PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnia czy nie zwolnia

  • 1. Data: 2006-12-08 08:42:00
    Temat: zwolnia czy nie zwolnia
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    Moja przyszla zona (slub w lutym) pracuje w UM. Po wyborach zmienily sie
    wladze, a jej wydzial chca rozwiazac. Oczywiscie wszystkich nie zwolnia, ale
    trzeba zrobic troche miejsca dla rodziny i znajomych.

    Jej kariera wygladala w UM tak:

    1 rok stazu
    konkurs na stanowisko referenta (wygrany bez plecow) - dziwne nie ? ;-)
    6 miesiecy przygotoowania zawodowego
    6 miesiecy na czas okreslony
    od 3 miesiecy na nieokreslony

    Moje pytania sa takie:

    - czy ze wzglendu na najnizszy staz moze poleciec ?
    - czy ze wzglendu ze zostala zatrudniona przez poprzedniego prezydenta moze
    poleciec ?
    - czy reorganizacja mooze byc przyczyna do zwolnienia (likwidacja
    stanowiska)
    - czy ma ewentualnie szanse sie odwolac i wygrac w SP ? jakich argumentow
    mogla by uzyc ?

    Wszyscy przeciez wiedza, ze czesc starych pracownikow wydzialu pojdzie do
    innych, maja najwyzsze kwalifikacje, kursy i wygrany konkurs (nie tak jak
    pozostali zatrudnieni z polecenia), czy w takiej firmie jak UM likwidacja, a
    w zasadzie reorganizacja jest podstawa do zwolnien ?

    Pisze troche chaotycznie, ale postaram sie sprcyzowac jesli ktos bedzie
    chcial porozmawiac.

    Dziekuje,
    Darek

  • 2. Data: 2006-12-08 09:01:02
    Temat: Re: zwolnia czy nie zwolnia
    Od: "Any User" <a...@d...com>

> [...]
    > pozostali zatrudnieni z polecenia), czy w takiej firmie jak UM likwidacja,
    > a w zasadzie reorganizacja jest podstawa do zwolnien ?

    Ja bym raczej zwalniał w takiej sytuacji pracowników właśnie najstarszych
    stażem - model biznesowy urzędu nie zakłada zysku i bezpośredniej kontroli
    wydajności, a tacy starzy pracownicy mogą być groźni w pewnych sytuacjach.
    Tymczasem ich kwalifikacje z powyższego powodu nie pełnią roli kluczowej -
    wręcz lepiej jest mieć czystą kadrę, którą da się ukształtować na swój
    sposób.

    I dokładnie w ten sposób zrobiono czystkę w Urzędzie Wojewódzkim, w moim
    mieście rodzinnym.

  • 3. Data: 2006-12-08 09:24:26
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    ale zwalnia sie ludzie wg klucza politycznego, ale czy sa podstawy ?
    Przeciez w takiej firmie jak urzad nie mozna zwonic kogos bez przyczyny ...

  • 4. Data: 2006-12-08 09:30:41
    Od: "Any User" <a...@d...com>

    > ale zwalnia sie ludzie wg klucza politycznego, ale czy sa podstawy ?
    > Przeciez w takiej firmie jak urzad nie mozna zwonic kogos bez przyczyny

    Jak są powody polityczno-jakieśtam do zwolnienia konkretnych osób, to
    oczywiście idą oni na pierwszy ogień. A z reszty siłą rzeczy trzeba wybrać
    osoby nadmiarowe. I wówczas sposób ich doboru zależy ściśle od wizji
    organizacji przede wszystkim swojej własnej pracy przez przełożonego. A pod
    tą wizję dobiera on następnie sposób pracy swoich podwładnych.

  • 5. Data: 2006-12-08 09:45:36
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Darek napisał(a):
    > ale zwalnia sie ludzie wg klucza politycznego, ale czy sa podstawy ?
    > Przeciez w takiej firmie jak urzad nie mozna zwonic kogos bez przyczyny ...

    najprostsza przyczyna pod sloncem - reorganizacja.

    <edukacja>
    W miejsce Departamentu Mydla, Wody i Szczotki powstaja 2: Departament
    Mydla i Szczotki oraz Departament Wody.

    W miejsce zas Wydzialow: Mycia Starannego, Mycia Pobieznego i Mycia
    Szlauchem powstaja: Wydzialy:

    D.M.S - Wydzialy: Mycia Starannego Mydlem, Mycia Starannego Szczotka,
    Mycia Pobieznego Mydlem i Szczotka

    D.W - Wydzialy: Mycia Starannego Woda, Mycia Szlauchem Krotkim, Mycia
    Szlauchem Dlugim.

    Jak widzisz - wszystkie funkcje sa nadal realizowane, a wszystkie etaty
    mozna obsadzic od nowa. A ile powstalo nowych stanowisk kierowniczych
    do zagospodarowania!....

    --

    glos

  • 6. Data: 2006-12-08 09:55:55
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    ale jesli sie jest pracownikiem szeregowym to tez ? bo przeciez tu nie
    chodzi o racjonalne zagospodarowanie pracownikow tylko o zwolnienie miejsca
    dla "po-ciotkow",

    jak sie ma przed tym bronic ? nie jest kura, ktora chce czekac na sciecie
    ...1,5 roku tyrala za 400zł nie po to zeby teraz ja wyrzucono ...

  • 7. Data: 2006-12-08 10:07:09
    Od: "Any User" <a...@d...com>

    > ale jesli sie jest pracownikiem szeregowym to tez ? bo przeciez tu nie
    > chodzi o racjonalne zagospodarowanie pracownikow tylko o zwolnienie
    > miejsca

    Jeśli nie ma (lub nie ujawnia) poglądów sprzecznych z nowym porządkiem, oraz
    nie wyróżnia się, to nic się jej nie powinno stać. Tak myślę. Ja bym takiej
    nie ruszał.

  • 8. Data: 2006-12-08 10:32:08
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Darek napisał(a):
> [...]
    >
    > jak sie ma przed tym bronic ? nie jest kura, ktora chce czekac na sciecie
    > ...1,5 roku tyrala za 400zł nie po to zeby teraz ja wyrzucono ...

    ma 2 wyjscia:
    - uciec w dlugie l4 lub/i w ciaze - bedzie nieusuwalna przez czas jakis
    - zapisac sie do zwycieskiej partii (w Sosnowcu to zdaje sie SLD)

    Skadinad, rzadko sie zdarza, zeby wymieciono wszystkich pracownikow,
    zwykle wymienia sie kierownictwo i czesc osob ze starego skladu i
    dodaje sie 2 x tyle nowych, stad urzedy stale rosna w ludzi (zwykle
    niestety, nie w tych departamentach, ktore rzeczywiscie maja zbyt male
    zatrudnienie w stosunku do zadan). W/w wynika z mojej wlasnej
    obserwacji urzedu od wewnatrz.

    Poniewaz jednak wbrew obiegowym opiniom administracja placi marnie, i
    to zwlaszcza samorzadowa, rekomenduje zmiane pracy. W administracji
    trzeba sie liczyc z tym, ze raz na 4 lata nastepuje wymiana skladu.

    --

    glos

  • 9. Data: 2006-12-08 11:04:39
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    Poniewaz jednak wbrew obiegowym opiniom administracja placi marnie, i
    to zwlaszcza samorzadowa, rekomenduje zmiane pracy. W administracji
    trzeba sie liczyc z tym, ze raz na 4 lata nastepuje wymiana skladu.

    ...ale ona chciala tam pracowac i jej tam dobrze, nie czuje sie komfortowo
    myslac, o tym ze wydzial zostanie rozwiazany ...

  • 10. Data: 2006-12-08 11:33:10
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Darek napisał(a):
> [...]
    >
    > ...ale ona chciala tam pracowac i jej tam dobrze, nie czuje sie komfortowo
    > myslac, o tym ze wydzial zostanie rozwiazany ...

    Chyba wiedziala, w co wchodzi, zatrudniajac sie w administracji publ?

    --

    glos