PracaGrupypl.praca.dyskusje › świadectwo pracy [umowa zlecenie]

  • 1. Data: 2005-04-24 19:41:14
    Temat: świadectwo pracy [umowa zlecenie]
    Od: ToNZi <c...@d...nl>

    Witam!
    Skończyłem pracować na podstawie umowy zlecenia po 10 miesiącach pracy.
    Teraz czy obowiązkiem pracodawcy jest wystawienie mi świadectwa pracy
    czy wystarczy ta umowa którą zawarłem z zatrudniającą mnie firmą?

    PS. jak to wygląda w przypadku umów o dzieło - wydaje mi się, że tu
    niema jako takiego powodu do wystawiania świadectwa ale chciałem się
    upewnić.

    Pozdrawiam i dziękuję za informacje

    --
    .._ßßÔÔ<:==Call Of Duty Fanatic Playa==:>ÔÔßß_.. -=<[4D Member]>=-
    ..:: [GG: 0010 0101 0010 0100 1000 0000 1001 ]::..

  • 2. Data: 2005-04-24 20:22:50
    Temat: Re: świadectwo pracy [umowa zlecenie]
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    ToNZi napisał(a):
> [...]
    >
    > PS. jak to wygląda w przypadku umów o dzieło - wydaje mi się, że tu
    > niema jako takiego powodu do wystawiania świadectwa ale chciałem się

    Niestety nie.
    Nie jest to umowa o pracę w rozumnieniu kodeksu pracy
    i pracodawca (Zleceniodawca) nie wsytawia świadectwa pracy.
    Umowy zlecenia reguluja przepisy Kodeksu cywilnego.

    Michał

  • 3. Data: 2005-04-24 20:33:32
    Od: ToNZi <c...@d...nl>

    Mecenas wrote:
    > Niestety nie.
    > Nie jest to umowa o pracę w rozumnieniu kodeksu pracy
    > i pracodawca (Zleceniodawca) nie wsytawia świadectwa pracy.
    > Umowy zlecenia reguluja przepisy Kodeksu cywilnego.

    Dzięki bardzo za odpowiedź

    Ale jak szefo jest w porządku to warto wyciągnąć rekomendacje z np
    zapisem od kiedy do kiedy pracowałem i na jakim stanowisku i że był
    zadowolony z moich usług prawda?

    Czy inni pracodawcy patrzą w ogóle na tego rodzaju papiery?

    Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-04-24 21:57:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 24 Apr 2005 21:41:14 +0200, ToNZi
    <c...@d...nl> zakodował:

    >Skończyłem pracować na podstawie umowy zlecenia po 10 miesiącach pracy.

    Plączesz się w zeznaniach - jak miałeś UZ, to wykonywałeś zlecenie i
    nie możesz dostać świadectwa PRACY.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-04-25 06:34:14
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Czy inni pracodawcy patrzą w ogóle na tego rodzaju papiery?

    Tak, ale tylko jeśli są sensowne i konkretnie oraz uczciwie
    przedstawiają faktyczne możliwości człowieka. Bo takich
    "dla zasady" wystawia się też dużo i mają małą wartość.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 6. Data: 2005-04-25 06:51:31
    Od: ToNZi <c...@d...nl>

    Jan Kowalski wrote:
    > Tak, ale tylko jeśli są sensowne i konkretnie oraz uczciwie
    > przedstawiają faktyczne możliwości człowieka. Bo takich
    > "dla zasady" wystawia się też dużo i mają małą wartość.

    ok, dzięki bardzo za informacje.

  • 7. Data: 2005-04-25 09:05:50
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Sun, 24 Apr 2005 22:33:32 +0200, ToNZi napisał(a):

    > Czy inni pracodawcy patrzą w ogóle na tego rodzaju papiery?

    Warto też trzymać rachunki - bo chyba masz takowe?
    Może się przydać jako dowód osiągania dochodów np. w urzędzie pracy.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2005-04-25 18:37:09
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    ToNZi; <d4gso7$akq$1@korweta.task.gda.pl> :

> [...]
    >
    > PS. jak to wygląda w przypadku umów o dzieło - wydaje mi się, że tu
    > niema jako takiego powodu do wystawiania świadectwa ale chciałem się

    Odpowiednikiem świadectwa pracy przy umowie zlecenia jest:

    a. rachunek

    lub

    b. zaświadczenie o zapłaconych składkach [pełnej nazwy nie podam] na FP
    i FGSP, które przydaje się przy rejestracji w UP, ale to na przyszłośc,
    bo chyba za 10 dni nie warto się bawić.

    Flyer

  • 9. Data: 2005-04-27 17:05:28
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    ToNZi w news:d4gvq8$hsv$1@korweta.task.gda.pl napisał(a):

    > Ale jak szefo jest w porządku

    To nie był Twój szef. W umowach cywilnoprawnych obie strony są sobie równe.

    > to warto wyciągnąć rekomendacje z np zapisem od kiedy
    > do kiedy pracowałem i na jakim stanowisku i że był zadowolony
    > z moich usług prawda?

    Jeżeli nie masz bogatego doświadczenia to jak najbardziej.

    > Czy inni pracodawcy patrzą w ogóle na tego rodzaju papiery?

    Myślę, że tak. Tyle, że w CV wpisujesz ogólnie kiedy zlecenie wykonywałeś i
    w wielkim skrócie czym się zajmowałeś. Gdzieś poniżej dodajesz o możliwości
    dostarczenia na życzenie referencji. Przynajmniej ja tak robiłem.

    pozdrawiam
    Greg

  • 10. Data: 2005-04-27 17:08:28
    Temat: Re: ?wiadectwo pracy [umowa zlecenie]
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kaizen w news:7h5o61dcq35vn2nlnajc1dgqbtnfmgbc71@4ax.com napisał(a):

    > Plączesz się w zeznaniach - jak miałeś UZ, to wykonywałeś
    > zlecenie i nie możesz dostać świadectwa PRACY.

    Moim zdaniem nie plącze się w zeznaniach... co odczytuje jako próbę
    ściemniania. Z tego co zauważyłem wielu ludzi podpisuje umowy nie mając
    pojęcia co to za umowy. Dopiero później zastanawiają się co z tej umowy
    wynika.

    pozdrawiam
    Greg