PracaGrupypl.praca.dyskusje › renta a zwolnienie pracownika

  • 1. Data: 2003-04-08 08:48:51
    Temat: renta a zwolnienie pracownika
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pewne watpliwosci zwiazane z ponizsza systuacja:

    Pracownik zatrudniony na podst. umowy na czas nieokreslony. Okres zasilkowy
    (180 dni) zakonczyl sie 8 marca 2003 - decyzja ZUS nie zostal przedluzony.
    Pracownica w miedzyczasie stanela przed komisja rentowa. Dostala rente od
    dnia 09.03.03 do 31.08.03. Zaklad pracy do dzisiaj (08.04.03) nie otrzymal
    zadnych decyzji czy zawiadomien z ZUS w w/w sprawie (wszystkie informacje
    mam od pracownika - kserokopie decyzji o rencie itp.).

    Pytanie brzmi: jak rozstac sie z tym pracownikiem? Tzn. chcemy rozwiazac
    umowe i niezbyt sie orientuje jak to zrobic dobrze w takim przypadku.
    Porozumienie stron? Czy rozwiazac bez zachowania okresu wypowiedzenia i jako
    przyczyne podac uzyskanie prawa do renty (czy wtedy data rozwiazania umowy
    bedzie dzien uzyskania renty czyli 09.03.03, czy dzien dzisiejszy?)
    Podpowiedzcie cos, bo nie chcemy robic ani problemow pracownikowi ani sobie.
    Moze ktos mial podobna sytuacje?

    Pozdrawiam
    Quit