eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzenia › Sektor kreatywny: jakie wynagrodzenia?

Sektor kreatywny: jakie wynagrodzenia?

2015-07-21 11:23

Sektor kreatywny: jakie wynagrodzenia?

Branża kreatywna jeszcze w lekkim dołku © Jakub Krechowicz - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Przeprowadzona w ramach dorocznego badania stowarzyszenia SAR analiza wynagrodzeń w firmach trudniących się komunikacją marketingową dowodzi, że branża ciągle jeszcze doświadcza pokryzysowych zawirowań. W odniesieniu do całej gospodarki to zjawisko można uznać za dość niepokojące.

Przeczytaj także: Key Account Manager - najlepsze stanowisko dla humanisty

Statystyki pokazują, że dwie trzecie spośród analizowanych przedsiębiorstw zakończyło miniony rok nieznacznym wzrostem przychodów lub też zdołało je utrzymać na poziomie sprzed roku. Większa dynamika zauważalna była w przypadku ilości otrzymywanych zleceń - ponad 80% firm zadeklarowała tu wzrost lub utrzymanie pozycji. Tym wzrostom nie zawsze jednak towarzyszyło zwiększenie zatrudnienia czy wynagrodzenia. Nasuwa się więc wniosek, że reklamodawcy mają większe apetyty, ale chcieliby, aby zaspokajano je w ramach tych samych pieniędzy. Przyrost zleceń nie przekłada się jeszcze na inwestycje w kadry i agencje reklamowe muszą sprostać wyzwaniom, dysponując zasobami, które posiadają. Firmy sektora komunikacji zmuszone są do dalszego poszukiwania źródeł zwiększania efektywności bez powiększania struktur własnych, co w branży polegającej wyłącznie na talencie ludzi jest trudne.

Wstępne oceny 2015 roku również nie są optymistyczne – zdaniem większości uczestników badania wartość rynku reklamy ma zostać na podobnym poziomie, przy jednoczesnym spadku średnich stawek cennikowych (r/r) oraz stagnację w poziomach wynagrodzeń.
– Tegoroczna edycja badań płac i stawek godzinowych dobrze pokazuje co każdy zarządzający firmą marketingową czuje na co dzień – olbrzymią presję rynku by robić więcej projektów za te same lub mniejsze honoraria. Na dłuższą metę nie jest to dobre dla marek – jakość pracy branży zależy przecież od tego ile talentów uda nam się zgromadzić i zmotywować. Kondycja i sytuacja wśród agencji mówi wiele o polskiej gospodarce jako takiej. Widzimy, że większość reklamodawców nie inwestuje jeszcze tak chętnie w działania budujące marki, co świadczy o tym, że ich sytuacja finansowa cały czas nie jest w pełni optymalna. Obserwując trendy w gospodarce, zawsze warto zwrócić uwagę na kondycję branży reklamowej, gdyż w dużej mierze jest ona swoistym papierkiem lakmusowym dla kondycji sektora przedsiębiorstw – skomentował Szymon Gutkowski, Prezes Zarządu Stowarzyszenia SAR.

W ramach badania wynagrodzeń SAR 2015 opracowano wycenę 143 różnych stanowisk.

Sumarycznie, w agencjach reklamowych i mediowych zmiany w rynkowych poziomach wynagrodzeń mają charakter neutralny. W obu typach badanych firm, syntetyczne wskaźniki zmiany wynagrodzeń oscylują wokół wartości zerowej. Płace na konkretnych stanowiskach ulegają zmianie w obu kierunkach. Generalnie można jednakże mówić o ogólnej stagnacji płac na rynku komunikacji marketingowej.

fot. mat. prasowe

Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN]

Mediana wynagrodzenia dla stanowiska PROJECT TEAM LEADER wynosi 8 590 złotych miesięcznie.

fot. mat. prasowe

Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN] cd.

Mediana wynagrodzenia dyrektora finansowego to ponad 25 000 złotych.

fot. mat. prasowe

Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN] cd. 2

Mediana wynagrodzenia sekretarki w dziale HR nieco przewyższa 3 800 złotych.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: