PracaGrupypl.praca.dyskusje › staz i fundusz emerytalny

  • 1. Data: 2006-10-28 15:09:03
    Temat: staz i fundusz emerytalny
    Od: "Tuner" <t...@w...pl>

    Witam,
    W zwiazku z tym ostatnio PUP skierowal mnie na staz trwajacy 5 miesiecy,
    musze podobno wybrac jakis fundusz emerytalny. O tych funduszach mniej wiecej
    juz poczytalem co i jak, tylko nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na pytanie co
    sie dzieje w momencie gdy staz sie konczy. Szansa ze dostane prace jest znikoma,
    wiec znowu bede bezrobotnym. I co wtedy z funduszem ? Czy ktos odprowadza do
    niego skladki ? A moze fundusz rozwiazuje ze mna umowe ??

  • 2. Data: 2006-10-29 14:22:43
    Temat: Re: staz i fundusz emerytalny
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    < ciach >
    umowa podpisana z danym funduszem daje wskazówkę do zusu, gdzie maja byc
    pieniazki przesłane.
    Jak nie pracujesz, to i do zusu nie wpływaja, a wiec i nie moga byc
    przekazan do ofe.

    Czyli krótko mówiac - umowe podpisujesz po to, zeby część ze składek z
    zarobionch przez ciebie pieniędzy miała byc przekazana na twoje osobiste
    konto w ofe. Jak nie zarobisz, to czemu fundusz miałby rozwiązywać umowę,
    jak pieniadze juz pracują?? zawsze juz te 20 zł czy stówę masz na koncie
    emerytalnym. gdzies dodatkowo zarobisz, np. na zlecenie o znowu ci dokapnie
    nastepny grosik ....

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*