PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienia dla studentow

  • 1. Data: 2002-08-30 21:14:59
    Temat: zwolnienia dla studentow
    Od: "Andrzej Grzebielec" <e...@g...pl>

    Ponoć weszła ustawa w życie:
    http://www.zus.pl/niusy/udarpdg.htm

    Zwolnienie z obowiązku opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne dotyczy
    jednak osób, które są:

    pk.1 absolwentami, którzy uczęszczali w systemie dziennym do
    ponadpodstawowych oraz ponadgimnazjalnych szkół publicznych lub
    niepublicznych o uprawnieniach szkoły publicznej albo szkoły wyższej,
    pk.2 absolwentami szkół, o których mowa w pkt 1, do których uczęszczali w
    systemie wieczorowym lub zaocznym, jeżeli w ostatnich 12 miesiącach trwania
    nauki nie byli zatrudnieni,

    ja bylem studentem studiow dziennych (tzn jeszcze jestem) i bylem
    zatrudniony na umowe o prace w ciagu ostatnich 12 miesiecy, jezeli w
    pazdzierniku chce zalozyc dzialalnosc to czy mnie te zwolnienia obejma???
    w pk .2. nic nie pisza o studentach dziennych :)
    ale jakoś nie chce mi sie wierzyć - żeby studenci dzienni byli
    uprzywilejowani

    --
    Andrzej
    ICQ#107247404

  • 2. Data: 2002-08-31 00:58:36
    Temat: Re: zwolnienia dla studentow
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@wp.pl>

> [...]
    > w pk .2. nic nie pisza o studentach dziennych :)
    > ale jakoś nie chce mi sie wierzyć - żeby studenci dzienni byli

    Ciebie dotyczy tylko pk1., którego warunki spełniasz. Punkt 2 jest tylko dla
    wieczorowych i zaocznych. Z tego fragmentu jasno wynika, że dzienni są
    uprzywilejowani (trzeba by ewentualnie przeczytać resztę, ale teraz, to mi
    się nie chce)

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-08-31 05:26:11
    Od: Sototh <s...@p...fm>

    > ale jakoś nie chce mi sie wierzyć - żeby studenci dzienni byli
    > uprzywilejowani

    A dlaczego by nie? Skoro są na uczelniach (przynajmniej państwowych), to
    i tutaj mogą :(((

    rozgoryczony student studiów zaocznych

    Sototh

  • 4. Data: 2002-08-31 09:05:13
    Od: Rafal <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Sototh!

    > A dlaczego by nie? Skoro są na uczelniach (przynajmniej państwowych), to
    > i tutaj mogą :(((
    > rozgoryczony student studiów zaocznych

    Wiesz, sa zalety i wady obu rodzajow studiow. Ja np. nie rozumiem dlaczego
    studenci zaoczni dostaja taki sam papier na zakonczenie studiow co dzienni,
    ktorzy jednak zazwyczaj musza codziennie chodzic na te zajecia i maja
    nieporownanie wiecej materialow i zajec do odbebnienia. Wiec teksty w stylu
    "studenci dzienni sa uprzywilejowani" sa conajmniej bezsensu. Zaoczni maja
    IMHO duzo lepiej, bo moga podjac prace, a nie trzymac sie przez piec lat
    rodzicielskiego cycka.

    --
    Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl