PracaGrupypl.praca.szukana › Co wybrac - doradzcie!

  • 1. Data: 2002-08-16 07:39:53
    Temat: Co wybrac - doradzcie!
    Od: fly@WYTNIJ_TO_CUT_IT.abdo.pl (FLY)

    Witam :)

    Myslcie sobie, ze sie chwale, ale mam nietypowy dylemat, bo
    jak nic nie wydarzylo sie z robota przez pare miesiecy tak teraz
    zwalily mi sie dwie propozycje jednoczesnie (wlasciwie trzy, ale moge
    chyba odpuscic sobie posade belfra). Ale wole juz miec taki dylemat
    niz nie mialoby sie wydarzyc nic - przynajmniej mam jakis wybor.
    Wacham sie miedzy dwiema mozliwosciami (jedna atrakcyjniejsza od
    drugiej) i potrzebuje wskazowek kogos z jakimikolwiek doswiadczeniami.
    A propos: moja praktyka zawodowa = 0 tzn. odfajkowalem wojsko i
    wchodze na rynek pracy.
    A wiec tak: najpierw pojawila sie propozycja siedzenia w
    komputerach - jako pomoc dla ludzi, ktorzy umieja troche mniej
    (odciazenie lepszych informatykow) i rownolegle moglbym dzialac cos
    tam konkretniejszego w dziedzinie kompow. Bylem wiec w poniedzialek na
    rozmowie a tu dowiaduje sie, ze we wtorek chce sie widziec ze mna
    jeden gosciu, ktory przeczytal moje CV i poszukuje wsparcia dla
    swojego automatyka (juz mi zaproponowal robote - decyzja nalezy teraz
    do mnie - plus konkretne negocjacje zarobkow).
    Pierwsza firma jest taka sobie srednia a druga jest wieksza i
    jest filia austriackiej w Polsce (Poznan, Krakow, Wrocek, Kostrzyn i
    Jablonna).
    Jak pierwsza robota zwiazana jest bardziej z hobby (nie mam
    zadnych papierow informatycznych, ale ludzie powiadaja, ze komputery
    mnie sluchaja :) tak druga bardziej z fachem (piec lat technikum o
    profilu automatyka i piec lat studiow na automatyce i robotyce).
    W pierwszej robocie mialbym byc na miesiac probny na umowe -
    zlecenie za stawke (narazie) dosyc marna, a potem ewentualnie umowa o
    prace i podwyzka (mowia, ze nie jest zle, jesli chodzi o zarobki). W
    drugiej robocie okres probny na trzy miechy i stawka jak na poczatek
    calkiem niezla, ale slyszalem, ze z podwyzkami tam jest _roznie_.
    Mniej istotna sprawa (a moze sie myle): do pierwszej firmy mam
    zdecydowanie lepszy dojazd (mieszkam 20 km od Poznania).
    Poza tym slyszalem, ze druga firma ma w przyszlym roku
    przeprowadzac sie do Krakowa a - z wielkim szacunkiem dla tego miasta
    - mi sie to nie usmiecha.

    Kochani! Przeczytajcie ten post ze trzy razy :) Bede wdzieczny
    za jakiekolwiek uwagi/wnioski/wskazowki. Nawet te najdrobniejsze - z
    pozoru nieistotne - dla mnie moga okazac sie bardzo istotne.

    Wielkie dzieki i pozdrUFFka :)
    FLY

    PozdrUFFka :)
    FLY

  • 2. Data: 2002-08-16 20:25:46
    Temat: Re: Co wybrac - doradzcie!
    Od: "jasiek" <p...@g...pl>

    Ja bym wybrał drugą robotę. Uczyłeś się zawodu przez lata i pewnie masz fach
    w małym palcu ;). Tak na poważnie - firma z austryjackim kapitałem i okres
    próbny trzy miesiące - to brzmi solidnie. Wracając do wykształcenia - w
    dobrych firmach doceniają dobrze przeszkolonych pracowników a nie
    żółtodziobów, którzy na prędce uczą się zawodu na jakimś krótkim kursie. No
    ale jeśli lubisz komputery to i tak wybierzesz pierwszą pracę ;). Wybór i
    tak należy do Ciebie ...

    Pozdrawiam
    jasiek

  • 3. Data: 2002-08-17 20:24:51
    Od: "NL" <n...@p...fm>

    "FLY" <fly@WYTNIJ_TO_CUT_IT.abdo.pl> wrote in message
> [...]
    > mnie sluchaja :) tak druga bardziej z fachem (piec lat technikum o
    > profilu automatyka i piec lat studiow na automatyce i robotyce).

    Witam !

    Przede wszystkim gratuluje i wszystkim zycze takich dylematow...!
    Obydwie propozycje sa ciekawe, wszak sam wybral bym druga.
    Druga - zakladajac, ze nie tylko masz na to "papiery", ale tez troche
    "czujesz" zagadnienie. Mysle nawet ze to "czucie" jest od kwitow
    wazniejsze... Smutne to i dziwne, lecz zdecydowana wiekszosc absolwentow
    podobnych specjalnosci niestety powinna raczej dyplomy gleboko do szuflady
    schowac i warzywami handlowac, a o automatyce i sterowaniu zapomniec. Pisze
    to z perspektywy 30 lat moich doswiadczen w tej branzy i wiem, ze porzadnego
    fachowca w tej dziedzinie ze swieca trzeba szukac... Osobiscie z takiego
    stanu rzeczy jestem nawet bardzo zadowolony - po prostu konkurencja jest
    mala! Natomiast w branży "czysto" komputerowej specow jest na peczki, i
    wielu z nich rzeczywiscie posiada zadziwiajace umiejetnosci! Wszak jesli
    chodzi o komputery to i tak przeciez bedziesz mial z nimi stale do
    czynienia - takze we wspolczesnej automatyce ich rola stale rosnie.

    Pozdrawiam!
    NL

  • 4. Data: 2002-08-19 22:10:30
    Od: fly@WYTNIJ_TO_CUT_IT.abdo.pl (FLY)

    Dnia Sat, 17 Aug 2002 22:24:51 +0200, "NL" <n...@p...fm>
    napisał(a):

    >Obydwie propozycje sa ciekawe, wszak sam wybral bym druga.

    Wlasnie dzis zdecydowalem sie na druga propozycje :)

    PozdrUFFka :)
    FLY