eGospodarka.pl

PracaOferty pracy Lublin › Specjalista

Kto szuka:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie

Stanowisko:

Specjalista

Numer referencyjny:

35850

Lokalizacja:

Lublin

lubelskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy

• Praca biurowa w siedzibie Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie; w pomieszczeniach biurowych usytuowanych na I piętrze budynku;
• Praca w systemie codziennym w godzinach 07.30 – 15.30;
• Wyjazdy służbowe krajowe;
• Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych (narzędzia i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, telefon, faks, niszczarka);
• Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin ;
• Oświetlenie sztuczne i naturalne;
• Praca z bazami danych/ programami specjalistycznymi;
• Brak windy, toalety nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych;
• Stanowisko pracy nie jest dostosowane dla potrzeb osób niedowidzących, niewidomych, niedosłyszących i głuchoniemych;
• Praca wymagająca dyspozycyjności.

Zakres zadań

  • • Prowadzenie zgodnie z ustawą o rachunkowości przy użyciu komputerowego programu finansowo-księgowego ksiąg rachunkowych, konta księgi głównej i ksiąg pomocniczych, kont pozabilansowych,
  • • Sporządzanie planów finansowych w zakresie miesięcznych wydatków budżetowych, analiza realizacji i zaangażowania środków,
  • • Archiwizacja dokumentacji księgowej,
  • • Sprawozdawczość w zakresie realizacji budżetu jednostki,
  • • Współpraca w zakresie naliczania płac oraz innych należności pracowniczych i sporządzania poleceń księgowań do wypłacanych świadczeń,
  • • Prowadzenie ewidencji czasu pracy wydziału,
  • • Klasyfikowanie, opisywanie, kompletowanie dowodów księgowych, przypisy refundacji,
  • • Obsługa kasy jednostki,
  • • Rozliczanie podatku VAT od towarów i usług z działalności pozabudżetowej i sporządzanie miesięcznych deklaracji do US, przekazywanie JPK,
  • • Ewidencja darowizn finansowych i rzeczowych, środków pozabudżetowych,
  • • Rozliczanie dotacji dla jednostek OSP, w tym włączonych do KSRG i innych dotacji,
  • • Prowadzenie dokumentacji ZFŚS, naliczanie odpisów,
  • • Wprowadzanie do systemu bankowego bieżących zobowiązań.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie według odrębnych przepisów, określonych w art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, tj. spełnienie jednego z poniższych warunków:
ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości lub
ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości lub
wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub
certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;

doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego według odrębnych przepisów, określonych w art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, tj. spełnienie jednego z poniższych warunków:
ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości
ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości


  • • Znajomość ustaw: o rachunkowości i finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o PSP, o służbie cywilnej, kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego;
  • • Znajomość przepisów płacowych i rozliczeń związanych z uposażeniem pracowników;
  • • Umiejętność biegłego posługiwania się narzędziami informatycznymi, obsługi komputera, w tym pakietu MS Office oraz programu Płatnik;
  • • Znajomość specyfiki finansowania i zasad funkcjonowania PSP oraz korpusu służby cywilnej;
  • • Umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych;
  • • Znajomość przepisów resortowych w zakresie klasyfikacji dochodów i wydatków oraz archiwizacji dokumentów;
  • • Korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
  • • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • • Prawo jazdy kat. B,
  • • Znajomość zasad gospodarki magazynowej oraz ewidencji składników majątku
  • • Wysoka kultura osobista,
  • • Zdolność analitycznego myślenia, terminowość i dokładność,
  • • Doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi,
  • • Umiejętność organizacji pracy i efektywnego zarządzania czasem,
  • • Umiejętność pracy pod presją czasu i zachowania równowagi w sytuacjach stresogennych.

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2018-10-12

do końca oferty: 8 dni

pracodawca: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie

branże: Administracja publiczna
Inne / Pozostałe

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

  • Emigracja zarobkowa. O kłopotach, których można uniknąć

    Emigracja zarobkowa. O kłopotach, których można uniknąć

    Emigracja zarobkowa to duże wyzwanie, a praktyka pokazuje, że niestety może wiązać się z nią wiele problemów. Nieuczciwy pośrednik czy pracodawca, kłopoty zdrowotne czy konieczność natychmiastowego powrotu do kraju to zaledwie kilka z ...

  • Wynagrodzenia osób po 50. roku życia w 2017 roku

    Wynagrodzenia osób po 50. roku życia w 2017 roku

    W 2017 roku mediana wynagrodzeń całkowitych osób po 50. roku życia wynosiła 4 140 PLN brutto. Połowa badanych zarabiała w przedziale od 3 024 PLN do 6 000 PLN brutto.

  • Kiedy sam musisz wnioskować o zasiłek chorobowy?

    Kiedy sam musisz wnioskować o zasiłek chorobowy?

    Od 1 grudnia 2018 r. zaświadczenia lekarskie o czasowej niezdolności do pracy będą wystawiane jedynie w formie elektronicznej. Już teraz z e-ZLA korzysta całkiem spora grupa lekarzy, którzy informują swoich pacjentów, że stosowne ...

  • Zakaz konkurencji po ustaniu stosunku pracy. Co warto wiedzieć?

    Zakaz konkurencji po ustaniu stosunku pracy. Co warto wiedzieć?

    Przyszłość i rozwój przedsiębiorstw zależy między innymi od zatrudnianych przez nie pracowników, którzy mogą zdecydować o osiągnięciu przewagi nad konkurencją. Rywalizacja o pracowników, w szczególności o specjalistów, nasila się ...

  • Jesteś na zwolnieniu? Spodziewaj się kontroli ZUS

    Jesteś na zwolnieniu? Spodziewaj się kontroli ZUS

    L4 to nic innego niż rodzaj oświadczenia o czasowej niezdolności do pracy. Dlatego też okres przebywania na zwolnieniu lekarskim powinien służyć rekonwalescencji. Osoba wykorzystująca zwolnienie niezgodnie z jego przeznaczeniem musi liczyć ...

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.