eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Katowicegłówny specjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny specjalista

Lokalizacja:

Katowice

śląskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw kadr i szkoleń w Biurze Dyrektora Generalnego i Administracji

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • sporządza wszelką dokumentację związaną z nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy w tym w szczególności umowy o pracę, zaświadczenia i świadectwa pracy, dokumenty związane z nabyciem uprawnień pracowniczych lub modyfikacją stosunku pracy, prowadzi akta osobowe pracowników, realizuje obowiązki pracodawcy w zakresie ubezpieczeń społecznych pracowników, ewidencjonuje dane kadrowe w systemie kadrowo-płacowym;
  • prowadzi działania związane z polityką szkoleniową, w szczególności opracowuje roczne plany szkoleń, organizuje i koordynuje szkolenia oraz inne formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników w tym: kieruje pracowników na szkolenia powszechne, specjalistyczne oraz centralne i inne organizowane przez Szefa Służby Cywilnej, a także szkolenia zgodne z wskazaniem w Indywidualnym Programie Rozwoju Zawodowego Pracowników.
  • zarządza budżetem szkoleniowym w tym planuje, analizuje i monitoruje wykorzystanie środków budżetowych w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników;
  • bada potrzeby szkoleniowe, planuje szkolenia, ocenia jakości szkoleń w tym. współpracuje z firmami szkoleniowymi oraz współpracuje z komórką zamówień publicznych w zakresie organizacji szkoleń zewnętrznych, zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz wewnętrznymi regulacjami;
  • prowadzi ewidencję szkoleń i uczestników, monitoruje efekty i jakość szkoleń w tym opracowuje i analizuje wyniki ewaluacji szkoleń oraz działalności szkoleniowej do celów sprawozdawczych w ujęciu osobowym, tematycznym i finansowym;
  • koordynuje staże, praktyki studenckie, praktyki absolwenckie oraz wolontariat w Ministerstwie Przemysłu w tym analizuje i identyfikuje potrzeby w tym zakresie, współpracuje z Powiatowymi Urzędami Pracy przy organizacji staży oraz przygotowuje umowy i porozumienia oraz prowadzi nadzór nad przebiegiem i rozliczeniem okresów staży/praktyk.
  • sporządza zbiorcze raporty, analizy i informacje dotyczące realizowanych zadań z zakresu zadań Wydziału Kadr i Szkoleń, w tym odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wnioski o dostęp do informacji publicznej;
  • opracowuje i modyfikuje rozwiązania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz monitoruje sposób ich funkcjonowania, w tym uczestniczy w opracowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych, wzorów dokumentacji oraz realizacji programu zarządzania zasobami ludzkimi.


Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.

  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.

  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 

  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.

  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.

  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku prawo, administracja, rachunkowość lub wykształcenie wyższe oraz studia podyplomowe z zakresu prawa pracy lub zarządzania zasobami ludzkimi

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze prawa pracy i obsługi kadrowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość Kodeksu Pracy oraz ustaw: o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych (oraz przepisów wykonawczych), o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • znajomość zagadnień z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
  • znajomość zasad nabywania usług dot. szkoleń zewnętrznych,
  • znajomość zasad ewidencji i przechowywania dokumentacji pracowniczej zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO) oraz przepisami archiwalnymi,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • komunikatywność, empatia i zdolność rozwiązywania konfliktów, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca,
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych oraz umiejętność pracy pod presją czasu
  • umiejętność formułowania precyzyjnych wypowiedzi pisemnych i wyciągania wniosków
  • umiejętność analizy danych i syntezy informacji
  • umiejętność tworzenia dokumentacji pracowniczej i raportów
  • dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel),
  • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli tajne lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • mile widziana znajomość obsługi systemu EZD, znajomość programu Płatnik.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-29
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Przemysłu
    ul. Powstańców 30
    40-039 Katowice
    Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-07-22

    do końca oferty: 60 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Za nieco ponad miesiąc Boże Narodzenie. To najgorętszy okres, jeśli chodzi o pracę dorywczą. Jak podaje Personnel Service, ofert pracy sezonowej jest niemal tyle samo co przed rokiem, a stawki wzrosły o minimum 8%. Najwięcej zarobią ...

    Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP, przedstawiony przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, koncentruje się aktualnie na formie zatrudnienia opartej na umowie o pracę. Nie ...

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w lipcu 2024 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 10,6% wyższe r/r i wyniosło 8278,63 zł brutto.

    Wrzesień jest pierwszym miesiącem obowiązywania zmian w Karcie Nauczyciela i co za tym idzie, nowych przepisów dotyczących emerytury nauczycielskiej - przypomina ZUS.

    Prawo niezmiennie pozostaje jednym z najchętniej wybieranych kierunków studiów w Polsce. Potwierdzają to dane z raportu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dotyczące wyników rekrutacji na rok akademicki 2023/2024, podczas której ...