eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Kraków › inspektor wojewódzki

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

inspektor wojewódzki

Lokalizacja:

Kraków

małopolskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw planowania i zagospodarowania przestrzennego w Oddziale Gospodarki Przestrzennej w Wydziale Infrastruktury

31-156 Kraków Basztowa 22

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sprawdza pod kątem zgodności z prawem tryb i zasady sporządzania planów ogólnych oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i dokonuje oceny legalności uchwał rad gmin w sprawie aktów planowania przestrzennego.
  • Rozpatruje wnioski wójtów, burmistrzów, prezydentów miast dotyczące uzgodnienia projektów planów ogólnych oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie ich zgodności z zadaniami rządowymi, służącymi realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym i przygotowuje stosowne rozstrzygnięcia w formie postanowień (dla zabezpieczenia terenu dla realizacji zadań rządowych) jako organ pierwszej instancji.
  • Sprawdza pod kątem zgodności z prawem inne uchwały rad gmin z zakresu planowania przestrzennego i dokonuje oceny ich legalności.
  • Rozpatruje wystąpienia wójtów, burmistrzów, prezydentów miast i przygotowuje wstępne uwagi i zalecenia do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz planów ogólnych, zawierające informacje o planowanych zadaniach rządowych, aktualnie obowiązujących przepisach i wymogach dotyczących planów miejscowych i planów ogólnych.
  • Rozpatruje wnioski wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, dotyczące uzgodnienia projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, w zakresie zgodności z zadaniami rządowymi, służącymi realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym (zawartych w programach rządowych i planie zagospodarowania przestrzennego województwa) i przygotowuje stosowne rozstrzygnięcia w formie postanowień jako organ pierwszej instancji.
  • Rozpatruje wnioski wójtów, burmistrzów, prezydentów miast dotyczące wydania opinii do projektów gminnych programów rewitalizacji w zakresie zgodności z zadaniami rządowymi, służącymi realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym i przygotowuje stanowisko w formie opinii (dla zabezpieczenia terenu dla realizacji zadań rządowych).
  • Rozpatruje skargi, zażalenia, wnioski ogólnospołeczne i indywidualne, oraz inne podania - zgodnie z merytoryczną właściwością Oddziału.


Warunki pracy

W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo  lub telefonicznie (koniecznie podaj swój nr telefonu i adres mailowy). Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Upewnij się, że przesłałeś wszystkie wymagane przez nas oświadczenia i mają one odpowiednią treść. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.


Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.


Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe specjalistyczne z dziedziny planowania przestrzennego, w tym: gospodarka przestrzenna, urbanistyka, architektura, architektura krajobrazu, geografia

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • bardzo dobra znajomość przepisów prawa, dotyczących planowania przestrzennego i zagadnień z tym związanych z dziedzin pokrewnych (w tym: ochrony środowiska i przyrody, gospodarki wodnej, geologii i górnictwa, ochrony zabytków, gospodarki nieruchomościami, itd.); kompetencji organów administracji publicznej (w szczególności wojewody) i organów samorządu terytorialnego – w obszarze tematycznym planowania przestrzennego
  • wiedza o kraju i województwie z zakresu planowania przestrzennego (np. na podstawie planu zagospodarowania przestrzennego województwa)
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej, podstaw KPA oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność korzystania z różnorodnych dokumentów, w szczególności planistycznych (np. miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, planów ogólnych oraz planu zagospodarowania województwa, elektronicznych baz danych przestrzennych w formie opisowej i graficznej, itp.)
  • umiejętność czytania map oraz dokumentacji planistycznej
  • umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność analitycznego myślenia oraz formułowania wniosków na podstawie różnorodnych dokumentów i danych (np. takich, jak wskazanych w wymogach niezbędnych)
  • umiejętność pracy w zespole, komunikatywność
  • umiejętność obsługi oprogramowania typu GIS


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-17
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Decyduje data wpływu do Urzędu lub na skrzynkę podawczą ePUAP lub mailową.
Składania dokumentów tylko drogą pocztową lub elektroniczną z dopiskiem w tytule przekazanej wiadomości „Oferta pracy WI-21.2024”

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków
lub elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą na ePUAP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie /ag9300lhke/skrytka
lub mailowo na adres kadry@malopolska.uw.gov.pl
Dokumenty przesyłane elektronicznie muszą być podpisane profilem zaufanym ePUAP lub odręcznie podpisane i zeskanowane.

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy infopraca

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2024-04-27

do końca oferty: 48 dni

pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady