Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
księgowy
Lokalizacja:
Poznań
wielkopolskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
księgowy do spraw rachunkowości budżetowej w Referacie Rachunkowości Budżetowej (IFR1) w Izbie Administracji Skarbowej w Poznaniu
61-501 Poznań ul. Dolna Wilda 80A
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Bieżące i terminowe dokonywanie księgowań w księgach rachunkowych Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu celem zapewnienia prawidłowej realizacji ustalonych zadań w zakresie sum depozytowych, dochodów budżetowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
- Monitorowanie stanu należności i zobowiązań w zakresie dochodów budżetowych, sum depozytowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej celem kontroli realizacji zobowiązań i należności.
- Bieżące i rzetelne prowadzenie dokumentacji księgowej, sporządzanie i dekretowanie dowodów księgowych celem prawidłowej realizacji zadań związanych z rozliczaniem dochodów budżetowych, sum depozytowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
- Przygotowanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej na podstawie dowodów źródłowych oraz sprawdzenie zgodności zleconych przelewów z dokumentami źródłowymi.
- Terminowe rozliczanie wadium, zabezpieczeń należytego wykonania umów, sum depozytowych oraz przekazywanie należności uprawnionym podmiotom.
- Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji zgodnie z ustawą o rachunkowości lub innymi przepisami prawa oraz okresowe przekazanie jej do archiwum.
- Terminowe i rzetelne sporządzanie pism z zakresu wykonywanych zadań, obsługa dokumentów w systemach kancelaryjnych zgodnie z podręcznikiem użytkowania oraz właściwie przechowywanie pism.
- Prowadzenie odpowiednich ewidencji sum depozytowych, dochodów budżetowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu,
- praca wykonywana przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
- zagrożenie korupcją,
- użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner, telefon),
- oświetlenie pomieszczenia pracy światłem naturalnym i sztucznym,
- praca siedząca, jednozmianowa w pełnym wymiarze czasu pracy,
- praca w porze dziennej,
- praca pod presją czasu,
- wyposażenie stanowiska pracy zgodne z zaleceniami ergonomii, oświetlenie pomieszczenia pracy zgodne z wymogami.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- nowoczesny budynek wielokondygnacyjny,
- pod względem organizacyjno-technicznym i użytkowym budynek jest w pełni przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami: winda, toaleta, miejsce parkingowe,
- obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózku inwalidzkim przy wejściu do budynku,
- w budynku korytarze są pozbawione progów, umożliwiając swobodne poruszanie się po nich osobom na wózku inwalidzkim,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
WAŻNA INFORMACJA: Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami - poinformuj nas o tym.
APLIKUJ ONLINE: Zachęcamy do aplikowania przez formularz elektroniczny (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).
- Nie rozpatrzymy ofert niespełniających wymagań formalnych lub otrzymanych po terminie. Pamiętaj o uzupełnieniu oferty w terminie.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub za pomocą wskazanych danych do kontaktu – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
- W przypadku złożenia przez kandydata oświadczeń o innej treści niż wskazane w ogłoszeniu, oferta zostanie uznana jako niespełniająca wymogów formalnych,
- Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
- Wynik naboru opublikujemy w BIP KPRM i BIP IAS Poznań,
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po upływie 3 miesięcy od zatrudnienia wybranego kandydata.
- Długość i rodzaj doświadczenia zawodowego musi jednoznacznie wynikać ze złożonych przez Ciebie dokumentów. Do dokumentów takich należą m.in. kopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk.
- Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), informujemy, że w Izbie Administracji Skarbowej w Poznaniu Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu Zarządzeniem Nr 93/2024 z dnia 24 września 2024 r. ustalił zasady wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa, postępowania z nimi oraz ochrony sygnalistów.
Zgodnie z wdrożonymi zasadami wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa, jeżeli posiadasz informację, w tym uzasadnione podejrzenie dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w Izbie Administracji Skarbowej w Poznaniu w sprawach wymienionych w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca
2024 r. o ochronie sygnalistów, a także w zakresie:
1. zasad służby cywilnej;
2. zasad etyki członków korpusu służby cywilnej;
3. zasady etyki funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej;
4. mobbingu;
5. nierównego traktowania, w tym dyskryminacji;
6. molestowania lub molestowania seksualnego
możesz dokonać zgłoszenia informacji sygnalnej.
Zgłoszenia możesz dokonać do Koordynatora lub jego zastępcy w następujący sposób:
1. pocztą elektroniczną – wysyłając wiadomość na adres sygnalista.390000@mf.gov.pl;
2. osobiście – przekazując informację w formie ustnej lub papierowej bezpośrednio Koordynatorowi lub jego zastępcy wskazanemu w trybie § 4 ust. 1;
3. listownie – wysyłając informację pocztą na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, ul. Dolna Wilda 80A, 61-501 Poznań, z dopiskiem „Do rąk własnych Koordynatora ds. sygnalistów”.
Zgłoszenie powinno zawierać:
1. informacje o rodzaju naruszenia prawa;
2. opis naruszenia prawa, w tym kiedy i gdzie naruszono prawo;
3. dane osoby lub osób, które naruszyły prawo.
Dokonując zgłoszenia podlegasz ochronie przed działaniami odwetowymi, pod warunkiem że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego dotyczy naruszenia prawa, a w momencie dokonywania tego zgłoszenia sygnalista miał uzasadnione podstawy sądzić, że jest to informacja prawdziwa. Powinieneś również poinformować Koordynatora lub jego zastępcę o podejmowanych wobec Ciebie działaniach odwetowych, próbach lub groźbach zastosowania takich działań. Jeżeli zgłoszenia dokonasz anonimowo, nie będzie ono procedowane w ww. trybie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości w zakresie sposobu przekazania informacji sygnalnej możesz uzyskać informację kierując zapytanie na adres sygnalista.390000@mf.gov.pl.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce.
- Umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
- Umiejętność obsługi komputera.
- Dokładność i systematyczność.
- Umiejętność planowania i organizowania pracy.
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
- Odporność na stres.
- Brak współpracy z organami bezpieczeństwa wymienionymi w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.).
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Znajomość programów - edytorów tekstu oraz arkuszy kalkukacyjnych.
- Znajomość zasad rachunkowości.
- Doświadczenie zawodowe 6 miesięcy w obszarze administracji publicznej.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (wzór Dz. U. z 2017 r., poz. 423), dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed 01.08.1972 r.,
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-28
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji
Skarbowej w Poznaniu
ul. Dolna Wilda 80A,
61-501 Poznań
przesyłanej za pośrednictwem operatora pocztowego, firmy kurierskiej
lub
złóż aplikacje osobiście w siedzibie Izby pod wskazany wyżej adres,
lub
prześlij aplikacje drogą elektroniczną z wykorzystaniem platformy ePUAP.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »