PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa autorska - oprogramowane

  • 1. Data: 2006-10-09 21:30:01
    Temat: Umowa autorska - oprogramowane
    Od: "Janusz" <z...@W...gazeta.pl>

    Jestem zupelnym laikiem w tej dziedzinie, prosze o pomoc.

    Mam zlecenie ( autorska umowa o dzielo ) na pewien system komputerowy ( web
    aplikacja ).
    - Czy moge sprzedac produkt innej firmie ( oczywiscie dostosowany do ich
    srodowiska ale z zachowaniem ogolnej idei )?
    - Jezeli nie, to kiedy ( po jakich przerobkach ) dzielo zaczyna byc innym dzielem

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2006-10-10 05:09:21
    Temat: Re: Umowa autorska - oprogramowane
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Janusz napisał(a):

    [...]

    > Jestem zupelnym laikiem w tej dziedzinie, prosze o pomoc.

    Idź do prawnika... Ty zarabiasz na chleb pisaniem kodu a on udzielaniem
    porad. Czujesz to?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-10-11 12:36:51
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Jak prawnik zapyta kolege prawnika co zrobic jak mu sie komputer "powiesi" to co
    ten drugi odpowie ? Idz do informatyka, on zarabia na chleb "komputerami" ?
    Wydaje sie, ze nie powinno sie zabierac glosu kiedy nie ma sie nic do
    powiedzenia. Czujesz to ?

  • 4. Data: 2006-10-11 12:52:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin napisał(a):

    > Jak prawnik zapyta kolege prawnika co zrobic jak mu sie komputer "powiesi" to co
    > ten drugi odpowie ? Idz do informatyka, on zarabia na chleb "komputerami" ?

    Jeżeli mówimy o inteligentnych prawnikach to tak.

    > Wydaje sie, ze nie powinno sie zabierac glosu kiedy nie ma sie nic do
    > powiedzenia. Czujesz to ?

    Zupełnie nie. Cokolwiek to może znaczyć.

    j.

  • 5. Data: 2006-10-11 17:18:17
    Od: "Janusz" <z...@N...gazeta.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Janusz napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Idź do prawnika... Ty zarabiasz na chleb pisaniem kodu a on udzielaniem
    > porad. Czujesz to?
    >
    > j.

    Czujesz to stary ? Ze ludzie pisza na forach medycznych o problemach
    zdrowotnych zamiast isc do lekarza ? Programisci wymieniaja sie wiedza zamiast
    kupic ksiazki ? Ty piszesz bezsensowne slowa, ktore niczego nie wnosza,
    zamiast zajac sie czyms pozytecznym ? Czuj czuj czuwaj

  • 6. Data: 2006-10-11 17:41:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Janusz napisał(a):

> [...]
    > zamiast kupic ksiazki ? Ty piszesz bezsensowne slowa, ktore niczego
    > nie wnosza, zamiast zajac sie czyms pozytecznym ? Czuj czuj czuwaj

    Chyba nie zrozumiałeś mojej odpowiedzi. Otóż problematyka praw
    autorskich jest bardzo skomplikowana. Gdyby zastosować użytą przez
    Ciebie analogię medyczną to jak podszedłbyś do osoby, która pyta na
    grupie medycznej o to jak przeprowadzić operację wycięcia wyrostka bo
    akurat kolega w pokoju akademika ma ostry stan zapalny tegoż organu a
    przecież trzeba sobie pomagać, co nie?

    j.