Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
radca prawny
Lokalizacja:
Kraków
małopolskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca prawny do spraw obsługi prawnej Urzędu w Oddziale Obsługi Prawnej Urzędu w Wydziale Prawnym i Nadzoru
31-156 Kraków Basztowa 22
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzi sprawy związane z zaskarżaniem aktów administracyjnych wydanych przez Wojewodę oraz z zaskarżaniem bezczynności Wojewody do sądów administracyjnych oraz pełni zastępstwo prawne przed tymi sądami, a także reprezentuje Wojewodę i Dyrektora Generalnego przed sądami powszechnymi, w tym przed sądami pracy, w celu zapewnienia uczestnictwa Wojewody i Dyrektora Generalnego w postępowaniach sądowo-administracyjnych i sądowych
- Podejmuje działania w zakresie prowadzenia kompleksowej obsługi prawnej Urzędu, w tym wydaje opinie prawne w sprawach należących do zakresu działania poszczególnych Wydziałów Urzędu, a także udziela Wydziałom porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa w celu zapewnienia właściwej realizacji zadań przez Wydziały
- Uzgadnia pod względem prawnym i redakcyjnym projekty aktów prawnych Wojewody, a także projekty umów i porozumień przygotowywanych przez Wydziały, celem zapewnienia ich zgodności z obowiązującym porządkiem prawnym, prawidłowości i wewnętrznej spójności zawartych w nich przepisów pod względem ich zgodności z zasadami techniki legislacyjnej i poprawności językowej
- Uzgadnia z właściwymi wydziałami i ustala uwagi do przekazanych Wojewodzie do zaopiniowania projektów aktów prawnych organów centralnych i naczelnych oraz uzgadnia pod względem prawnym akty prawa miejscowego stanowione przez organy administracji niezespolonej celem zagwarantowania pełnej zgodności z prawem
Warunki pracy
Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury, np. ze względu na zapotrzebowanie ze strony wojewody lub dyrektora), zagrożenie korupcją, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, udział w rozprawach (w tym w sądach poza Krakowem).
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Zakładamy możliwość zatrudnienia jednej osoby w pełnym wymiarze etatu lub dwóch w ramach połowy etatu.
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo lub telefonicznie (koniecznie podaj swój nr telefonu i adres mailowy). Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Upewnij się, że przesłałeś wszystkie wymagane przez nas oświadczenia i mają one odpowiednią treść. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie ustalono Procedurę w sprawie przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, o których mowa w ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U z 2024 r. poz. 928). Pełna informacja o tym kto może zostać sygnalistą, z jakich obszarów można wewnętrznie zgłaszać naruszenie prawa oraz w jaki sposób tego poufnie dokonać, dostępna jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MUW w Krakowie (zakładka „Sygnaliści”) pod adresem: https://bip.malopolska.pl/muw,m,449443,sygnalisci-zgloszenia-wewnetrzne.html
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych na stanowisku radcy prawnego - potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
pozostałe wymagania niezbędne:
- uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego - potwierdzone kopią dokumentu
- znajomość przepisów ustaw: m.in. Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks postępowania cywilnego, Kodeks cywilny, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, Ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym, Ustawa o gospodarce nieruchomościami wraz aktami wykonawczymi, Ustawa o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej i wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- umiejętność argumentowania
- umiejętność analitycznego myślenia
- skuteczna komunikacja
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- odporność na stres
- obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
- kultura osobista
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-27
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Decyduje data wpływu do Urzędu lub na skrzynki podawcze e-Doręczeń, ePUAP lub skrzynkę mailową.
Składanie dokumentów z dopiskiem w tytule przekazanej wiadomości „Oferta pracy WN-4.2025”
Osobiście lub drogą pocztową: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków
Elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą e-Doręczeń: AE:PL-63706-53716-FRDUR-17; ePUAP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie /ag9300lhke/skrytka lub mailowo na adres kadry@malopolska.uw.gov.pl
Dokumenty przesyłane elektronicznie należy podpisać profilem zaufanym lub odręcznie podpisać i zeskanować.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »