PracaOferty pracy WarszawaStarszy specjalista

Kto szuka:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Stanowisko:

Starszy specjalista

Numer referencyjny:

152417

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

Zakres zadań

  • Opiniuje projekty aktów normatywnych i dokumentów rządowych przygotowanych przez właściwe merytorycznie komórki organizacyjne MRPiPS w celu zapewnienia ich zgodności z systemem prawa, w tym z Zasadami techniki prawodawczej.
  • Opiniuje projekty aktów normatywnych i dokumentów rządowych przygotowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, w celu oceny ich zgodności z przepisami prawa oraz z kierunkami pracy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
  • Ustala brzmienia projektów aktów normatywnych zgodne z Zasadami techniki prawodawczej i systemem prawa, we współpracy z Rządowym Centrum Legislacji, m.in. w ramach posiedzeń Komisji Prawniczej.
  • Wspiera obsługę udziału przedstawiciela Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w pracach Zespołu ds. Programowania prac Rządu w KPRM oraz przy dokonywaniu zgłoszeń projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych do Wykazu prac legislacyjnych RM oraz Wykazu prac legislacyjnych MRPiPS, a także przy koordynowaniu zadań związanych z przygotowywaniem notatek na posiedzenia Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów.
  • Udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji projekty ustaw, projekty innych aktów normatywnych oraz wszelkie dokumenty dotyczące prac nad tymi projektami, przekazywane do Departamentu Prawnego przez właściwe departamenty, na każdym etapie prac legislacyjnych nad danym projektem.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze legislacji
  • Znajomość aktów prawnych z działu praca, zabezpieczenie społeczne i rodzina
  • Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość procedur legislacyjnych (ustawy o Radzie Ministrów, Regulaminów prac Rady Ministrów, Sejmu i Senatu, ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, Zasad techniki prawodawczej)
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Rzetelność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Komunikatywność
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca



© Kasat Sp. z o.o.