PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do informatykow - jak dlugo szukaliscie ostatnio pracy

  • 41. Data: 2006-02-01 18:50:04
    Temat: Re: Do informatykow - jak dlugo szukaliscie ostatnio pracy
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    clockworkoi napisał(a):

    > Sorry, ale smiac mi sie chce jak czytam wypowiedzi ludzi, ktorzy sadza, ze
    > sa debest (no offence) bo akurat zmieniaja prace lub zmieniali niedawno.
    > Belkot w stylu dbrzy specjalisci nie szukaja pracy mnie dobija. Zbyt wiele
    > zalezy od znajomosci, nazwiska, doswiadczenia, popytu i podazy na rynku na
    > konkretna technologie, papierow, wygadania, miekkich skilsow i wreszcie
    > zwyklego szczescia.
    IMO to jest związane z byciem dobrym specjalistą. Przynajmniej w wielu
    branżach.

    pozdr.
    m.

  • 42. Data: 2006-02-01 20:24:29
    Od: n...@o...pl

    > ps. teraz zaczynam rozumiec czemu ludzie nie pisza na grupy.
    > Polacy zawsze zaczynaja od czepiania sie wszystkiego na maxa

    Rzeczywiście, cieniaski pytlują jak baby w maglu. Kogo interesuje ortografia u
    świetnego informatyka? Gdybym był pracodawcą zaopatrzyłbym każdego w moduł
    sprawdzający pisownię i tyle. Znam kilku b. dobrych programistów, którzy
    popełniają błędy ortograficzne, ale co z tego??? Gość zadał konkretne pytanie, a
    tu fujary krygują się o "rz", jest to sprawa trzeciorzędna, tylko zaśmiecająca
    fora internetowe.Ciągnąć się!

  • 43. Data: 2006-02-02 09:19:55
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

    > IMO to jest związane z byciem dobrym specjalistą. Przynajmniej w wielu
    > branżach.

    Tak i nie, informatyka jest w pewnym sensie dziedzina scisla (lub za taka
    uchodzi). Ja osobiscie jestem humanista, ale znam paru ktorzy sa klasycznymi
    mrukami. Dobrzy technicznie, sympatycznie, ale nie potrafiacy sie sprzedac.
    Zatem zalezy, kim dla nas jest dobry specjalista. Pracowalem np. dla
    Francuzow i dla nich mogles w ogole sie nie odzywac, aby robota byla
    zrobiona, teraz pracuje dla Amerykanow i u nich jest na odwrot. Umiec mozesz
    mniej, nauczysz sie, ale musisz byc komunikatywny, powiedzialbym, ze miekkie
    skilsy tu wygrywaja. Mysle, ze bardzo cięzko znalezc kogos, kto laczy wode i
    ogien, jest humanista i technicznym w jednym, i ktos kto ma braki w ktoryms
    z wyzej wymienionych skilsow wcale nie musi byc kiepski, prawda?
    pozdr
    /p

  • 44. Data: 2006-02-02 09:33:29
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > clockworkoi napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Nikt nie pisał wyżej, że jest dabest. Ale jednak jak ktoś się zajmuje
    > programowaniem w jakiejś popularnej technologii, czy administrowaniem
    > jakimś
    > popularnym systemem, to ma dużo większe szanse znaleźć dobrze płatną pracę
    > niż ma to miejsce w wielu innych grupach zawodowych.

    To de best wyniklo raczej z kilku wypowiedzi, taki moj wniosek....

    > To niekoniecznie musi być bełkot, aczkolwiek uważam że w przypadku
    > etatowców
    > to faktycznie jest nadużycie. To stwierdzenie dotyczy raczej freelancerów.
    > Jeżeli ktoś jest freelancerem, jest dobry, solidny, terminowy, to myślę że
    > bardzo szybko nie będzie mógł się opędzić od zleceń.

    Tu zwracam honor, faktycznie w przypadku freelancerow wyglada to zupelnie
    inaczej, sam jestem etatowcem wiec patrzylem przez swoj pryzmat:)

    > Oczywiście że to jest istotne. Ale jedna z zasad marketingu mówi, że jeden
    > zadowolony klient opowie o Tobie kolejnym klientom.

    Tez prawda, co zabawniejsze, rowniez wsrod etatowcow:)

    > Wolny rynek ma to do siebie, że lubi się zmieniać. Co zresztą sam
    > zauważyłeś
    > wyżej. Nie sądzę, żeby ktokolwiek mógł sobie patrzeć w przyszłość z
    > zupełną
    > beztroską, niezależnie od kwalifikacji. Nie zmienia to jednak faktu, że
    > *obecnie* ktoś kto się zajmuje jakąś popularną technologią IT, większych
    > problemów z zatrudnieniem mieć nie powinien. A od tego ma główkę i oczka
    > żeby śledzić trendy rynkowe i w miarę możliwości za nimi nadążać.

    I tak i nie. Widzisz, z mojej praktyki wynika, ze nadazanie za zmianami
    rynkowymi i pchanie sie w popularne technologie ktore wlasnie kwitna wcale
    nie jest takie oplacalne. Czemu? Proste, bardzo duzo osob robi to samo, a to
    natychmiast zaniza wartosc tych technologii. Oczywiscie, te potrafia bronic
    sie same (glownie bariery cenowe i problemy z dostepnoscia), ale mimo
    wszystko w pewnym momencie okazuje sie, ze na rynku pojawia sie mnostwo
    specjalistow od windy, linuxa, mssqla czy czegokolwiek innego co akurat jest
    na topie. Pomijam fakt, ze czesto umiejetnosci tychze koncza sie na gadaniu
    (kumpel kiedys natknal sie na osobnika, ktory by dostac prace i udowodnic
    mu, ze jest swietnym linuxowcem, zaczal wyciagac z torby dziesiatki plytek z
    roznymi dystrybucjami... niestety, na ich temat nie byl w stanie wiele
    powiedziec) ale mimo wszystko nawet ogromna ilosc osob ktorym sie wydaje, ze
    cos umieja, psuje rynek, poniewaz nikt tego niezweryfikuje tak od razu.
    Potencjalny pracodawca po prostu widzi, ze ma w czym wybierac i podaz
    zazwyczaj przekroczy popyt. Zatem, imho, lepiej myslec o technologiach ktore
    sa popularne na zachodzie a u nas jeszcze raczkuja (cala rodzina WebSphere,
    Tivoli itp) lub o takich ktore juz odchodza z rynku, ale mimo wszystko beda
    uzytkowane jeszcze przez lata (np AS400, OS390 itp). Nie ma duzo ofert pracy
    dla takich ludzi, ale konkurencja, kiedy juz sie pojawia, jest minimalna, a
    pieniadze uczciwe. Przyklad, ostatnio w jednej z wymienionych technologii
    szukano fachowca, wraz z moim cv headhunter wyslal pracodawcy... 5 cvkow. A
    trendy warto oczywiscie sledzic i miec przynajmniej jakas wiedze ogolna,
    ktora potem mozna bedzie rozwinac w specjalizacje.

    Hmm, jednorazowo co miesiac? ;PPP

  • 45. Data: 2006-02-02 21:02:21
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    > popularnym systemem, to ma dużo większe szanse znaleźć dobrze płatną pracę
    > niż ma to miejsce w wielu innych grupach zawodowych.

    IMHO ktoś kto się specjalizuje w wąskiej dziedzinie, w której jest niewielu
    takich jak on, na danym obszarze geograficznym - ma szansę na naprawdę
    dobrze płatną pracę.

    --
    Przemysław Maciuszko