Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw kadr i szkoleń w Biurze Dyrektora Generalnego i Administracji
40-039 Katowice ul. Powstańców 30
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- sporządza wszelką dokumentację związaną z nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy w tym w szczególności umowy o pracę, zaświadczenia i świadectwa pracy, dokumenty związane z nabyciem uprawnień pracowniczych lub modyfikacją stosunku pracy, prowadzi akta osobowe pracowników, realizuje obowiązki pracodawcy w zakresie ubezpieczeń społecznych pracowników, ewidencjonuje dane kadrowe w systemie kadrowo-płacowym;
- prowadzi działania związane z polityką szkoleniową, w szczególności opracowuje roczne plany szkoleń, organizuje i koordynuje szkolenia oraz inne formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników w tym: kieruje pracowników na szkolenia powszechne, specjalistyczne oraz centralne i inne organizowane przez Szefa Służby Cywilnej, a także szkolenia zgodne z wskazaniem w Indywidualnym Programie Rozwoju Zawodowego Pracowników.
- zarządza budżetem szkoleniowym w tym planuje, analizuje i monitoruje wykorzystanie środków budżetowych w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników;
- bada potrzeby szkoleniowe, planuje szkolenia, ocenia jakości szkoleń w tym. współpracuje z firmami szkoleniowymi oraz współpracuje z komórką zamówień publicznych w zakresie organizacji szkoleń zewnętrznych, zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz wewnętrznymi regulacjami;
- prowadzi ewidencję szkoleń i uczestników, monitoruje efekty i jakość szkoleń w tym opracowuje i analizuje wyniki ewaluacji szkoleń oraz działalności szkoleniowej do celów sprawozdawczych w ujęciu osobowym, tematycznym i finansowym;
- koordynuje staże, praktyki studenckie, praktyki absolwenckie oraz wolontariat w Ministerstwie Przemysłu w tym analizuje i identyfikuje potrzeby w tym zakresie, współpracuje z Powiatowymi Urzędami Pracy przy organizacji staży oraz przygotowuje umowy i porozumienia oraz prowadzi nadzór nad przebiegiem i rozliczeniem okresów staży/praktyk.
- sporządza zbiorcze raporty, analizy i informacje dotyczące realizowanych zadań z zakresu zadań Wydziału Kadr i Szkoleń, w tym odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wnioski o dostęp do informacji publicznej;
- opracowuje i modyfikuje rozwiązania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz monitoruje sposób ich funkcjonowania, w tym uczestniczy w opracowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych, wzorów dokumentacji oraz realizacji programu zarządzania zasobami ludzkimi.
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
- Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
- Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
- Użytkowanie sprzętu biurowego.
- Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
- Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
- Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe o kierunku prawo, administracja, rachunkowość lub wykształcenie wyższe oraz studia podyplomowe z zakresu prawa pracy lub zarządzania zasobami ludzkimi
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze prawa pracy i obsługi kadrowej
pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość Kodeksu Pracy oraz ustaw: o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych (oraz przepisów wykonawczych), o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
- znajomość zagadnień z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
- znajomość zasad nabywania usług dot. szkoleń zewnętrznych,
- znajomość zasad ewidencji i przechowywania dokumentacji pracowniczej zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO) oraz przepisami archiwalnymi,
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- komunikatywność, empatia i zdolność rozwiązywania konfliktów, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca,
- radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych oraz umiejętność pracy pod presją czasu
- umiejętność formułowania precyzyjnych wypowiedzi pisemnych i wyciągania wniosków
- umiejętność analizy danych i syntezy informacji
- umiejętność tworzenia dokumentacji pracowniczej i raportów
- dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel),
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli tajne lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- mile widziana znajomość obsługi systemu EZD, znajomość programu Płatnik.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- kopia poświadczenia bezpieczeństwa lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-29
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »