1. Data: 2005-04-24 19:41:14
Temat:świadectwo pracy [umowa zlecenie]
Od:ToNZi <c...@d...nl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Skończyłem pracować na podstawie umowy zlecenia po 10 miesiącach pracy.
Teraz czy obowiązkiem pracodawcy jest wystawienie mi świadectwa pracy
czy wystarczy ta umowa którą zawarłem z zatrudniającą mnie firmą?

PS. jak to wygląda w przypadku umów o dzieło - wydaje mi się, że tu
niema jako takiego powodu do wystawiania świadectwa ale chciałem się
upewnić.

Pozdrawiam i dziękuję za informacje

--
.._ßßÔÔ<:==Call Of Duty Fanatic Playa==:>ÔÔßß_.. -=<[4D Member]>=-
..:: [GG: 0010 0101 0010 0100 1000 0000 1001 ]::..

2. Data: 2005-04-24 20:22:50
Temat:Re: świadectwo pracy [umowa zlecenie]
Od:Mecenas <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

ToNZi napisał(a):
> [...]
>
> PS. jak to wygląda w przypadku umów o dzieło - wydaje mi się, że tu
> niema jako takiego powodu do wystawiania świadectwa ale chciałem się

Niestety nie.
Nie jest to umowa o pracę w rozumnieniu kodeksu pracy
i pracodawca (Zleceniodawca) nie wsytawia świadectwa pracy.
Umowy zlecenia reguluja przepisy Kodeksu cywilnego.

Michał

3. Data: 2005-04-24 20:33:32
Od:ToNZi <c...@d...nl> szukaj wiadomości tego autora

Mecenas wrote:
> Niestety nie.
> Nie jest to umowa o pracę w rozumnieniu kodeksu pracy
> i pracodawca (Zleceniodawca) nie wsytawia świadectwa pracy.
> Umowy zlecenia reguluja przepisy Kodeksu cywilnego.

Dzięki bardzo za odpowiedź

Ale jak szefo jest w porządku to warto wyciągnąć rekomendacje z np
zapisem od kiedy do kiedy pracowałem i na jakim stanowisku i że był
zadowolony z moich usług prawda?

Czy inni pracodawcy patrzą w ogóle na tego rodzaju papiery?

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

4. Data: 2005-04-24 21:57:30
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia Sun, 24 Apr 2005 21:41:14 +0200, ToNZi
<c...@d...nl> zakodował:

>Skończyłem pracować na podstawie umowy zlecenia po 10 miesiącach pracy.

Plączesz się w zeznaniach - jak miałeś UZ, to wykonywałeś zlecenie i
nie możesz dostać świadectwa PRACY.

GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

5. Data: 2005-04-25 06:34:14
Od:Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu> szukaj wiadomości tego autora

> Czy inni pracodawcy patrzą w ogóle na tego rodzaju papiery?

Tak, ale tylko jeśli są sensowne i konkretnie oraz uczciwie
przedstawiają faktyczne możliwości człowieka. Bo takich
"dla zasady" wystawia się też dużo i mają małą wartość.

J.K.
--
====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

6. Data: 2005-04-25 06:51:31
Od:ToNZi <c...@d...nl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Kowalski wrote:
> Tak, ale tylko jeśli są sensowne i konkretnie oraz uczciwie
> przedstawiają faktyczne możliwości człowieka. Bo takich
> "dla zasady" wystawia się też dużo i mają małą wartość.

ok, dzięki bardzo za informacje.

7. Data: 2005-04-25 09:05:50
Od:"Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!!!

Dnia Sun, 24 Apr 2005 22:33:32 +0200, ToNZi napisał(a):

> Czy inni pracodawcy patrzą w ogóle na tego rodzaju papiery?

Warto też trzymać rachunki - bo chyba masz takowe?
Może się przydać jako dowód osiągania dochodów np. w urzędzie pracy.

3m się.

--
Waldek "Jakec" Bulkowski
http://film.e-informator.pl

8. Data: 2005-04-25 18:37:09
Od:Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ToNZi; <d4gso7$akq$1@korweta.task.gda.pl> :

> [...]
>
> PS. jak to wygląda w przypadku umów o dzieło - wydaje mi się, że tu
> niema jako takiego powodu do wystawiania świadectwa ale chciałem się

Odpowiednikiem świadectwa pracy przy umowie zlecenia jest:

a. rachunek

lub

b. zaświadczenie o zapłaconych składkach [pełnej nazwy nie podam] na FP
i FGSP, które przydaje się przy rejestracji w UP, ale to na przyszłośc,
bo chyba za 10 dni nie warto się bawić.

Flyer

9. Data: 2005-04-27 17:05:28
Od:"Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

ToNZi w news:d4gvq8$hsv$1@korweta.task.gda.pl napisał(a):

> Ale jak szefo jest w porządku

To nie był Twój szef. W umowach cywilnoprawnych obie strony są sobie równe.

> to warto wyciągnąć rekomendacje z np zapisem od kiedy
> do kiedy pracowałem i na jakim stanowisku i że był zadowolony
> z moich usług prawda?

Jeżeli nie masz bogatego doświadczenia to jak najbardziej.

> Czy inni pracodawcy patrzą w ogóle na tego rodzaju papiery?

Myślę, że tak. Tyle, że w CV wpisujesz ogólnie kiedy zlecenie wykonywałeś i
w wielkim skrócie czym się zajmowałeś. Gdzieś poniżej dodajesz o możliwości
dostarczenia na życzenie referencji. Przynajmniej ja tak robiłem.

pozdrawiam
Greg

10. Data: 2005-04-27 17:08:28
Temat:Re: ?wiadectwo pracy [umowa zlecenie]
Od:"Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaizen w news:7h5o61dcq35vn2nlnajc1dgqbtnfmgbc71@4ax.com napisał(a):

> Plączesz się w zeznaniach - jak miałeś UZ, to wykonywałeś
> zlecenie i nie możesz dostać świadectwa PRACY.

Moim zdaniem nie plącze się w zeznaniach... co odczytuje jako próbę
ściemniania. Z tego co zauważyłem wielu ludzi podpisuje umowy nie mając
pojęcia co to za umowy. Dopiero później zastanawiają się co z tej umowy
wynika.

pozdrawiam
Greg