PracaGrupypl.praca.dyskusje › wskaznik rotacji zatrudnienia-jak sie liczy?

  • 1. Data: 2005-04-01 13:13:39
    Temat: wskaznik rotacji zatrudnienia-jak sie liczy?
    Od: "tomek" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Czy ktos z Was moglby mi podac wzor na wskaznik rotacji zatrudnienia? Szukam
    na googlach, ale jakos nie moge sie doszukac, a potrzebuje to na juz.
    Z gory dziekuje i pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2005-04-01 13:53:54
    Temat: Re: wskaznik rotacji zatrudnienia-jak sie liczy?
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "tomek" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Szukam
    > na googlach, ale jakos nie moge sie doszukac, a potrzebuje to na juz.

    jakoś:
    (liczba zatrudnionych - liczba zwolnionych )/stan zatrudnienia ogółem

  • 3. Data: 2005-04-01 14:01:18
    Od: "tomek" <z...@g...pl>

    > jakoś:
    > (liczba zatrudnionych - liczba zwolnionych )/stan zatrudnienia ogółem

    Czyli jak l.zwolnionych>l.zatrudnionych to wyjdzie ujemny a jak sa rowne to
    0 i to jest ok?

    Pozdr,
    tomek

  • 4. Data: 2005-04-01 14:28:44
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    > wzor na wskaznik rotacji zatrudnienia?
    > (liczba zatrudnionych - liczba zwolnionych )/stan zatrudnienia ogółem
    Wartości na jakie daty: początek przedziału czasu, czy koniec ?

  • 5. Data: 2005-04-01 14:30:49
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Mariusz napisał(a):
    > Użytkownik "tomek" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jakoś:
    > (liczba zatrudnionych - liczba zwolnionych )/stan zatrudnienia ogółem

    Czy ja wiem... MSZ to jest raczej wskaźnik "stałości" zatrudnienia -
    choć oczywiście to wszystko zależy od tego co ten wskaźnik ma wyrażać :)
    - w każdym razie *na moje oko* o wielkość rotacji decyduje wielkość
    zwolnionych, a nie nowoprzyjętych oczywiście w połączeniu ze zmianami w
    generalnym stanie zatrudnienia, więc wymyśliłem sobie coś takiego :)
    Przy założeniu, że w badanym okresie liczba zatrudnionych ogółem - const.

    [liczba zwolnionych]/(liczba zatrudnionych ogółem)

    Chociaż może również chodzić nie tylko o zwalnianie/przyjmowanie, ale
    także o przesunięcia między stanowiskami - co też wypadałoby uwzględnić.
    czyli:

    (tracący dotychczasowe stanowisko pracy)*/(wszyscy pracownicy)

    *czyli przesuwani + zwalniani.

    Jeśli natomiast ogólnozatrudnionych =/= const. no to zaczyna się jazda.

    {(tracący dotychczasowe stanowisko pracy /jw/)/(wszyscy
    pracownicy[1])}x{1-[(wszyscy pracownicy[2]- wszyscy
    pracownicy[1])/(wszyscy pracownicy[1]}

    Chyba :) bo im dłużej na to patrzę to tym bardziej mnie głowa boli. :)

    pozdrawiam

    Zbyszek

    [1]stan początkowy

  • 6. Data: 2005-04-01 14:32:00
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "tomek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli jak l.zwolnionych>l.zatrudnionych to wyjdzie ujemny a jak sa rowne
    > 0 i to jest ok?

    Nie znam wzoru i nie widzialam nigdy takiego, ale na zdrowy rozum wydaje mi
    sie, ze nalezaloby liczyc tak:
    niech A to bedzie ilosc akcji o przebiegu "zwalniamy kogos z danego
    stanowiska(lub sam odchodzi) i zatrudniamy na jego miejsce nowego" w
    okreslonym czasie, np. roku.

    i wtedy mamy wsk. rotacji = A/liczba stanowisk. /ew: srednia liczba
    stanowisk w ciagu roku, jesli sie zmienia - z wagami czasowymi, zeby nie
    znieksztalcac wplywu stanowiska, ktore istnialo np. tylko tydzien/

    Tworzenie nowych stanowisk lub likwidacja stanowiska jako takiego nie
    zalicza sie IMHO do rotacji, bo rotacja to dla mnie wymiana pracownikow na
    tych samych stanowiskach. Wzor w proponowanej postaci, ile razy w ciagu roku
    przecietnie "wymienia sie" czlowieka na stanowisku.

    W praktyce "mowionej" rotacje okresla sie zwykle w procentach i jest to
    "procent pracownikow, ktorzy zostali wymienieni".

    I.

  • 7. Data: 2005-04-01 14:50:33
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

    (...)x{1-[(wszyscy pracownicy[2]- wszyscy
    > pracownicy[1])/(wszyscy pracownicy[1]}
    >
    > Chyba :) bo im dłużej na to patrzę to tym bardziej mnie głowa boli. :)

    Chyba jednak nie... raczej: (...)x{1-[(wszyscy pracownicy[2]-wszyscy
    pracownicy[1])]/*(wszyscy pracownicy[2])*}

    Chociaż i tak mi się nie podoba.

    pozdrawiam

    Zb.

  • 8. Data: 2005-04-02 19:27:06
    Od: "Adam" <...@...c>

    > Czy ktos z Was moglby mi podac wzor na wskaznik >rotacji zatrudnienia?

    Witam,
    Mam nadzieje, ze nie podaje zbyt pozno:
    fluktuacja pracownikow=(ilosc osob,ktore odeszly w danym miesiacu z
    pracy/calkowita ilosc zatrudnionych)*12
    , gdzie 12 - ilosc miesiecy w roku. Wskaznik ten oczywiscie powinien dazyc
    do zera..I teraz przyklad: w firmie pracuje np. 6,5 osoby, w danym miesiacu
    odeszla jedna osoba, wtedy F=(1/6,5)*12= 1,85= 185% - czyli jesli co miesiac
    odchodzic bedzie jedna osoba,to w ciagu roku personel zmieni sie prawie
    dwukrotnie.

    Pozdrawiam
    Adam