PracaGrupyalt.pl.praca.oferowana › Specjalista ds. Informacji Publicznej i Analiz (w tym funkcja informatyka)

  • 1. Data: 2011-01-20 14:59:05
    Temat: Specjalista ds. Informacji Publicznej i Analiz (w tym funkcja informatyka)
    Od: Gmina Stronie Śląskie <g...@s...pl>

    Gmina Stronie Śląskie zatrudni specjalistę. Pełna informacja znajduje
    się na stronie:
    http://bip.stronie.dolnyslask.pl/plik.php?id=199926&
    wer=1

  • 2. Data: 2011-01-20 18:35:44
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 20-01-2011 14:59, Gmina Stronie Śląskie pisze:
    > Gmina Stronie Śląskie zatrudni specjalistę. Pełna informacja znajduje
    > się na stronie:
    > http://bip.stronie.dolnyslask.pl/plik.php?id=199926&
    wer=1

    Pozwolę sobie zacytować:
    "I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
    1. Wymagania niezbędne:
    1) obywatelstwo polskie,
    2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw
    publicznych,
    3) niekaralność sądowa za umyślne przestępstwo publiczne lub skarbowe,
    4) wykształcenie wyższe - kierunki: informatyka, ekonometria,
    5) czteroletni staż pracy,
    6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
    7) nieposzlakowana opinia.

    2. Wymagania dodatkowe:
    1) wykształcenie średnie lub wyższe (preferowane kierunki : informatyka,
    ekonometria),
    2) programowanie w językach :Delphi(Pascal), Clipper, Visual Basic(VB
    for Aplikations), SQL, Java, C++ i inne,
    3) dobra znajomość relacyjnych baz danych 4GL: Oracle, Interbase,
    Cdentura itd,
    4) umiejętność projektowania stron www również dynamicznych opartych o
    bazy danych wraz z systemami zarządzania treścią (CMS), elektroniczny BIP,
    5) dobra znajomość budowy komputerów PC, serwisowanie oraz obsługa
    aplikacji Atodesk, AutoCAD, graficznych :PhotoShop, Corel, Gimp,
    6) znajomość systemów operacyjnych tj. WINDOWS, MS OFFICE, OPEN OFFICE
    oraz systemów komputerowych RADIX,
    7) umiejętność administrowania siecią informatyczną w tym kontami poczty
    elektronicznej,
    8) dobra znajomość zasad bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych,
    9) dobra znajomość kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania
    administracyjnego, prawa zamówień publicznych, finansów publicznych oraz
    przepisów prawa związanego z problematyką na stanowisku,
    10) znajomość podstawowych zasad pozyskiwania środków zewnętrznych oraz
    znajomość programów, procedur i dokumentacji związanej z aplikowaniem do
    funduszy strukturalnych oraz innych programów i funduszy pomocowych,
    11) umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych i
    dokumentów programowych,
    12) zdolność rozwiązywania problemów, odpowiedzialność za wykonywaną
    pracę, dyspozycyjność, komunikatywność, wysoka kultura osobista,
    13) znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.

    II Zakres zadań wykonywanych na stanowisku.
    1) instalowanie i testowanie oprogramowania wykorzystywanego na
    poszczególnych stanowiskach,
    2) pomoc przy wdrażaniu oprogramowania wybranego i zakupionego dla
    potrzeb poszczególnych komórek urzędu,
    3) administrowanie siecią komputerową,
    4) planowanie rozwoju sieci bezpieczeństwa baz danych,
    5) planowanie potrzeb sprzętowych i bieżąca realizacja zadań w ramach
    przedsięwzięć informatycznych urzędu,
    6) ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,
    7) redagowanie strony internetowej urzędu,
    8) bieżące redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Stronie
    Śląskie poprzez wprowadzanie przygotowanych przez pracowników
    merytorycznych dokumentów w formacie PDF w formie uchwał, zarządzeń,
    ogłoszeń, komunikatów, oświadczeń, planów, programów itp.,
    9) nadzór nad legalnością stosowanego oprogramowania i właściwego
    zabezpieczenia danych poprzez ich archiwizowanie i kontrolę antywirusową,
    10) analiza potrzeb zakupu sprzętu i oprogramowania oraz doradztwo przy
    zakupie,
    11) konfiguracja poczty elektronicznej,
    12) pomoc użytkownikom komputerów w obsłudze, rozwiązywaniu na bieżąco
    problemów zgłaszanych przez nich,
    13) prowadzenie działań na rzecz pozyskiwania zewnętrznych środków
    finansowania niezbędnych dla rozwoju Gminy,
    14) obsługa realizacji programów finansowanych z grantów zagranicznych,
    15) pomoc w opiniowaniu wniosków o wsparcie celowe oraz pomoc w
    opracowaniu wniosków do funduszy pomocowych.

    III Wymagane dokumenty.
    1) list motywacyjny + CV,
    2) dokumenty potwierdzające wykształcenie i posiadane kwalifikacje
    zawodowe, oraz staż pracy,
    3) kwestionariusz osobowy,
    4) opinie i referencje,
    5) zaświadczenie o stanie zdrowia,
    6) oświadczenie o niekaralności,
    7) zgoda w formie pisemnej na przetworzenie danych osobowych zgodnie z
    ustawą z
    dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych."

    Koniec cytatu.

    Mam pytanie: czy to jest normalne, żeby od informatyka oczekiwać
    umiejętności interpretacji przepisów prawa i pozyskiwania funduszy?
    Albo od prawnika umiejętności programowania w kilku językach,
    administrowania siecią, projektowania stron www i najfajniejsze:
    znajomości AutoCADa?

    Albo:
    6) znajomość systemów operacyjnych tj. WINDOWS, MS OFFICE, OPEN OFFICE
    Taki tekst to chyba tylko mało rozgarnięty urzędnik mógł napisać.

    A może to błąd, ktoś popełnił literówkę?
    Zamiast:
    "Gmina Stronie Śląskie zatrudni specjalistę"
    miało być:
    "Gmina Stronie Śląskie zatrudni specjalistów?

    Albo ktoś, kto pisał ten tekst nie miał kompletnie pojęcia o tym, o czym
    pisze.
    Kogo wy tam zatrudniacie do pisania takich tekstów? Potem się dziwią, że
    ludzie się śmieją z urzędników... Dobrze się tam bawicie za publiczne
    pieniądze?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-01-21 08:32:50
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-01-20 18:35, Kviat pisze:
> [...]
    > Kogo wy tam zatrudniacie do pisania takich tekstów? Potem się dziwią, że
    > ludzie się śmieją z urzędników... Dobrze się tam bawicie za publiczne

    Może jednemu z urzędników nudziło się leżąc w szpitalnym łóżku w
    Wojewódzkim Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Stroniu Śląskim?