PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Wykonywanie innych zleconych czynnosci..."

  • 1. Data: 2004-08-23 13:57:27
    Temat: "Wykonywanie innych zleconych czynnosci..."
    Od: WolfShadow <w...@e...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Probuja wcisnac mi w zakresie obowiazkow punkt p.t.
    "Wykonywanie innych czynnosci nie ujetych w zakresie a koniecznych do
    prawidlowego funkcjonowania firmy".
    Nie podoba mi sie to poniewaz KP i tak przewiduje takie sytuacje a taki
    zapis w zakresie obowiazkow moze zastapic wszystkie poprzedzajace go
    punkty. Moze to prowadzic do naduzyc ze strony mojego pracodawcy poprzez
    zlecanie duzych ilosci zadan nalezacych do kompetencji innych osob lub
    po prostu do zgnebienia mojej osoby w swietle prawa. Na razie moje
    relacje sa na dobrym poziomie, ale zauwazylem zwyczaj dodawania nowych
    funkcji bez pytania sie o to czy dana osoba bedzie miala czas na ich
    realizowanie. Czy taki zapis jest zgodny z prawem? Nie chodzi mi tutaj o
    unikanie pracy, lecz o zapewnienie sobie w miare spokojnych warunkow
    wykonywania tych czynnosci za ktore faktycznie jestem odpowiedzialny.
    Pozdrawiam.
    WolfShadow

  • 2. Data: 2004-08-24 06:39:02
    Temat: Re: "Wykonywanie innych zleconych czynnosci..."
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >   unikanie pracy, lecz o zapewnienie sobie w miare spokojnych warunkow
    > wykonywania tych czynnosci za ktore faktycznie jestem odpowiedzialny.

    Witam
    W zakresie obowiązków taki zapis jest błędny. Prawidłowy zapis powinien mniej
    więcej tak brzmieć," wykonywanie innych zleconych czynności wynikających z
    zajmowanego stanowiska i posiadanych kwalifikacji ". Ten błędny zapis Sąd Pracy
    na ogół rostrzyga na korzyść pracownika. Tak się porobiło w ty pięknym kraju że
    mamy rynek pracodawcy.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-08-24 06:39:47
    Od: s...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2004-08-24 10:21:50
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    WolfShadow; <cgct52$79u$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > unikanie pracy, lecz o zapewnienie sobie w miare spokojnych warunkow
    > wykonywania tych czynnosci za ktore faktycznie jestem odpowiedzialny.

    Pójśc do firmy z ISO? Kiedyś na grupie wypowiadał się pracownik takiej
    firmy - stwierdził [w skrócie] że wiele się nie zmieniło, trochę więcej
    papierkologii, ale za to nie musi robić nic poza przypisanym zakresem
    zadań, bo norma tego zakazuje. ;)

    A tak na poważnie - zgadzam się - zgadzam się o tyle, że gdyby
    pracodawca chciał zmienić literalnie przypisany zakres zadań, to
    musiałby zrobić to oficjalnie - przy w/w zapisie może to zrobić ustnie i
    odmowę uznać za przesłankę do zwolnienia dyscyplinarnego. Ale nie dajmy
    się zwariować. ;)

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 5. Data: 2004-08-24 12:10:17
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Od lat mam (podobnie jak chyba wszyscy moi koledzy) taki punkt w zakresie
    obowiazków i nie doswiadczylem jeszcze jego naduzywania. Oczywiscie jest to
    mozliwe, ale moim zdaniem pracodawca jak bedzie chcial cie wykorzystac, to
    jakis sposób znajdzie, z drugiej strony ja bedziesz naprawde bardzo
    wartosciowym pracownikiem to przelozony tez sie zastanowi czy warto przez
    pierdolke sklonic Cie do odejscia.

    Tak, ze moim zdaniem nie ma powodu do wiekszych obaw.

    Pozdrawiam

    Pawel

  • 6. Data: 2004-08-24 13:01:18
    Od: "KrzysztofM" <x...@q...cei.cy>

    Uzytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pierdolke sklonic Cie do odejscia.
    >
    > Tak, ze moim zdaniem nie ma powodu do wiekszych obaw.

    Mnie sie zdarzylo cos takiego - pracowalem kiedys w firmie - spólce
    akcyjnej - której wlascicielem byly zarówno podmioty prywatne jak i skarb
    panstwa.
    Jako, ze prezes tej spólki zalozyl sobie inna firme, potrzebowal "dodatkowej
    sily roboczej" - zaprosil mnie do gabinetu i stwierdzil, ze od tej chwili
    dochodza mi takie a takie zadania do wykonania na rzecz jego prywatnej
    spólki. Oczywiscie - jak to stwierdzil - wszystko "w ramach dotychczasowych
    obowiazków i pensji" :)
    Tak wiec moze byc róznie :)

    pozdr
    Krzysiek

  • 7. Data: 2004-08-24 22:13:42
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Tue, 24 Aug 2004 12:21:50 +0200, Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    >musiałby zrobić to oficjalnie - przy w/w zapisie może to zrobić ustnie i
    >odmowę uznać za przesłankę do zwolnienia dyscyplinarnego. Ale nie dajmy

    Muszę Wam powiedzieć, że mimo iż rzeczywiście ten zapis potencjalnie
    daje Pracodawcy narzędzie do zakucia Pracownika w dyby i zlecenia
    WSZELKICH czynności, jakie wykonać trzeba, a nie ma komu to jednak
    jest w pewnym stopniu uzasadniony i często stosowany.

