eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co powinno sie znaleźć na umowie o prace
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2004-02-09 16:47:47
    Temat: Co powinno sie znaleźć na umowie o prace
    Od: epox <u...@m...one.pl>

    Witam
    Zapomnialem w poscie wyzej zapytac co powinno sie znalezc w umowie o prace.
    1-szy raz takowa bede podpisywal i niechce podpisac czegos i potem tego
    zalowac
    takie z wazniejszych punktow moglby ktos wymienic??
    bylbym bardzo wdzieczny
    pozdrawiam
    Albert


  • 2. Data: 2004-02-09 20:51:34
    Temat: Re: Co powinno sie znaleźć na umowie o prace
    Od: "waczek" <w...@i...pl>


    Uzytkownik "epox" <u...@m...one.pl> napisal w wiadomosci
    news:c08djk$r88$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Zapomnialem w poscie wyzej zapytac co powinno sie znalezc w umowie o
    prace.
    > 1-szy raz takowa bede podpisywal i niechce podpisac czegos i potem
    tego
    > zalowac
    > takie z wazniejszych punktow moglby ktos wymienic??

    Wedlug Kodeksu pracy:

    Art. 29. § 1. Umowa o prace okresla strony umowy, rodzaj umowy, date
    jej zawarcia oraz warunki pracy i placy, w szczególnosci:

    1) rodzaj pracy,
    2) miejsce wykonywania pracy,
    3) wynagrodzenie za prace odpowiadajace rodzajowi pracy, ze wskazaniem
    skladników wynagrodzenia,
    4) wymiar czasu pracy,
    5) termin rozpoczecia pracy.

    § 2. Umowe o prace zawiera sie na pismie. Jezeli umowa o prace nie
    zostala zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien,
    najpózniej w dniu rozpoczecia pracy przez pracownika, potwierdzic
    pracownikowi na pismie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej
    warunków.
    § 3. Pracodawca informuje pracownika na pismie, nie pózniej niz w
    ciagu 7 dni od dnia zawarcia umowy o prace, o obowiazujacej dobowej i
    tygodniowej normie czasu pracy, czestotliwosci wyplaty wynagrodzenia
    za prace, urlopie wypoczynkowym oraz dlugosci okresu wypowiedzenia
    umowy, a jezeli pracodawca nie ma obowiazku ustalenia regulaminu
    pracy - dodatkowo o porze nocnej, miejscu, terminie i czasie wyplaty
    wynagrodzenia oraz przyjetym sposobie potwierdzania przez pracowników
    przybycia i obecnosci w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecnosci w
    pracy.
    § 4. Zmiana warunków umowy o prace wymaga formy pisemnej.

    --
    wa



strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1