1. Data: 2002-09-26 23:59:15
Temat:wypowiedzenie, sprawa w Sądzie Pracy i co dalej?
Od:"Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pracodawca wypowiedział umowe na pismie - listem poleconym za
potwierdzeniem odbioru pracownikowi przebywajacemu na zwolnieniu
lekarskim. Pracownik w przepisowym terminie 7 dni złozył sprawe do Sądu
Pracy. ZTCW od tego momentu biegnie termin. Czy jesli pracownik w tak
zwanym międzyczasie powróci do pracy - skończy mu się zwolnienie, a
rozprawy jeszcze nie będzie - to pracodawca może wręczyć mu nastepne
wypowiedzenie? A jeśli tak, to czy ono jest skuteczne i zawiesza bieg
sprawy w Sądzie Pracy? I w ogóle czy pracownik ma gdzieś wracać, czy
spokojnie siedziec w domu i czekac na rozprawę? To może potrwać...
Jeśli mogę, to prosze o podparcie jakims przepisem, byle nie link do
całego kodeksu pracy... ;-(
No i jeszcze jedno pytanie - zatrudnia centrala firmy z Warszawy, umowa
podpisywana w Katowicach, potem oficjalne pismo o tym, że przejmuje
pracowników oddziału centrala, ta warszawska właśnie. Na wypowiedzeniu
jest informacja o ew. odwołaniu się do Sądu Pracy w Katowicach - czy to
zgodnie z prawem? Nie powinno być w Warszawie?

No i jeszcze jedno - czy w przypadku, gdy sytuacja taka dotyczy więcej
niż jednej osoby - Sąd Pracy łączy pozwy w jedną sprawę? I jakie to ma
znaczenie dla poszczególnych pracowników?

Jeśli mogę, to proszę o podparcie wypowiedzi jakimś przepisem, byle nie
link do całego kodeksu pracy... ;-(

FUT: pl.praca.dyskusje

--
Pozdrówka
Tatiana

2. Data: 2002-09-28 06:05:29
Temat:Re: wypowiedzenie, sprawa w Sądzie Pracy i co dalej?
Od:Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.praca.dyskusje Xena <t...@l...com.pl> wrote:
> [...]
> spokojnie siedziec w domu i czekac na rozprawę? To może potrwać...
> Jeśli mogę, to prosze o podparcie jakims przepisem, byle nie link do
A co, ciężko cieńką książeczkę przeczytać?

> [...]
> jest informacja o ew. odwołaniu się do Sądu Pracy w Katowicach - czy to
> zgodnie z prawem? Nie powinno być w Warszawie?

Nie. Sąd właściwy co do MIEJSCA pracy.

> No i jeszcze jedno - czy w przypadku, gdy sytuacja taka dotyczy więcej
> niż jednej osoby - Sąd Pracy łączy pozwy w jedną sprawę? I jakie to ma
> znaczenie dla poszczególnych pracowników?

<Oże, ale o to powinni pracownicy wystąpić.

--