Kto szuka:
Centralna Baza Ofert Pracy
Stanowisko:
SPECJALISTA DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ
Lokalizacja:
Boguchwała
podkarpackie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Numer oferty: StPr/25/2347
Obowiązki:
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) terminowe przygotowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących rozliczania dotacji celowych otrzymanych przez Gminę na zadania oświatowe.
2) dokonywanie opisu merytorycznego dowodów księgowych w odniesieniu do spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku.
3) realizacja zadań związanych z projektami realizowanymi przez CUW Boguchwała.
4) przestrzeganie i realizacja regulaminów, regulacji i procedur obowiązujących w CUW Boguchwała.
5) przygotowywanie analiz, informacji, zestawień i sprawozdań z zakresu zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku pracy.
6) przygotowywanie i przekazywanie akt spraw do składnicy akt CUW Boguchwała w zakresie realizowanych zadań.
7) realizacja następujących spraw dotyczących księgowań obsługiwanych jednostek:
w tym między innymi:
przygotowanie dowodów księgowych obsługiwanych jednostek do zapłaty, w tym kontrola formalno- rachunkowa dokumentów.
terminowe przygotowywanie i generowanie przelewów do systemu bankowego
na podstawie dokumentów wydatkowych tj. faktur, rachunków, pism, itp.
rozliczanie zaliczek i delegacji.
dekretacja dowodów księgowych z zakresu wydatków i dochodów w/w jednostek budżetowych (faktury i dokumenty tożsame, wyciągi bankowe, LP, itp.) zgodnie
z art.21 ust. 1 pkt 6 ustawy o rachunkowości oraz zakładowym planem kont danej jednostki.
prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej wydatków i dochodów obsługiwanych jednostek budżetowych wg zakładowego planu kont.
prowadzenie dokumentacji i wyodrębnionej ewidencji wydatków poniesionych w jednostkach obsługiwanych w ramach dotacji lub projektów z dofinansowaniem zewnętrznym, zgodnie z budżetem danego projektu i wytycznymi instytucji finansującej,
w ramach prowadzonej ewidencji miesięczne uzgadnianie zapisów na kontach, w tym analityki z prowadzonymi kontami syntetycznymi.
prowadzenie pozabilansowej ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych oraz co najmniej na koniec każdego miesiąca uzgodnienie jego prawidłowej ewidencji z zawartymi umowami.
rzetelne sporządzenie sprawozdawczości z prowadzonego zakresu zgodnie z zasadami i terminami określonymi przepisami prawa, w szczególności sprawozdawczości budżetowej, z operacji finansowych, w szczególności sprawozdania RB-28S, RB-27S, RB-Z, RB-N, RB-ZN, RB-50, RB-28NWS, RB-34S.
terminowe rozliczanie udzielonych dotacji, w tym sporządzanie zestawień i rozliczeń
w tym zakresie.
monitorowanie wykonania wydatków w odniesieniu do planu obsługiwanych jednostek budżetowych, sporządzanie wniosków o zmiany w planie oraz informowanie o zagrożeniach w tym zakresie Głównego Księgowego jednostki.
bieżące informowanie dyrektorów obsługiwanych jednostek o nieprawidłowościach wynikających z realizowanego budżetu.
dokonywanie przypisów i odpisów należności obsługiwanych jednostek budżetowych,
pobór należności publiczno-prawnych oraz cywilno-prawnych przysługujących jednostkom obsługiwanym w zakresie księgowym, kontrola terminowości wpłat, windykacja zaległości, w tym przygotowanie dokumentacji do egzekucji.
prowadzenie ewidencji należności oraz naliczanie na koniec kwartału należnych odsetek od nieterminowych płatności.
wystawianie faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy majątku powierzonego jednostkom obsługiwanym oraz fakturowanie zawartych umów jednostek obsługiwanych.
rozliczenia z tyt. podatku VAT tj. m.in. sporządzanie rejestru sprzedaży i zakupu, cząstkowych plików jpk VAT dla obsługiwanych jednostek budżetowych i terminowe przesyłanie ich do Gminy, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza w tym zakresie.
księgowanie należnego i naliczonego podatku VAT, rozliczenie podatku vat w ewidencji księgowej danej jednostki oraz terminowe przekazywanie płatności z tego tytułu do Gminy.
księgowa obsługa dochodów i wydatków na wydzielonym rachunku dochodów obsługiwanych jednostek.
prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących własność jednostek obsługiwanych a podlegających ewidencji w tych jednostkach, w tym kontrola formalno-rachunkowa dokumentów dotyczących ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, tj. m.in. OT, MO, Protokoły przyjęcia, w tym weryfikacja wartości wykazanych w tych dokumentach z ewidencją na koncie 080 i 013.
dokonywanie aktualizacji wyceny środków trwałych, naliczenie umorzeń środków trwałych i amortyzacji zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
rozliczenie inwentaryzacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych obsługiwanych jednostek.
terminowe i rzetelne sporządzanie rocznego statystycznego sprawozdania ze środków trwałych.
udział w inwentaryzacji metodą weryfikacji obsługiwanych jednostek.
prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych obsługiwanych jednostek zgodnie z przepisami prawa.
zabezpieczenie , przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych.
przestrzeganie postanowień zawartych w ustawie o rachunkowości oraz polityce rachunkowości w/w jednostek budżetowych, w tym rzetelnie prowadzenie ksiąg rachunkowych, tj. w taki sposób aby dokonane zapisy odzwierciedlały stan rzeczywisty.
przestrzeganie zapisów obowiązujących instrukcji i zarządzeń dotyczących pracy oraz przygotowanie projektów zmian w tych instrukcjach i zarządzeniach, m.in. w przypadku zmian przepisów prawa, w tym w szczególności w polityce rachunkowości jednostek.
przygotowanie danych do sporządzenia informacji i sprawozdania z wykonania budżetu gminy zgodnie z wytycznymi Skarbnika.
sporządzanie analiz finansowych, w tym z wykonania wydatków i dochodów zgodnie
z wytycznymi Dyrektora CUW Boguchwała, Burmistrza lub Skarbnika.
realizacja innych zadań nie wymienionych wyżej a przynależnych do wykonania
na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
prowadzenie spraw w zakresie sprawowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
w tym prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych, przygotowywanie konkursów
na organizacje opieki nad dziećmi, rozliczenie dotacji, sprawozdawczości oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku
do lat 3.
14) Prowadzenie Rejestru Żłobków.
15) Prowadzenie postępowań związanych pomocą publiczną de minimis zgodnie z ustawą- dofinansowanie kształcenia młodocianych.
Wymagania:Wymagania konieczne:
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat)
Pozostałe wymagania:
- Wymagania niezbędne: 1)wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse i rachunkowość, zarządzanie2)Obywatelstwo polskie.3)Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.4)Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.5)Nieposzlakowana opinia.6)Znajomość: ustawy z dnia 8 marca 1990 r. O samorządzie gminnym, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. O pracownikach samorządowych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. O finansach publicznych, ustawy z dnia 7 września 1991 r. - o systemie oświaty, ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - prawo oświatowe, ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - karta nauczyciela, ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. O rachunkowości.7)Zdolności organizacyjne, rzetelność, komunikatywność.8)Dyspozycyjność i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.9)Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.10)Znajomość obsługi urządzeń biurowych oraz komputera (pakiet MSOffice, poczta elektroniczna, Internet, Program: Vulcan, Softres, ). 2. Wymagania dodatkowe:1)Ukończone kursu dotyczące księgowości lub rachunkowości 2)preferowani kandydaci posiadający co najmniej roczny staż pracy na stanowisku księgowym, 3)Znajomość obsługi programów księgowych, w szczególności programu finansowo-księgowego SOFTRES.4)Znajomość zasad rachunkowości budżetowej.5)doświadczenie zawodowe w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego.6)skuteczność działania pod presją czasu, praca w zespole,7)komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dobra i samodzielna organizacja pracy, odpowiedzialność, lojalność i dyspozycyjność.
Miejsce pracy: SUSZYCKICH 33, 36-040 Boguchwała, powiat: rzeszowski, woj: podkarpackie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Wymagane dokumenty: https://cuw.boguchwala.pl/pl/4-bip/27-praca.htmlWymagane dokumenty:a) życiorys (CV),b) list motywacyjny,c) dokumenty poświadczające wykształcenie- kopie dokumentówd) oryginał kwestionariusza osobowego,e) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach ( dyplomy, certyfikaty)f) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,g) oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, h) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego. Kserokopie dokumentów aplikacyjnych muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie lub pocztą: 36-040 Boguchwała, ul. Suszyckich 33 w zamkniętych kopertach z dopiskiem: ,,Dotyczy naboru na stanowisko specjalista ds. księgowości budżetowej w Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała w terminie do dnia 11.07.2025r. Aplikacje, które wpłyną do Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (..****) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (****)
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »