eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Kraków › Inspektor wojewódzki

Kto szuka:

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Stanowisko:

Inspektor wojewódzki

Numer referencyjny:

136860

Lokalizacja:

Kraków

małopolskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy

Praca w terenie, krajowe wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,  praca pod presją czasu.


 


Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).


 


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.


Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.

Zakres zadań

  • Kontroluje domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy, powiatowe centra pomocy rodzinie, placówki całodobowej opieki. Opracowuje dokumentację pokontrolną oraz przygotowuje projekty zaleceń pokontrolnych. Opracowuje wzory dokumentów związanych z zawieranymi umowami na zadania, na które jest przekazywana dotacja.
  • Nadzoruje merytorycznie prawidłowe wydatkowanie środków przekazywanych dla jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.
  • Opracowuje projekty decyzji administracyjnych: związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku; decyzji związanych z nałożeniem kary pieniężnej za nielegalną działalność, za niewykonanie zaleceń pokontrolnych oraz o czasowym lub stałym cofnięciu zezwolenia na prowadzenie placówki z powodu niewykonania zaleceń pokontrolnych.
  • Bierze udział w sporządzaniu projektu planu kontroli i monitoruje jego bieżące wykonanie.
  • Uczestniczy w pracach komisji w celu oceny wniosków w ramach konkursów Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing - potwierdzone kopiami dyplomów, świadectw lub innych dokumentów
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej- potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych wymaganych dokumentów
  • specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej- potwierdzone kopiami dyplomów, świadectw lub innych dokumentów
  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • dobra znajomości obsługi komputera, w tym pakietu MS Office
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • posiadanie prawa jazdy kat. B
  • umiejętność samodzielnej interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność w mowie i piśmie
  • asertywność
  • umiejętność pracy w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych oraz rozwiązywania problemów
  • umiejętności diagnostyczne, analityczne oraz selekcji informacji

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2024-04-27

do końca oferty: 9 dni

pracodawca: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

  • Urlop ojcowski i rodzicielski na działalności gospodarczej - jak skorzystać?

    Urlop ojcowski i rodzicielski na działalności gospodarczej - jak skorzystać?

    Po narodzinach dziecka tacie przysługuje prawo do trzech rodzajów urlopu - tacierzyńskiego, ojcowskiego i rodzicielskiego. Ten pierwszy jest zależny od urlopu macierzyńskiego, a pozostałe dwa są niezależne od siebie i urlopu branego przez ...

  • Jak przygotować się do trudnej rozmowy w pracy i nie tylko?

    Jak przygotować się do trudnej rozmowy w pracy i nie tylko?

    Trudne i emocjonalnie wymagające rozmowy są elementem codzienności każdego człowieka, spotykamy się z nimi zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Chociaż zwykle uznawane za niewygodne, to najczęściej spełniają kluczową funkcję w ...

  • Wynagrodzenia kierowców zawodowych - jakie zmiany w 2024?

    Wynagrodzenia kierowców zawodowych - jakie zmiany w 2024?

    Początek roku rozpoczął się kolejnymi, ważnymi zmianami dla polskich przewoźników, które przekładają się na wyższe koszty pracownicze, a wszystko wskazuje na to, że to jeszcze nie koniec. Od lipca czeka nas druga podwyżka płacy ...

  • GUS: średnia krajowa w IV 2023 wyższa o 12,1% r/r

    GUS: średnia krajowa w IV 2023 wyższa o 12,1% r/r

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w kwietniu 2023 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 12,1% wyższe r/r i wyniosło 7430,65 zł brutto. Względem marca 2023 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto było niższe o ...

  • Coraz więcej zwolnień grupowych

    Coraz więcej zwolnień grupowych

    W 2024 roku spodziewany jest znaczny wzrost zwolnień grupowych w Polsce. Takie plany ogłosiły już m.in. Agora, ING, IKEA, ABB czy BNP Paribas Bank Polska. Zwalnia nawet dotychczas szybko rosnący sektor usług biznesowych. W centrach usług w ...