PracaGrupypl.praca.dyskusje › wygaśnięcie umowy a L4

  • 1. Data: 2003-03-28 09:07:41
    Temat: wygaśnięcie umowy a L4
    Od: "MJ" <m...@w...pl>

    Witam!

    Moja dwuletnia umowa z pracodawcą wygasnie 31 marca. Niestety nie będzie
    przedłużona :(
    W związku z tym mam pytanie:

    Od znajmowych dowiedziałem się, że ostatniego dnia trwania umowy o pracę,
    zamiast przyjść do pracy mógłbym przynieśc L4 i wtedy miałbym szansę na
    otrzymywanie 80% wynagrodzenia z ZUS przez kilka m-cy aż nie znajdę pracy.

    Powiedzcie co o tym myslicie, czy to jest mozliwe i jesli tak, to jak długo
    mogę na L4 się "bujać" ?

    Pozdr
    MJ

  • 2. Data: 2003-03-28 09:48:51
    Temat: Re: wygaśnięcie umowy a L4
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

    Użytkownik "MJ" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > otrzymywanie 80% wynagrodzenia z ZUS przez kilka m-cy aż nie znajdę pracy.
    >
    > Powiedzcie co o tym myslicie, czy to jest mozliwe i jesli tak, to jak

    Można spojrzeć na to z dwóch stron. Pierwsza to ta, że jest to nie w
    porządku, łapówka dla lekarza, żeby dał L4, naciąganie ZUS-u na lewe
    zwolnienia itp. Druga - znam osoby, które postąpiły w ten sposób, żeby tylko
    przetrwać do następnej pracy, bo rodzina na utrzymaniu, żona na bezrobotnym,
    itp., a przecież dzieciom trzeba jeść dać.

    "Bujać" można się długo, ale licz się z tym, że możesz dostać wezwanie z
    ZUS-u na komisję lekarską.
    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2003-03-28 09:53:43
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MJ wrote:
> [...]
    > m-cy aż nie znajdę pracy.
    >
    > Powiedzcie co o tym myslicie, czy to jest mozliwe i jesli tak, to

    Nie z ZUSu tylko z kasy wszystkich uczciwe skladajacych sie
    podatnikow...
    Na zwolnienie owszem mozesz isc, ale moga cie sprawdzic co z ta twoja
    choroba i jesli sie okaz, ze to L4 jest lewe, to... Zreszta coraz
    mniej lekarzy decyduje sie na takie przekrety - i dobrze.

  • 4. Data: 2003-03-28 11:28:14
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

> [...]
    > MJ
    > Nie słuchaj się poprzedniego przedmówcy idz na zwolnienie możesz ciągnąć i
    6 miesięcy a póżniej dopiero zasiłek tak robi większość osób które znajdują
    się w podobnej sytuacji i nie patrz na to że to nie fer takie czasy.
    Najlepiej ciągnij zwolnienie od specjalisty , jeżeli przerwą Ci zwolnienie
    to trudno często bez kontroli jest i 3 miesiące.
    Ryzykuj w Twoim przypadku nie masz nic do stracenia.
    POWODZENIA

  • 5. Data: 2003-03-29 01:54:21
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > otrzymywanie 80% wynagrodzenia z ZUS przez kilka m-cy aż nie znajdę pracy.
    > Powiedzcie co o tym myslicie, czy to jest mozliwe i jesli tak, to jak

    nie chce mi sie na ten temat znowu gadac ...... :-(

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 6. Data: 2003-03-29 08:04:06
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

    > Powiedzcie co o tym myslicie, czy to jest mozliwe i jesli tak, to jak
    długo
    > mogę na L4 się "bujać" ?
    >
    > Pozdr
    > MJ
    Popatrz na naszych decydentow po wyborach. Jak zmienia sie wladza to moga
    dlugo i namietnie siedziec na zwolnieniu, potem obowiazkowe sanatorium i
    jakas skromna III grupa na rok. Biorac pod uwage ich pobory i to ze dostaja
    za to ze cos tam w zyciu spartolili to mysle ze sprawe sumienia odloz na
    lepsze czasy :-)))
    Irek

  • 7. Data: 2003-03-29 18:22:23
    Od: "MJ" <m...@w...pl>

    > nie chce mi sie na ten temat znowu gadac ...... :-(

    Jak Ci sie nie chce to po co wogóle zabierasz głos ?

    Pozdr
    MJ

  • 8. Data: 2003-03-29 18:33:39
    Od: "MJ" <m...@w...pl>

    > za to ze cos tam w zyciu spartolili to mysle ze sprawe sumienia odloz na
    > lepsze czasy :-)))

    Pragnę wszystkim podziekowac za cenne rady, ale jednak nie zdecydowałem się
    na ten krok... Być może wielu stwierdzi że jestem frajerem i że wolę
    siedzieć w domu na bezrobociu zamiast dostawać pieniądze, ale sumienie mi
    nie pozwala na takie kombinowanie. Może jest to spowodowane tym że nie mam
    na głowie dzieci, które trzeba nakarmić i dziesięciu kredytów do spłacania
    (być może to skutecznie by zagłuszyło moje sumienie). Wolę pozostać w
    zgodzie z sobą, a fakt że wogóle myślałem nad takim krokiem pozowolił mi na
    upewnienie się, że ten zepsuty świat jeszcze nie zdążył mnie zmienić... W
    końcu jedna z niewielu rzeczy, na którą świat nie ma wpływu to nasza
    uczciwość i sumienie...

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
    MJ

  • 9. Data: 2003-03-29 20:16:42
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > Jak Ci sie nie chce to po co wogóle zabierasz głos ?

    zeby zasygnalizowac, ze temat lewych zwolnien byl juz tluczony wielokrotnie
    a moj stosunek do nich (o to bylo pytanie) opisalem juz wczesniej.

  • 10. Data: 2003-03-29 20:20:08
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > uczciwość i sumienie...
    > Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

    z calego serca gratuluje.
    moze to maly krok ale na pewno w dobrym kierunku.
    milo widziec ze w tym kraju pelnym afer i lewizny ktos jeszcze stara sie
    trzymac jakichs zasad.