PracaGrupypl.praca.dyskusjePENSJE INFORMATYKÓW - w róznych miastach, firmach w Polsce i w Niemczech... › Re: PENSJE INFORMATYKÓW - w róznych miastach, firmach w Polsce i w Niemczech...
  • Data: 2004-10-24 16:02:22
    Temat: Re: PENSJE INFORMATYKÓW - w róznych miastach, firmach w Polsce i w Niemczech...
    Od: "Darek" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MRNET" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:clgd7l$ap0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witajcie!
    > Wlasnie skonczylem studia informatyczne - inzynieria oprogramowania.
    > Potrafie programowac w roznych jezykach i w oparciu o rozne technologie.
    > Posiadam certyfikat MCP (Microsoft Certified Professional) z programowania
    > przy pomocy MS Visual Studio .NET (jezyk c#). Mam cala mase pytan -
    > zwlaszcza do osob, ktore maja juz jakies doswiadczenie...
    > 1. Jakie mozna powiedziec oczekiwania finansowe?
    > - chcialbym aby wypowiedzieli sie ludzie z roznych miast. Interesuje
    > mnie zarobek programisty dla absolwenta (glownie w miastach: Warszawa,
> [...]

    Tak sobie czytam Twojego posta i odnosze wrazenie, ze troche przespales
    studia. Odpowiedzi na elemntarne pytania typu: gdzie starac sie prace czy
    jak wyglada praca programisty powinienes znac duzo wczesniej. Minely czasy
    kiedy z pracodawca ma sie kontakt dopiero po studiach.
    Po pierwsze nie ma czegos takiego jak uniwersalna stawka dla absolwenta
    informatyki. To zalezy od wielu czynnikow np:.
    - doswiadczenie zawodowe,
    - czy skonczyles informatyke zaocznie w np.Wyzszej Szkole w Pcimiu Dolnym
    czy dziennie na UW.
    -znajomosci nowoczesnych technologi poparta jakimis projektami
    -znajomosci jezykow,
    -tzw soft skills

    Mozna by tak wymieniac i wymieniac. Dlatego jednego absolwenta przyjmuja
    zaraz po studiach za powiedzmy 3tys. a drugi przez rok nie moze znalezc
    jakiejkolwiek pracy.
    Jesli nie masz doswiadzczenia, zalap sie do jakiejs mniejszej firmy i
    zdabadz pierwsze szlify. Niekoniecznie w Wawie. Wszak rynek pracy jest
    wiekszy, ale po pierwsze zycie jest drogie, po drugie konkurencja duzo
    wieksza niz w mniejszych miastach. Po np. 3 latach mozesz pomyslec o pracy
    za granica. Tam poszukuja informatykow, ale najwyzszej klasy. Zaraz po
    studiach raczej nie ma szans na dobra robote.