    Uzasadniony, bo nikt nie jest alfą i omegą by przewidzieć wszystkie
    sytuacje z góry, a poza tym nowe obowiązki mogą spaść na wszystkich
    nieoczekiwanie - choćby przez chorobę Pracownika, zmianę przepisów,
    specyficzne wymagania nowego kontrahenta bądź z miliona innych
    powodów.

    Często stosowany, bo w KAŻDEJ pracy jaką dotąd podejmowałem taki zapis
    był stosowany. W naszych umowach również się znajduje.

    Moim zdaniem zapis ten należy traktować w kategoriach "wartości
    dodanej" po stronie minusów :-)))

    Jeśli oceniacie [potencjalnego] Pracodawcę, to musi on być na końcu
    takiej oceny, może być "języczkiem u wagi", ale nie powinien mieć dla
    Was wartości decydującej. Bardziej należałoby rozważyć okoliczności, w
    jakich mógłby zostać użyty w złej wierze, w kontekście przesłanek
    jakimi dysponujecie - atrakcyjność pracy i płacy, możliwości na
    przyszłość, ogólnie pojęta i "wydedukowana" uczciwość Pracodawcy (jak
    najuczciwsza ocena tego kryterium stawia wspomniany zapis we właściwym
    świetle) - można ją ocenić chociażby na podstawie równoważności
    zapisów w zaproponowanej do podpisu umowie o pracę.

  • 8. Data: 2004-08-24 22:17:07
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Tue, 24 Aug 2004 15:01:18 +0200, "KrzysztofM"
    <x...@q...cei.cy> wrote:

> [...]
    >spólki. Oczywiscie - jak to stwierdzil - wszystko "w ramach dotychczasowych

    Działał na rzecz swoich prywatnych interesów na szkodę spółki którą
    kierował - gdybyś w tamtej sytuacji w jakikolwiek sposób to
    udokumentował i wiedział, że jest taki paragraf miałbyś zapewnioną
    "ciepłą posadkę" co najmniej do końca jego kadencji, a może
    przydzieliłby Ci jeszcze sekretarkę aby Cie odciążyć w obowiązkach.

    To nie jest norma tylko patologia.

  • 9. Data: 2004-08-25 18:44:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    DT; <o...@4...com> :

> [...]
    > świetle) - można ją ocenić chociażby na podstawie równoważności
    > zapisów w zaproponowanej do podpisu umowie o pracę.

    Przynajmniej ja nie podchodzę do tego jakoś strachliwie. Ale wedle moich
    własnych doświadczeń taki zapis w dłuższym okresie czasu umożliwia
    "ukrycie" potrzeby zmian organizacyjnych, nie daje pełnego obrazu zadań
    pracowników - a później masz takie ogłoszenia o pracę, gdzie pracownik
    ma robić X rzeczy, bo zamiast odgórnie wprowadzić zmiany [np.
    ujednolicenie platformy programowej, stworzenie standardów itd.]
    dowalało się poprzednikowi nowe zadania. U mnie to było tak, że kiedy
    doszło do fuzji mojej firmy z inną byłem w kropce - nie mogłem
    zmniejszyć swojego zakresu zadań [dział miał się bardzo rozrosnąć, a i
    zadania nowe przybywały], bo nie_miał_kto_tego_zrobić - w efekcie
    musiałem odejść i jedyną satysfakcję jaką miałem było to, że na
    większość pytań z firmy przejmującej "kto to u was robił" odpowiedzią
    było Pan Franek. ;) Raz [zupełnie przykładowo] podlejesz kwiatki, to już
    w świadomości otoczenia jesteś Tym_co_podlewa_kwiatki - itd. - po roku
    okazuje się, że jesteś
    Panem_od_wszystkiego_z_czym_nie_wiadomo_co_zrobić_i_
    od_tego_co_robiłeś -
    mz. właśnie dlatego wszelkie rewolucyjne zmiany w zarządzaniu [vide
    reengineering] odnoszą sukces - nie dlatego, że są genialne, ale dlatego
    że chwilowo likwidują takie sytuację, po to żeby można zaczynać
    "nawarstwianie" zadań od nowa. ;)

    Flyer

  • 10. Data: 2004-08-25 18:44:58
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    DT; <c...@4...com> :

> [...]
    > "ciepłą posadkę" co najmniej do końca jego kadencji, a może
    > przydzieliłby Ci jeszcze sekretarkę aby Cie odciążyć w obowiązkach.

    Pod warunkiem, że nie był "z klucza". Zresztą może nawet by go wywalili,
    ale do przedpiscy przylgnęło by określenie "rozrabiaka".

    Flyer