PracaGrupypl.praca.dyskusje › referencje

  • 1. Data: 2003-09-03 12:08:42
    Temat: referencje
    Od: "Kasandra" <g...@a...waw.pl>

    Czy odchodząc z pracy powinnam wziąć jakies pismo potwierdzające moje
    umiejętności, ocene mojej dotychczasowej pracy itp. Jesli tak to jak powinno
    takie pismo wyglądac, jak je zredagowac? Czy dołaczac je do CV i listu
    motywacyjnego czy przedstawiac dopiero w czasie rozmowy kwalifikacyjnej?

    Pozdrav
    Aleksandra

  • 2. Data: 2003-09-03 12:12:37
    Temat: Re: referencje
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Kasandra <g...@a...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > takie pismo wyglądac, jak je zredagowac? Czy dołaczac je do CV i listu
    > motywacyjnego czy przedstawiac dopiero w czasie rozmowy kwalifikacyjnej?

    Pracodawca nie ma żadnego obowiązku wystawiać ci jakichkolwiek referencji -
    jedynie świadectwo pracy.

  • 3. Data: 2003-09-03 12:18:32
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-09-03 14:12:37 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *leszek* skreślił te oto słowa:

    > Pracodawca nie ma żadnego obowiązku wystawiać ci jakichkolwiek referencji -
    > jedynie świadectwo pracy.

    Obowiazku nie ma, ale przyjete jest, ze takei referencje sie daje. I warto
    je wziąc.

    A w CV piszesz ze referencje są dostepne na zyczenie, i zabierasz je ze
    soba na rozmowe... jak poprosza to wtedy dasz.
    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154

  • 4. Data: 2003-09-03 13:00:53
    Od: "Kasandra" <g...@a...waw.pl>

    Dzieki za odpowiedź :)) właśnie o to mi chodziło, czy zabrac czy nie i czy
    brać od pracodawcy czy nie :))

  • 5. Data: 2003-09-03 13:54:28
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

    Czesc , ja wlasnie jestem na wylocie z pracy i naprawde polecam referencje -
    jesli ma kto ci je napisac zalatw to sobie. ja pracowalam jako asystentka i mam
    takie ref. - kopiuje troche tekstu dla przykladu:
    LIST REFERENCYJNY

    Pani ..... pełniła rolę Asystentki w Departamencie .... od ... do ....
    Misją Departamentu jest......
    Głównymi odpowiedzialnościami Pani .... w ramach prowadzenia biura Departamentu
    były:
    &#61607; prowadzenie kalendarza spotkań
    &#61607; organizowanie spotkań wewnętrznych oraz z firmami zewnętrznymi
    &#61607; prowadzenie spraw organizacyjnych Departamentu (ewidencja urlopów i
    nadgodzin &#8211; rozliczanie)
    &#61607; wsparcie obiegu i ewidencjonowania dokumentów w Departamencie
    &#61607; wsparcie systemu komunikacji w Departamencie
    &#61607; wsparcie administracyjne spotkań oraz przygotowywanie protokołów ze spotkań
    ich dystrybucja
    &#61607; pomoc dla konsultantów &#8211; bieżąca pomoc w biurze, organizowanie
    spotkań, loty,
    formalności związane z pobytem w Polsce ( VISA, zameldowanie, pozwolenie na
    pracę)
    &#61607; drobne tłumaczenia ustne i pisemne
    &#61607; organizacja imprez integracyjnych
    Pani .... jako moja asystentka wypełniała swoje obowiązki rzetelnie i
    profesjonalnie, wykazała się innowacyjnością i twórczym zaangażowaniem w
    powierzone jej zadania.
    Nasza współpraca układała się bardzo dobrze &#8211; była miła i partnerska.

    -----------------------------------
    Smialo mozesz wykorzystac ten tekst.

    pozdrawiam

    Monika

  • 6. Data: 2003-09-03 15:17:12
    Od: Nuno <n...@p...com>

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Pani .... jako moja asystentka wypełniała swoje obowišzki rzetelnie i
    > profesjonalnie, wykazała się innowacyjnościš i twórczym zaangażowaniem w
    > powierzone jej zadania.
    > Nasza współpraca układała się bardzo dobrze &#8211; była miła i partnerska.

    No tak. A co w przypadku, gdy pracodawca cię nie lubi, chce cię zwolnić, itp.
    Jak myślisz, czy napisze ci takie zdania jakie zacytowałaś?

    --
    "...and whatever you do
    someone's done it first..." Extreme...

  • 7. Data: 2003-09-03 15:53:10
    Od: "onsok" <n...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Nasza współpraca układała się bardzo dobrze &#8211; była miła i
    > partnerska.
    >
    > -----------------------------------
    > Smialo mozesz wykorzystac ten tekst.

    No wlasnie..... wiadomo , ze te referencje sa pisane
    na jedno kopyto.Jest czesto tak ze 20 osob z tej samej
    firmy ma identycznie brzmiace referencje . Ze pracownik
    jest w nich wychwalany pod niebiosa ( negatywnych referencji
    chyba nikt nie przedstawi pracodawcy ). Naprawde pracodawca
    tak na to zwraca uwage ? :)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 8. Data: 2003-09-03 16:59:03
    Od: "MW" <m...@o...pl>

> [...]
    > jest w nich wychwalany pod niebiosa ( negatywnych referencji
    > chyba nikt nie przedstawi pracodawcy ). Naprawde pracodawca

    dokladnie...a skoro ktos byl tak wspanialy jak go opisali w referencjach to
    czemu go zwolnili...?

  • 9. Data: 2003-09-03 20:07:10
    Od: "Kasandra" <g...@a...waw.pl>

    Czasem człowiek zwalnia się sam :))) (szefowa-plotkara, szef-erotoman, itd).
    W to nie wnikajmy. Interesowalo mnie wlasnie co pisza ludzie, zeby pismo
    zredagowane przeze mnie nie było "na jedno kopyto", żeby ktoś stwierdził, ze
    rzeczywiście jestem twórcza i innowacyjna ;) dziękuję wszystkim za pomoc i
    dyskusję

    Pozdrav
    A.