1. Data: 2005-03-27 20:34:04
Temat:pytanko o urlop przy zatrudnieniu w polowie miesiaca
Od:"gostek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zalozmy, ze zostalem zatrudniony 10 marca i mam pracowac przynajmniej do
konca roku.

Czy wowczas przysluguje mi urlop w wymiarze 10/12 rocznego wymiaru urlopu
zaokraglony w gore czy tez w wymiarze 9/12?

Jakos nie moge dojsc, czy w przypadku zatrudnienia nie od pierwszego, ta
czesc miesiaca daje prawo do 1/12 uropu czy nie?

(i najlepiej prosilbym od razu o odpowiedz z podaniem podstawy prawnej, bo
jakos mi to z kodeksu pracy jasno nie wynika, chyba, ze cos mi umknelo)

2. Data: 2005-03-27 22:06:08
Od:"Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego słonecznego/deszczowego dnia gostek <g...@w...pl>
wystukał[a]:
> [...]
> (i najlepiej prosilbym od razu o odpowiedz z podaniem podstawy
> prawnej, bo jakos mi to z kodeksu pracy jasno nie wynika, chyba, ze

O ile nie jest to twoja pierwsza praca, to za marzec tez ci sie należy.

Pozdrawiam
Nikiel ;-)

--
# od niklu # # gg - 4939629 #
# (A. Einstein) #

3. Data: 2005-03-27 23:01:05
Od:Paweł <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakos mi to z kodeksu pracy jasno nie wynika, chyba, ze cos mi umknelo)

Ja bym Ci dal 17 dni badz 21 (w zaleznosci od tego ile przysluguje).
Wyliczylem to tak:

((15/22)/12+9/12)*20 ~ 16,13 czyli 17
((15/22)/12+9/12)*26 ~ 20,97 czyli 21

Nie wiem czy to dobrze ale wyglada madrze ;)
A wynika z KP

pzdr,

4. Data: 2005-03-27 23:13:55
Od:"gostek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym Ci dal 17 dni badz 21 (w zaleznosci od tego ile przysluguje).
> Wyliczylem to tak:
>
> ((15/22)/12+9/12)*20 ~ 16,13 czyli 17
> ((15/22)/12+9/12)*26 ~ 20,97 czyli 21

hmm.... niby kodeks pracy mowi o proporcjonalnosci, ale zastanawiam sie czy
nie ma tu jakiegos kruczka, by jednak liczyc w pelnych miesiacach, a nie na
dni

zreszta mozna sie przy takim podejsciu zastanawiac dlaczego 9/12 a nie tez
policzyc dni?

5. Data: 2005-03-27 23:27:02
Od:Paweł <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm.... niby kodeks pracy mowi o proporcjonalnosci, ale zastanawiam sie czy
> nie ma tu jakiegos kruczka, by jednak liczyc w pelnych miesiacach, a nie na
> dni

Mam nadzieje ze nie ma bo tak z grubsza do tej pory liczylem. Proporcjonalnie to
proporcjonalnie, chyba ze jest jeszcze jakies rozporzadzenie na ten temat,
ktorego nie znam. W tym gaszczu przepisow latwo cos przeoczyc

> zreszta mozna sie przy takim podejsciu zastanawiac dlaczego 9/12 a nie tez
> policzyc dni?

Bo wyjdzie to samo. Mozna tez i godziny policzyc, sprawdz.

pzdr,
Pawel

6. Data: 2005-03-28 14:30:00
Od:"gostek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> proporcjonalnie, chyba ze jest jeszcze jakies rozporzadzenie na ten temat,
> ktorego nie znam. W tym gaszczu przepisow latwo cos przeoczyc

niby tak

ciekawe jeszcze jak inni licza (bo probowalem przejrzec i gogle i serwisy
poswiecone pracy w internecie i nic nie znalazlem)

7. Data: 2005-03-30 08:22:50
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia Sun, 27 Mar 2005 22:34:04 +0200, "gostek"
<g...@w...pl> zakodował:

>Czy wowczas przysluguje mi urlop w wymiarze 10/12 rocznego wymiaru urlopu
>zaokraglony w gore czy tez w wymiarze 9/12?

Zgodnie z rozporządzeniem każdy niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w
górę i każdy niepełny dzień urlopu też w górę.
Ale nie możesz w roku dostać więcej, niż 100% urlopu - więc jeżeli za
marzec dostałeś już urlop od poprzedniego pracodawcy (zmiana pracy w
środku miesiąca) to u następnego już Ci się za marzec nie należy.

GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

8. Data: 2005-03-31 20:42:23
Od:"gostek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> marzec dostałeś już urlop od poprzedniego pracodawcy (zmiana pracy w
> środku miesiąca) to u następnego już Ci się za marzec nie należy.

ok, dzieki

czy bylbys jeszcze uprzejmy podac mi oznaczenie tego rozporzadzenia?

9. Data: 2005-03-31 21:39:55
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia Thu, 31 Mar 2005 22:42:23 +0200, "gostek"
<g...@w...pl> zakodował:

>czy bylbys jeszcze uprzejmy podac mi oznaczenie tego rozporzadzenia?

Rozporz?dzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia
1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu
wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu
oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop

(Dz. U. Nr 2 z 9 stycznia1997 r., poz. 14)

GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded