymagania dodatkowe:1) ukończony kurs księgowości,2) preferowani kandydaci posiadający co najmniej roczny staż pracy na stanowisku księgowym, 3) znajomość zasad rachunkowości budżetowej,4) doświadczenie zawodowe w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego,5) skuteczność działania pod presją czasu, praca w zespole,6) komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dobra i samodzielna organizacja pracy, odpowiedzialność, lojalność i dyspozycyjność.


Miejsce pracy: SUSZYCKICH 33, 36-040 Boguchwała, powiat: rzeszowski, woj: podkarpackie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Staż pracy: lata: 3

Wymagane dokumenty: https://bip.cuw.boguchwala.pl/pl/9-ogloszenia/36-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-specjalista-dsksiegowosci-budzetowej.htmlWymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie lub pocztą: 36-040 Boguchwała, ul. Suszyckich 33 w zamkniętych kopertach z dopiskiem: ,,Dotyczy naboru na stanowisko specjalista ds. księgowości budżetowej w Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała w terminie do dnia 01.12.2025r. Aplikacje, które wpłyną do Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (..****) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (****) Wymagane dokumenty:a) życiorys (CV),b) list motywacyjny,c) dokumenty poświadczające wykształcenie- kopie dokumentówd) oryginał kwestionariusza osobowego,e) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (dyplomy, certyfikaty)f) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,g) oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, h) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego. Kserokopie dokumentów aplikacyjnych muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy infopraca

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2025-11-21

do końca oferty: 58 dni

pracodawca: Centralna Baza Ofert Pracy

branże: Finanse

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w lutym 2025 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 7,9% wyższe r/r i wyniosło 8613,14 zł brutto.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracuje nad rozporządzeniem, którego celem jest uregulowanie przepisów w zakresie temperatur i zwiększenie bezpieczeństwa pracowników. Proponowane zmiany omawiają eksperci Koalicji Bezpieczni ...

W 2025 roku Polacy będą mieli okazję skorzystać nie tylko z ustawowych dni wolnych od pracy, których będzie 14, ale także z urlopów wypoczynkowych gwarantowanych przez Kodeks pracy, dodatkowych urlopów okolicznościowych, a także świąt ...

Wakacje to nie tylko czas urlopów, ale także intensywny okres dla pracowników sezonowych. Eksperci Personnel Service wskazują 12 zawodów, w których można liczyć na najbardziej atrakcyjne wynagrodzenia. Ranking otwiera pracownik budowlany.

W maju 2025 r. przeciętne zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wyniosło 6.433,3 tys. etatów i było o 0,8% niższe niż przed rokiem. Jednocześnie przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w tym sektorze osiągnęło poziom 8.670,51 zł ...